תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"זה win-win לשוכרים, למשקיעים וללקוחות": עתיד מרכזי הרפואה - בלב הערים

תוכנית המתאר הארצית למוסדות בריאות (תמ"א 49) צפויה להגדיר את האופן שבו ייבנו מרכזים רפואיים ומוסדות בריאות בישראל בשנים הקרובות • אחת החלוצות בעניין היא העיר רחובות שבליבה מוקם המרכז הרפואי רוטשטיין RMC, שתכליתו השכרת שטחים למרפאות, מכונים ושירותים משלימים לרפואה • "המרכז הזה מדגים היטב את האופן שבו השוק הפרטי מעשיר את האפשרויות של המטופלים ליהנות משירותים רפואיים ומשלימים קרוב לבית", אומרת האדריכלית עדנה לרמן, מומחית בתכנון מערכת מוסדות בריאות והעומדת בראש צוות תכנון תמ"א 49

מרכז רפואי רוטשטיין RMC - מגמה חדשה במרכז העיר רחובות. ההדמיה להמחשה בלבד / הדמיה: באדיבות מ. רוטשטיין וקבוצת מזרחי (R&S)
מרכז רפואי רוטשטיין RMC - מגמה חדשה במרכז העיר רחובות. ההדמיה להמחשה בלבד / הדמיה: באדיבות מ. רוטשטיין וקבוצת מזרחי (R&S)

הכתבה בשיתוף מ. רוטשטיין וקבוצת מזרחי (R&S)

בתקופה הקרובה צפויה הממשלה לדון ולאשר את תוכנית מתאר הארצית למוסדות בריאות (תמ"א 49). תמ"א 49 שמה דגש ניכר על חשיבות פיתוח מוסדות הבריאות ושינוי סדרי העדיפויות בנושא. הגידול באוכלוסייה, העלייה בתוחלת החיים, והילודה המתגברת - כל אלו מעלים את הצורך בהקמת בתי חולים ומרכזים רפואיים נוספים בארץ כולל במרכזי הערים ובלב הקהילה כחלק מההתחדשות העירונית.

השינוי במגמה מציב בחזית את הרעיון של הקמת מרכזים רפואיים גדולים במרכזי ערים, כאשר כל השירותים הרפואיים ניתנים באותו המתחם. לצד השירותים הרפואיים ניתנים גם שירותים פרא-רפואיים וטיפולי אסתטיקה, כך שהמטופלים יכולים לקבל את כלל השירותים הרלוונטיים אליהם במקום אחד, חדש, נגיש ומרכזי.

שילוב ייחודי של שירותים רפואיים ושירותים משיקים במרכז העיר: "מגמה מתבקשת"

דוגמה ייעודית לכך ניתן לראות במרכז הרפואי רוטשטיין RMC, אשר נבנה בימים אלו בלב העיר רחובות, על ידי חברת מ. רוטשטיין יזמות ובנייה, בשיתוף עם קבוצת מזרחי (S&R). המרכז הרפואי החדש יספק לתושבי רחובות שירותי רפואה ושירותים משלימים, בבניין חדשני , בן 6 קומות, הנבנה בלב העיר, במיקום נגיש ונוח במיוחד, במרחק של רק 2 דקות הליכה מרחוב הרצל הראשי. הצורך לתת מענה לצרכים של ארגונים רפואיים ורשתות בריאות ואסתטיקה, המחפשים מרפאות להשכרה ברחובות, קליניקות, או סטודיו להשכרה בעיר, יפגוש במרכז הרפואי רוטשטיין את הצורך הגובר של תושבי האזור לשירותי רפואה, רפואה משלימה ואסתטיקה. שירותים מבוקשים אלו, ייהנו משטחים רפואיים למרפאות ולמכונים כולל השכרת קומות שלמות. יזמי הפרויקט שואפים ליצור תמהיל שירותים מקיף ומתוך תפיסה כוללת זו, כאמור, לצד השכרת שטחים למרפאות מומחים, ניתן יהיה למצוא במרכז הרפואי רוטשטיין גם שירותים משלימים, כגון מרפאות אסתטיקה, פיזיותרפיה, קוסמטיקה, בריאות הגוף ועוד. כל זאת במקום אחד מרכזי בלב העיר. בימים האחרונים החלה החברה בשיווק השכרת שטחים למרפאות, לקליניקות ולמכונים. "ריכוז של שירותים משלימים אחד לצד השני, מעניקים ערך נוסף ללקוחות ולנותני השירות כאחד. זו מגמה מתבקשת כיום", מסבירה האדריכלית עדנה לרמן, ממשרד לרמן אדריכלים ומתכנני ערים.

