התערוכה בגלריה רוזנפלד בת"א שאתם חייבים לראות והיצירה הקלאסית שאסור לכם להחמיץ

"מיסה קריאולה" של המלחין הארגנטינאי אריאל רמירז תעלה בשלושה מופעים ברחבי הארץ • עוד ישתתפו באירוע: בנו של המלחין, "מקהלת האיחוד" הישראלית והזמרת ארגנטינאית מאריה סלגרו • בגלריה רוזנפלד נפתחה תערוכת יחיד חדשה לאלונה רודה, המציגה עבודות המבוססות על תוכנת תלת־ממד המשמשת לבניית משחקי מחשב • מדור חדש על כל הדברים המעניינים מחוץ לבית 

מתוך סרטון הוידיאו Freefall Runway שיצרה אלונה רודה, 2022 / צילום: באדיבות האמנית וגלריה רוזנפלד
מתוך סרטון הוידיאו Freefall Runway שיצרה אלונה רודה, 2022 / צילום: באדיבות האמנית וגלריה רוזנפלד

תערוכה
"City Dummies"
אלונה רודה

אוצרת: מיה פנקל טנא
מקום: גלריה רוזנפלד
כתובת: המפעל 1/1 תל אביב
ימים ושעות פעילות: שלישי־חמישי: 12:00-18:00, שישי: 11:00-14:00 שבת: 11:00-13:00
טלפון: 03-5229044
נעילה: 28.1.23

בחודש שעבר נפתחה בגלריה "רוזנפלד" בתל אביב "City Dummies", תערוכת יחיד לאמנית אלונה רודה, שעשייתה כוללת בין השאר פיסול, מיצבי אור וקול, סרטים קצרים וספרים. כחלק מעבודתה, היא מרבה לשתף פעולה עם יוצרים מתחומים נושקים כמו מוסיקה, תיאטרון ומחול ועם מוסדות ציבוריים.

בתערוכתה החדשה רודה מציגה שבעה סרטונים קצרים, חלק מסדרה שנוצרה באמצעות טכנולוגיית CGI, תוכנת תלת־ממד המשמשת לבניית משחקי מחשב. האמנית משתמשת בטכנולוגיה הזו ככלי קולנועי: היא מביימת בעזרתה סצנות עירוניות בדיוניות, בהן מונפשים אלמנטים עירוניים: כספומט פולט שטרות, קורקינטים חשמליים להשכרה שנעים עצמאית ומשאבת דלק מקולקלת.

הסרטים מוקרנים על מסכים אנכיים שפזורים בחלל, ובשילוב הסאונד שמלווה אותם והעלטה השורה על החלל, נוצרת במקום תחושה של שיטוט לילי בעיר.

רודה, 43, סיימה את לימודי התואר הראשון בבצלאל בשנת 2003, ואת התואר השני בשלוחה של בצלאל בתל אביב בשנת 2009. זוהי תערוכת היחיד השלישית שלה בגלריה רוזנפלד (קדמו לה שתי תערוכות יחיד במקום, ב־2005 וב־2015). עבודותיה הוצגו, בין השאר, במוזיאון תל אביב לאמנות, במרכז לאמנות עכשווית בתל אביב, מוזיאון פתח תקווה, מוזיאון הרצליה, בגלריה הלאומית זכנטה וורשה, ובביתן השוויצרי בביאנלה ה־54 בוונציה.

עבודות הווידאו בתערוכה נוצרו במהדורות של חמישה עותקים. מחיר עותק הוא בין 3,500 ל־6,500 דולר.

מופע
"מיסה קריאולה" בישראל

מנהל מוזיקלי: פאקונדו רמירז
תאריך: 15.1.23
שעה: 20:30
משך קונצרט: 90 דקות
מקום: היכל התרבות
כתובת: הוברמן 1, תל אביב
טווח מחירים: 350-190 שקלים
זמינות כרטיסים ומועדי קונצרטים נוספים: 2207.kupat.co.il

היצירה "מיסה קריאולה" (Misa Criolla) מאת המלחין הארגנטיני אריאל רמירז תעלה בימים הקרובים בשלושה מופעים: בהיכל התרבות בתל אביב, במשכן לאמנויות הבמה באשדוד (16.1) ובהיכל התיאטרון בקרית מוצקין (14.1).

יצירה אהובה זו, שחוברה ב־1964, מבוססת על הטקסט של המיסה הקתולית בתרגום לספרדית. רמירז הלחין את הטקסט בשילוב כלי נגינה עממיים מדרום אמריקה, כשכל אחד מהפרקים כתוב בסגנון עממי אחר. בנוסף למיסה, שאורכה כעשרים דקות, יבוצעו במופע גם שירים אהובים מדרום אמריקה.

המנהל המוזיקלי של המופע, ואחד האמנים המרכזיים בו, הוא פאקונדו רמירז (Facundo Ramirez), 58, בנו של המלחין. פאקונדו הוא פסנתרן, מלחין, במאי ושחקן, המופיע בהיכלות גדולים בעולם, ומעוטר באותות ובפרסים רבים. בין השאר הוא היה מועמד לגראמי הלטיני.

אליו יצטרף הרכב נגנים שינגנו בכלים כמו צ'ראנגו (כלי פריטה העשוי משריון של ארמדיל), אקורדיון, גיטרה וכלי הקשה. את תפקיד המקהלה תבצע "מקהלת האיחוד" הישראלית בת 50 המשתתפים. הסולנית היא מאריה סלגרו (salguero), זמרת ארגנטינית מוכרת המתמחה בשירה עממית. תפקיד הסולן במיסה כתוב במקור לזמר טנור, אך יש ביצועים רבים בהם הוא מושר על־ידי זמרת, ביניהם זה של מרסדס סוסה הגדולה.