יוניטי-איירון סורס יוצאת לגל קיצוצים: כ-280 עובדים יפוטרו

כחצי שנה אחרי שפוטרו 225 עובדים בחברה, ביוניטי יוצאים לגל קיצוצים נוסף: 284 מעובדי החברה יפוטרו • לטענת החברה, הפיטורים הנוכחיים הם תוצר של המגמות הכלכליות השליליות. סיבה נוספת לפיטורים היא קיצוצי משרות כפולות, שהצטברו ככל הנראה לאחר המיזוג עם איירון סורס, שהוסיף 1,400 עובדים לחברה • מיוניטי נמסר: "החדשות מהיום אינן נוגעות לעובדי יוניטי ישראל"

איירון סורס ויוניטי / צילום: Shutterstock
איירון סורס ויוניטי / צילום: Shutterstock

מנכ"ל יוניטי שלח בשעה האחרונה הודעת דואר אלקטרוני לעובדי החברה, ובה הודיע להם על מהלך נרחב של קיצוצים ופיטורים. לפי החברה, יפוטרו 284 עובדים. מדובר בגל הקיצוצים השני ביוניטי בתקופה האחרונה: בחודש יוני, עוד בטרם הושלמה עסקת המיזוג, פוטרו 225 מעובדי החברה.

האקרים כבר מנצלים את הבינה המלאכותית ובהייטק מתקשים להדביק את הקצב 

לטענת יוניטי, הפיטורים הנוכחיים הם תוצר של המגמות הכלכליות השליליות, ביניהן היחלשות שוק הפירסום הדיגיטלי. סיבה נוספת לפיטורים היא קיצוצי משרות כפולות, שהצטברו ככל הנראה לאחר המיזוג עם איירון סורס, שהוסיף 1,400 עובדים לחברה. יוניטי העסיקה ערב הפיטורים הנוכחיים כ-8,000 עובדים. 

בחודש נובמבר האחרון נחתמה באופן סופי עסקת המיזוג עם יוניטי, מנוע התלת מימד למשחקי מחשב, לבין איירון סורס, חברת פלטפורמת הפרסום למשחקים ואפליקציות למובייל שנוסדה בישראל. העסקה נסגרה לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר לחברה הישראלית. 

יוניטי היא לא חברת הטכנולוגיה היחידה שהודיעה על קיצוצים: הבוקר פוטרו גם מחברת הפינטק הישראלית פאגאיה, בעבר סנסציה בורסאית, כ-120-130 עובדים בישראל ובארה"ב, וגם בחברת סנאפי הישראלית הודיעו על סבב קיצוצים. כמו כן, אמזון הודיעה החודש כי יותר מ-18,000 מעובדי החברה יפוטרו, ובחודש נובמבר האחרון מטא, חברת האם של פייסבוק, הודיעה על פיטורי 11,000 עובדים. 

מיוניטי נמסר: "החדשות מהיום אינן נוגעות לעובדי יוניטי ישראל".

מפאגאיה נמסר: "פאגאיה מסיימת בימים אלה את התכנון האסטרטגי שלה, לרבות תהליך מקיף שבוחן את משאבי החברה לשנת 2023 מול צרכיה התפעוליים. כאשר הבדיקה הזו תושלם, נשתף את העובדים והמשקיעים שלנו בתוצאותיה".