לפרטים ומידע נוסף בקרו באתר "מרכז רפואי רוטשטיין RMC" >>

לתת ללקוחות חוויה משמעותית: "לנראות ולאסתטיקה יש השפעה על הצרכנים"

היתרונות מהם ייהנו לקוחות בתי חולים ומרכזים רפואיים חדשים שייבנו במרכזי הערים, רבים יותר משראה המחוקק לנגד עיניו. "לנראות ולאסתטיקה יש השפעה על החוויה שלנו כצרכנים, בטח ובטח, כשמדובר בשירותים רפואיים, בריאותיים, אסתטיים ופרא-רפואיים. לקוחות מעוניינים לצרוך שירותים רפואיים ומשלימים במקום חדש, אסתטי, שמתרכז אך ורק בשירותים מהסוג הזה ולא כולל שימושים לא רלוונטיים הנמצאים בקניונים או במרכזים מסחריים", אומר זיו רוטשטיין, מבעלי מ. רוטשטיין ושותף בפרויקט RMC. "זאת חוויה משמעותית ללקוחות הקצה שמגיעים לקבל שירותים במתחמים מהסוג הזה, וכך עולה גם הערך של נותני השירותים בסינרגיה, בנראות ובמקצועיות", הוא מוסיף.

''ערך רב יותר לנותני השירותים'', שלומי וזיו רוטשטיין, בעלי חברת מ. רוטשטיין יזמות ובנייה / צילום: חובב משיח מאולפני חובב
 ''ערך רב יותר לנותני השירותים'', שלומי וזיו רוטשטיין, בעלי חברת מ. רוטשטיין יזמות ובנייה / צילום: חובב משיח מאולפני חובב

מאחורי המחשבה על אסתטיקה עומד מחקר שפורסם השנה בכתב עת מדעי העוסק בשיווק ומחקר שמאשש את הקשר בין אסתטיקה לבין החוויה הצרכנית. המחקר מראה כי תפיסת אסתטיקה גבוהה יותר, הן ממוצרים והן ממקומות, קשורה לגורמים כגון תפיסת הערך של לקוחות את המוצר, נאמנות ובאופן מסוים גם לתפיסת הערך של שירותים. מחקר זה מתווסף לממצאיה של נדיה רייצ'ל, פסיכולוגית, פסיכותרפיסטית ומעצבת בתחום שירותי הרפואה והבריאות שהציגה ב-2018, ממצא מעניין לגבי האסתטיקה של לוביים וחלליים ציבוריים נוספים במרכזים רפואיים. על פי ממצאיה תפיסת האסתטיקה ושביעות הרצון מהעיצוב של אותם חללים היתה קשורה בתפיסות החיוביות (והשליליות) של מטופלים במקום.

