אילון מאסק יוצא נגד ChatGPT: "יש לטכנולוגיה יכולות רבות - אבל גם סכנה רבה"

מאסק, שבעבר היה שותף מייסד בחברה מאחורי ChatGPT, קורא לרגולציה על בינה מלאכותית ואומר כי היא "אחת הסכנות הגדולות לחברה"

אילון מאסק בכנס מנהיגי העולם בדובאי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS
אילון מאסק בכנס מנהיגי העולם בדובאי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

אילון מאסק חושב שכולנו צריכים להיות מודאגים מההתפתחות המהירה של בינה מלאכותית. בכנס מנהיגי העולם בדובאי אמר מאסק כי "בינה מלאכותית היא אחת הסיכונים הגדולים בעתיד האנושות", לאחר שהזכירו את ההתפתחות של ChatGPT.

"למוצר יש הבטחה רבה, ויכולות רבות - אבל גם סכנה רבה" אמר מנכ"ל טסלה וטוויטר לאחר שנשאל לאן הטכנולוגיה תתפתח בעשור הקרוב.

מפסידה למיקרוסופט במגרש הביתי: גוגל ב"מצב חירום", ויש לה סיבות טובות לחשוש
משרות לא ייעלמו בגלל ChatGPT, הן רק ייראו אחרת: התחזית של היועץ הבכיר | ראיון
מגוגל ועד פייבר: ה-AI משבשת את המודל העסקי גם של הגדולות ביותר

מאסק היה השותף מייסד של Open AI- החברה שפיתחה את ChatGPT - תוכנת בינה מלאכותית יוצרת העונה על שאלות משתמשים. ChatGPT היא תוכנת AI המופעלת על ידי שפת תכנות מתקדמת, מבינה שפות אנושיות ומסוגלת לייצר תשובות בעזרת מאגרי מידע עצומים. "ChatGPT חשפה לציבור עד כמה בינה מלאכותית התקדמה" אמר מאסק, "בינה מלאכותית מתקדמת כבר תקופה, אך בעבר לא היתה גישה ציבורית רחבה לכלי"

בנוסף, בניגוד לשדות אחרים, המחוייבים ברגולציה, אין רגולציה או פיקוח על התפתחות הענף. אומר מאסק.

"אני חושב שאנחנו חייבים פיקוח על הבינה מלאכותית" הוסיף מאסק, "הטכנולוגיה נושאת סיכון גדול יותר לחברה מאשר מכוניות, מטוסים או תרופות". רגולציה "תאט את התפתחות הענף, אבל אני חושב שזה לא דבר רע" אמר.

זו לא הפעם הראשונה שמאסק יוצא נגד התפתחות הבינה המלאכותית, בעבר אף אמר כי היא מסוכנת יותר מנשק גרעיני. אך כיום יש לדבריו משקל רב יותר. עליית ChatGPT מעוררת חששות רבים בקרב הציבור בנוגע לעתיד שוק העבודה.

מאסק עזב את הדירקטריון ב-2018, ואין לא מניות בה. "המטרה היתה ליצור בינה מלאכותית שיתופית ללא מטרות רווח, אבל המודל השתנה וכעת הוא סגור, ולמטרות רווח. אין לי מניות בחבה ואני לא חלק המהדירקטריון, או שולט בו בדרך כלשהי" הבהיר מאסק.

בנוסף, הוא הסביר כי אחת הסיבות שלו להקמת Open AI הייתה ש"גוגל לא משקיעה מספיק בבטיחות הבינה מלאכותית". ChatGPT, מובילה כרגע בקרב מול ענקית הטכנולוגיה גוגל, והיא מקבלת תמיכה והשקעה ממיקרוסופט, שאף מנסה להתמיע את הטכנולוגיה במנוע החיפוש שלה "בינג".

גוגל מנסה לעמוד בקצב

גוגל ניסתה להשיק את המוצר המתחרה שלה, בארד, אך המשקיעים עדיין חוששים אם ChatGPT תהווה איום על ענקית החיפוש. 

מנכ"ל גוגל, סונדאר פצ'אי, שלח מייל לכל העובדים אמש המבקש מהם להקדיש כמה שעות בשבוע לבחינת בארד - תוכנת הבינה המלאכותית של גוגל

פצ'אי גם הזכיר לעובדים כי "חלק מהמוצרים הכי פופולארים שלנו לא היו הראשונים בשוק", כתב. "הם צברו תאוצה כי הם ענו על צורך של המשתמשים ונבנו עם מחשבה מעמיקה". שתי דוגמאות לכך אפשר לראות בתחום מנועי החיפוש - שנעלם כמעט לגמרי לאחר שגוגל השתלטה עליו, ותחום הטלפונים החכמים, בו גוגל הציגה את האנדרואיד שנים לאחר הבלאקברי, וכעת אנדרואיד היא מערכת השימוש הפופולארית ביותר לטלפונים חכמים.