אנרג'יאן מזנקת ב-9%; "הפקת הגז ממאגר כריש מתקדמת בהתאם לתכניות"

החברה מעדכנת על עלייה של 20% בהיקף רזרבות הגז שלה • מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "שנת 2022 היתה שנת מפנה עבור אנרג'יאן, נעמוד בתכנון על פיו נספק השנה 4.5-5.5 BCM של גז טבעי לשוק הישראלי" • בשורה העליונה רשמה החברה קפיצה של 48% בהכנסות שהגיעו לכ-737 מיליון דולר

אסדת כריש / צילום: איל יצהר
אסדת כריש / צילום: איל יצהר

חברת אנרג'יאן , שמניותיה נסחרות בבורסות לונדון ותל אביב, פרסמה דוחות טובים לשנת 2022. החברה, המפעילה בישראל את מאגר הגז הטבעי כריש, רשמה אשתקד רווח נקי של כ-17 מיליון דולר לעומת הפסד של 96 מיליון דולר ב-2021. בשורה העליונה רשמה החברה קפיצה של 48% בהכנסות שהגיעו לכ-737 מיליון דולר.

באנרג'יאן מעדכנים כי החברה החלה להודיע ללקוחות על סיום תקופת ההרצה של אסדת כריש ועל כניסתם לתוקף של חוזי ההתקשרות לטווח ארוך. תהליך זה צפוי להסתיים בסוף החודש הנוכחי. עד סוף השנה מצפה החברה להשלים פיתוחן של תשתיות נוספות ואף להתחיל בהפקת הגז מבאר כריש צפון, מה שיביא את יכולת ההפקה של אסדת כריש להיקף המקסימלי של 8 BCM בשנה.

החברה מעדכנת על עלייה של 20% בהיקף רזרבות הגז שלה בעקבות תגליות הגז החדשות בשנה החולפת.

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן, ציין כי "שנת 2022 היתה שנת מפנה עבור אנרג'יאן, שנה שבה חזון רב שנים הפך למציאות. התחלנו בהפקת גז טבעי באמצעות האסדה הצפה היחידה באגן הים התיכון, חילקנו דיבידנדים לבעלי המניות שלנו והנחנו את היסודות לצמיחתה של החברה כאשר גילינו מאגרי גז טבעי חדשים בקרבת האסדה שלנו. בנוסף, ביצענו בהצלחה קמפיין קידוחים נרחב, עם 5 בארות, שהגדיל ב-20% את רזרבות הגז שלנו. אנו גאים לעמוד בתכנון על פיו נספק השנה 4.5-5.5 BCM של גז טבעי לשוק הישראלי, באופן שיתרום משמעותית ליציבות האנרגטית של ישראל ולהפחתת פליטות הפחמן על ידי החלפת ייצור חשמל מבוסס פחם".

"הרבעון הראשון של 2023 המשיך את המגמה החיובית. הפקת הגז ממאגר כריש מתקדמת בהתאם לתכניות, ובפברואר ביצענו את ייצוא את המשלוח הראשון מעולם של נוזלים הידרוקרבוניים מישראל לשווקים הבינלאומיים. בנוסף, במצרים הפקנו גז ראשון ממאגר NEA/NI, באיטליה אנרג'יאן הינה מפיקת הגז הטבעי השלישית בגודלה, וביוון אנו ממשיכים במאמצים לבחינת מקורות הגז שטרם נוצלו במדינה. בהמשך השנה נציג את קונספט הפיתוח לגז הטבעי שהתגלה באזור אולימפוס, במים הכלכליים של ישראל, ונגדיל את קיבולת ההפקה של האסדה עד ל-8 BCM לשנה. מבנה החוזים שלנו מאפשר לנו להנות מתזרים מזומנים צפוי ויציב, למרות חוסר היציבות והאתגרים בשווקים הפיננסיים הגלובליים", הוא הוסיף.

מניית אנרג'יאן מגיבה לדוחות בעלייה חדה של כ-9% במסחר בתל אביב. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 21% ושוויה בבורסה הגיע לכ-9.8 מיליארד שקל.