גולדמן זאקס: "סיכון לשקל בשל הסערה הפוליטית המקומית"

כלכלני בנק ההשקעות: ביצועי השקל מול הדולר היו הגרועים ביותר בינואר - והטלטלה עוד לא הסתיימה • "הפיחות בשקל משקף פרמיית סיכון של 8%, שלא הייתה לפני חודשיים"

סכנה לשקל בשל המהפכה המשפטית / איור: גיל ג'יבלי
סכנה לשקל בשל המהפכה המשפטית / איור: גיל ג'יבלי

אנליסטים בבנק ההשקעות גולדמן זאקס מעריכים בדוח שפורסם ביום שישי כי הטלטלה העוברת על השקל עוד לא הסתיימה, זאת לאחר שפרמיית סיכון עבור השקל גדלה משמעותית בעקבות מה שהם מכנים כ"סערה פוליטית מקומית".

ארה"ב בדרך לעוד העלאות ריבית, וגלי ההדף יורגשו גם בישראל | ניתוח
איך תשפיע הטלטלה במט"ח על הפנסיות שלנו? | ניתוח
כלכלני בנק אוף אמריקה: בנק ישראל עשוי להתערב במסחר במט"ח

המתאם ההדוק המתקיים בדרך-כלל בין מניות הטכנולוגיה העולמיות לבין השקל נשבר בסוף ינואר, ומאז הם נעים בכיוונים מנוגדים. הסטייה השלילית של השקל נמשכה גם כאשר בנק ישראל העלה את הריבית, מה שמצביע על תנודתיות גבוהה במיוחד בחודש האחרון. "הביצועים של השקל בחודש ינואר היו מהגרועים במטבעות החוץ מול הדולר", מסכמים בגודלמן זאקס את שוק המט"ח.

בבנק מעריכים כי הפיחות בשקל משקף פרמיית סיכון של 8% שלא הייתה לפני חודשיים ולא משקפת את המשתנים בשוק. "הסיכון המשתקף מהשקל נראה כסיכון שאינו לטווח הרחוק. המגמה בשקל בחודש האחרון נובעת ככל הנראה מהתפתחויות מקומיות, ועד שלא תסתיימנה, לא נראה שינוי בשקל", מסכמים בבנק.

לעומת הניתוח של גולדמן זאקס, בבנק וולס פארגו מביעים אופטימיות לגבי השקל וטוענים כי מכירות השקל שהפחיתו את שער החליפין שלו מול הדולר סיימו את פעולתן. עוד צופים בוול פארגו כי בנק ישראל יתערב בשוק המט"ח כדי להשיב את שוק המט"ח על כנו.