האם תוארך כהונתו של נגיד בנק ישראל אמיר ירון?

בסביבת נתניהו קיימו לאחרונה התייעצויות בעניין הארכת כהונתו של ירון כחלק מדיון מקיף יותר בנוגע לבכירים שכהונתם מסתיימת השנה • בדיונים עלו שמות של מועמדים אפשריים להחליפו, ובהם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ומקורבו של נתניהו, פרופ' אבי שמחון

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון / צילום: שלומי יוסף
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון / צילום: שלומי יוסף

בדצמבר הקרוב יסיים פרופ' אמיר ירון קדנציה בת חמש שנים כנגיד בנק ישראל. ירון, פרופסור לבנקאות ומימון מאוניברסיטת וורטון, הובא לישראל על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר דאז משה כחלון.

איך גבר האחיין של ברדוגו על 8 מועמדים אחרים לתפקיד יועמ"ש נתיבי ישראל | בדיקת גלובס
היחלשות השקל עשויה לדחוף את הריבית למעלה | פרשנות

החוק מאפשר להאריך את כהונתו של ירון בחמש שנים נוספות, והדבר כפוף להחלטת ממשלה. האם זה יקרה? מבדיקת גלובס עולה כי בסביבת נתניהו קיימו בשבועות האחרונים התייעצויות בעניין כחלק מדיון מקיף יותר בנוגע לבכירים שכהונתם מסתיימת השנה, למרות שטרם הוחלט אם להאריך לירון את הקדנציה.

עם זאת, בדיונים הללו החלו לעלות שמות של מועמדים אפשריים להחליפו, ובהם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ומקורבו של נתניהו, פרופ' אבי שמחון. שמחון כיהן בעבר כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה וחזר כעת לתפקיד. בתווך, ניסה להתמודד לפריימריז בליכוד אך לא הצליח להתברג לרשימה. שמו עלה כמועמד אפשרי לנגיד בנק ישראל גם בעבר, ולמרות קרבתו, סיכוייו להתמנות לתפקיד נחשבים נמוכים.