150 מיליון דולר לשנתיים: דל זכתה במכרז השרתים של משרד הביטחון

חברת המחשוב דל גברה על סיסקו ו-HPE, שתי זוכות ותיקות במכרזי ביטחון ממשלתיים • מכרז זה נחשב לגדול בתחום השרתים בישראל עד כה, וממומן מכספי סיוע החוץ שמעניקה ארה״ב לישראל

דל זכתה במכרז ענק של משרד הביטחון / צילום: Shutterstock, Gabriel Pahontu
דל זכתה במכרז ענק של משרד הביטחון / צילום: Shutterstock, Gabriel Pahontu

חברת המחשוב האמריקאית דל היא הזוכה במכרז השרתים של משרד הביטחון, הנחשב למכרז הגדול בתחום השרתים בישראל עד כה. היקפו של המכרז 150 מיליון דולר לתקופה של שנתיים, במהלכם תספק דל שרתים, ושירותי תחזוקה לצה״ל, משרד הביטחון וגופי ביטחון נוספים.

דל גברה על סיסקו ו-HPE, שתי זוכות ותיקות במכרזי ביטחון ממשלתיים. ב-2017 היו אלה סיסקו ובינת שזכו במכרז לתקופה של חמש שנים. היקפו של המכרז היה גבוה יותר, כמיליארד שקל, אך הסכום נפרש על פני תקופה ארוכה יותר.

מכרז השרתים של מערכת הביטחון ממומן מכספי סיוע החוץ שמעניקה ארה״ב לישראל, ובשל כך כל המועמדות הן חברות אמריקאיות. במסגרת תהליך שכזה חלה הפרדה בין ההצעה הטכנולוגית והמחיר שמציעה כל חברה - מתוך מטרה לאפשר תחילה לגופי הביטחון לערוך ביניהן התייעצות על בסיס מקצועי, ללא שיקולי עלות. את התהליך הפיננסי והבחירה הסופית מבצעת משלחת הרכש של משרד הביטחון על אדמת ארה״ב כנדרש על ידי האמריקאים.

גבולות הגיזרה של המכרז מתייחסים אך ורק לשרתים הממוקמים במשרדי הגופים הביטחוניים (המכונים גם שרתי On-Prem - א״ג) והם אינם כוללים שירותי ענן אותו צורכים כיום גופי הביטחון ממגוון חברות כגון מיקרוסופט וגוגל.

מדל לא התקבלה תגובה לידיעה. ממשרד הביטחון נמסר כי: ״המשרד, באמצעות משלחת הרכש בניו-יורק, בחר בחברת Dell לספק שרתי עיבוד מתקדמים, בהיקף המוערך בלמעלה מ-150 מיליון דולר למשך שנתיים. מהלך התקופה תספק חברת Dell גם שירותי תחזוקה, ציוד נלווה ואחריות כוללת. ההליך התחרותי כלל מספר הצעות של חברות בינלאומיות גדולות״.