חברת הסייבר הישראלית "אופורה" של ראש השב"כ לשעבר נסגרת

חברת הסייבר, שנוסדה על ידי יובל דיסקין, צמצמה את הפעילות שלה, פיטרה את רוב העובדים ומתכוננת למכור את הקניין הרוחני שלה • הסיבה, לפי אופורה: הטכנולוגיה שפיתחה לא הבשילה לכדי למוצר מסחרי בהתאם לציפיות, למרות פיילוטים ראשוניים שנמכרו ללקוחות

יובל דיסקין / צילום: סיון פרג'
יובל דיסקין / צילום: סיון פרג'

חברת הסייבר הישראלית "אופורה" (OPORA), שנוסדה על ידי ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, עומדת בימים אלו לקראת סגירה. החברה צמצמה את הפעילות שלה, פיטרה את רוב העובדים ומתכוננת למכור את הקניין הרוחני שלה.

מחיר נמוך ובלי ממיר: בדקנו מה שווה שירות הסטרימינג החדש | בדיקה טכנולוגית 
הגירעון בתקציב של ישראל הוכפל בחודש מאי ליותר מ-10 מיליארד שקל 
כך הגיע שוק קרנות ההלוואה בהייטק לנקודת רתיחה | ניתוח

לפי הודעה רשמית מטעם אופורה, הסיבה לסגירה טמונה בכך שהטכנולוגיה שפיתחה לא הבשילה לכדי למוצר מסחרי בהתאם לציפיות, זאת למרות פיילוטים ראשוניים שנמכרו ללקוחות. עוד לטענת החברה, לאור המשבר העולמי בשוק הסייבר, היא פועלת באחריות ומצמצת את הפעילות שלה ואת הוצאותיה.

אופורה הוקמה בשנת 2020 על ידי יובל דיסקין ויחד עם יוצאי השב"כ נועם יולס וצפריר כץ ועם כריס בל, שהיה בעברו מייסד שותף וסמנכ"ל חברת Securonix מסן פרנסיסקו. החברה מתמחה בפיתוח מערכת הגנת סייבר שאמונה על איתור ומניעת מתקפות סייבר טרם הן מגיעות לרשת הארגונית. בזמנו סיפרה לגלובס נועם יולס, אחת המייסדות וסמנכ"לית הטכנולוגיה: "פיתחנו מערכת 'משבשת' שמשחקת באיזור לא קיים, או יחסית לא מפותח בעולם אבטחת הסייבר ומנוגדת למגמה של הסתגרות לתוך הרשת".

בסבב הסיד גייסה אופורה 2 מיליון דולר, בין היתר ממשקיעים פרטיים, ובסבב הראשון גייסה 7 מיליון דולר בהובלת הקרן JVP.

בעקבות אותו הגיוס הצטרפו לדירקטוריון של אופורה יו"ר JVP והמייסד אראל מרגלית, והשותפה יוליה קגן.

מחברת אופורה נמסר: "אופורה הוקמה ב2020, כסטארט-אפ צעיר הנשען על טכנולוגיית סייבר חזקה ופורצת דרך שיצרה התעניינות רבה. אופרה ביצעה פיילוטים ראשונים אצל לקוחות אך הטכנולוגיה לא הבשילה לכדי מוצר מסחרי. מאחר והשוק נמצא במשבר גלובלי, החברה פעלה באחריות, וצמצמה פעילות ועלויות באופן משמעותי. במקביל, החברה בוחנת בימים אלו מספר הצעות שקיבלה לרכישת הטכנולוגיה".