דיווחים כי בנק פרסט רפבליק בדרך לכינוס נכסים: המניה צוללת

ב-CNBC פורסם דיווח כי התקווה לעסקה שתחלץ את הבנק מקריסה מתפוגגת, וכי  התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) צפוי להעביר אותו לכינוס נכסים • ביום שני פרסם פירסט ריפבליק את תוצאותיו לרבעון הראשון שהראו ירידה של כ-40% בפיקדונות. מאז המניה ירדה ביותר מ-60%, ומאז תחילת השנה ב-90%

בנק פירסט ריפבליק. על סף פשיטת רגל / צילום: Associated Press
בנק פירסט ריפבליק. על סף פשיטת רגל / צילום: Associated Press

מניית בנק פירסט רפבליק צוללת בכ-43%, לאחר שב-CNBC פורסם דיווח כי התקווה לעסקה שתחלץ את הבנק מקריסה מתפוגגת, וכי התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) צפוי להעביר אותו לכינוס נכסים.

לפי דיווחים נוספים, התאגיד הפדרלי ביקש מבנקים אחרים להגיש הצעות רכישה על הבנק, שמנייתו ירדה ב-90% מתחילת השנה. לפי דיווח שהתפרסם ברויטרס פקידים אמריקאים - כולל מה-FDIC, משרד האוצר והפדרל ריזרב - מתאמים פגישות עם בנקים אחרים כדי להציע תוכנית חילוץ לבנק הקורס. מהבנק אמרו לפי הדיווח כי "אנחנו מעורבים בדיונים עם גורמים רבים לגבי האפשרויות העומדות בפנינו, ותוך כדי ממשיכים לשרת את הלקוחות שלנו".

ביום שני פרסם פירסט ריפבליק את תוצאותיו לרבעון הראשון שהראו ירידה של כ-40% בפיקדונות. מאז המניה ירדה ביותר מ-60% והגיעה לשפל חדש של כל הזמנים.

בנק הפירסט ריפבליק, שהוקם ב-1985 ונרשם למסחר בנאסד"ק ב-1986, מתמחה במתן שירותי בנקאות פרטית, בנקאות עסקית פרטית, הלוואות נדל"ן ושירותי ניהול הון, לרבות שירותי נאמנות ומשמורת, ללקוחות באזורי מטרופולין נבחרים ב-80 סניפים בארה"ב והמטה שלו נמצא בסן פרנסיסקו. בין לקוחותיו נמצאים בעלי הון וחברות חזקות, וכך לדוגמה, הבנק העניק משכנתה למארק צוקרברג. לפי הבנק, הפיקדון הממוצע ללקוח עומד על 200 אלף דולר, פחות מהכיסוי בהיקף 250 אלף דולר שמעניק התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC) לגופים מבוטחים. החשבון העסקי הממוצע של הבנק מחזיק כ-500 אלף דולר.