השורטיסטים שטלטלו את האיש העשיר באסיה שמו על הכוונת את אחד מכרישי וול סטריט

אחרי שמחקר של חברת הינדנבורג גרם לגאוטם אדאני לאבד מיליארדים בינואר האחרון, עכשיו גם בלוק של ג'ק דורסי על הכוונת • המניה צוללת בוול סטריט לאחר דוח חריף: "החברה ניצלה באופן מערכתי את האנשים והאוכלוסיות שהיא התיימרה לסייע להם; הפעילות הפלילית השתוללה בפלטפורמה שלה"

ג'ק דורסי / צילום: Shutterstock, Frederic Legrand - COMEO
ג'ק דורסי / צילום: Shutterstock, Frederic Legrand - COMEO

המניות של חברות בלוק  של המייסד-שותף של טוויטר ומנכ"לה בעבר ג'ק דורסי צונחת ב-18% בוול סטריט, לאחר שחברת המחקר הינדנבורג הודיעה שהיא בפוזיציית "שורט" על חברת התשלומים. דוח של החברה מאשים את בלוק בהתרת פעילות פלילית ובפיקוח רופף על נהלים.

הינדנבורג, המתמחה במחקר כלכלי וידועה בביצוע שורטים, תיארה את המערכות הפנימיות של בלוק כ"גישה של המערב הפרוע לציות לחוקים ולנהלים". מחקר של החברה מחודש ינואר האחרון גרם לאיש העשיר ביותר באסיה, גאוטם אדאני, לאבד מיליארדים מהונו לאחר שנטען למניפולציות וזיוף בחברה ההודית שבבעלותו.

מכון המחקר החל לחקור פעילויות של אפליקציות תשלומים במהלך מגפת הקורונה, וכעת פעילות החברה של מייסד טוויטר נמצאת על הכוונת.

"המחקר שביצענו במשך למעלה משנתיים מעלה כי חברת בלוק ניצלה באופן מערכתי את האנשים והאוכלוסיות שהיא התיימרה לסייע להם בעבר", נכתב בדוח של הינדנבורג. המחקר קובע שהאפליקציה של בלוק שגשגה באמצעות לקוחות חסרי חשבון בנק, כך שהאפליקציה משמשת להעברת כספים ללא צורך באימות ובמספר חשבון בנק. אותם לקוחות היו מעורבים בפעילות פלילית ובלתי חוקית, כך לפי הינדנבורג, ועוד הדוח טוען שמדיניות הנהלים של האפליקציה הייתה לקויה.

כחלק מהחקירה חברת המחקר דיברה עם מספר עובדים לשעבר של בלוק, שתיארו כיצד חששות פנימיים הושתקו וגם דאגות שהועלו ע"י הלקוחות עצמם זכו להתעלמות - גם כאשר ה"פעילות פלילית לכאורה השתוללה בפלטפורמה שלה".

הדוח ממשיך: "עובדים לשעבר העריכו שכ-40%-75% מהחשבונות באפליקציה שנבדקו הם מזוייפים, מעורבים בהונאה, או שמספר חשבונות היו מקושרים לאדם אחד שלא כחוק".

"לסיכום, אנו חושבים שחברת בלוק הונתה את משקיעיה ואימצה שיטות פעולה דורסניות שלא מתכתבות עם הנהלים הנהוגים, כדי להראות צמיחה ולהרוויח מפעילות הונאה כנגד לקוחותיה והממשלה" מסכמת חברת הינדנבורג.