"מתוך שאיפה ליצור חוויה אסתטית נגישה וכוללת, החללים הציבוריים במתחם המרכז הרפואי רוטשטיין מתוכננים בקפידה וייכללו גם מסחר במפלס הרחוב, לרווחת המבקרים והעובדים", ממשיך ומפרט היזם והשותף בפרויקט, עוה"ד רמי מזרחי, מבעלי חברת עורכי-הדין מזרחי, לוי ושות', "אבל זה לא נגמר בחללים הציבוריים. אנו מבינים את הצורך של כל חברה להתאים את החלל לצורך הספציפי שלה ולכן נאפשר לשוכרים לשכור קומות וחללים ברמת המעטפת. באופן הזה כל נותן שירות - אם זה מרפאות, קליניקות, מכוני דימות וחללי סטודיו - יוכלו לתכנן את החללים בדיוק על-פי צרכיהם וצורכי לקוחותיהם, גם מבחינה מקצועית, כמובן, אבל לא פחות חשוב - גם מבחינה אסתטית סגנונית ועיצובית".

''שאיפה ליצור חוויה אסתטית, נגישה וכוללת'', היזם והשותף בפרויקט RMC עוה''ד רמי מזרחי, מבעלי חברת עורכי-הדין מזרחי, לוי ושות' / צילום: באדיבות קבוצת מזרחי (R&S)
 ''שאיפה ליצור חוויה אסתטית, נגישה וכוללת'', היזם והשותף בפרויקט RMC עוה''ד רמי מזרחי, מבעלי חברת עורכי-הדין מזרחי, לוי ושות' / צילום: באדיבות קבוצת מזרחי (R&S)

מרכזים רפואיים איכותיים יותר: "לאפשר התאמה לצרכים המשתנים"

לצד התמהיל הייעודי והאסתטיקה שבמבנה חדש ומתוכנן היטב, מתווסף יתרון משמעותי גדול שאליו כיוונו יוזמי תמ"א 49 - הנגישות שמרכז העיר מציע. "מדובר בפרמטר חשוב מאוד בכל שירות, בוודאי כשמדובר בשירותים רפואיים. היתרונות של מרכזים רפואיים הנבנים בלב העיר, במרחק הליכה מהבית או במרחק הליכה ממגוון אמצעי תחבורה, מהווים גורם מכריע בתכנון עתידי של פרויקטים מסוג זה", אומר היזם והשותף בפרויקט שלומי רוטשטיין ומוסיף: "השטח אותו בחרנו עבור המרכז הרפואי RMC ממוקם, כשתי דקות הליכה מרחוב הרצל הראשי, בסמוך לחניונים ולתחבורה ציבורית מגוונת. כולל הקו העתידי של המטרו, אלה מתווספים לשלוש קומות של חנייה תת קרקעית שתיבנה במתחם. מה שעשוי להקל באופן משמעותי על ההגעה של הלקוחות והעובדים למתחם. הצלחנו ליצור הזדמנות יוצאת דופן לשכירת מרפאות וקליניקות במרכז רחובות, בכדי שכמה שיותר אנשים יוכלו ליהנות מהנגישות הגבוהה של מרכז העיר".

בשורה התחתונה, נראה כי המגמה שרק תלך ותתחזק עם אישורה של תמ"א 49, עשויה בהמשך הדרך להביא לשינוי באופן בו אנו מקבלים שירות רפואי, ברמת הנגישות והחוויה הכוללת לצרכנים, כאשר המרכז הרפואי רוטשטיין RMC הוא רק סנונית ראשונה למגמה זו. "פרוגרמות של תכנון משתנות מדי תקופה והדברים מאוד דינמיים", מסכמת האדריכלית לרמן, "לכן, התכנון של מוסדות רפואיים ומרכזים רפואיים צריך להיות גמיש ולאפשר את ההתאמה לצרכים המשתנים. המרכז הרפואי RMC הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו השוק הפרטי משמש כמעין כוח חלוץ ומגיב למגמה החדשה, ובו זמנית מעשיר את האפשרויות של הפציינט", היא מוסיפה, "בסוף זה win-win עבור כל הצדדים - המשקיעים, השוכרים ולקוחות הקצה".

לפרטים ומידע נוסף בקרו באתר "מרכז רפואי רוטשטיין RMC" >>