לאחר שנתיים בלבד בתפקיד: מנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד מתפטר

מנכ"ל חדשות 13 הודיע למנכ"ל רשת 13 ויו"ר הדירקטוריון כי יסיים את תפקידו בערוץ ומסר: "הגב שהענקתם לנו וחופש הפעולה העיתונאי המוחלט הם יוצאי דופן וראויים להערכה" • אלעד נענה לבקשת הנהלת הערוץ לסייע במציאת מחליף ויישאר בתפקידו בזמן הקרוב

אבירם אלעד / צילום: יח''צ
אבירם אלעד / צילום: יח''צ

מנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד החליט לסיים את תפקידו בערוץ לאחר שנתיים, והודיע על כך למנכ"ל רשת 13, יורם אלטמן וליו"ר נדב טופולסקי. על פי גורם בערוץ, בהנהלה רצו שאלעד יישאר, אולם הוא סירב. עם זאת, הוא נענה לבקשתם לסייע במציאת מחליף, ויישאר בתפקיד בזמן הקרוב.

"עולים להתקפה": שינוי הכיוון של קרן ההשקעה מהגדולות בעולם 
נתוני כרטיסי האשראי מגלים: ההוצאה הריאלית בירידה 
האינפלציה לא דועכת: הלקחים המדאיגים של הכלכלה הבריטית | ניתוח

כון לעכשיו, לא ברור מה היעד הבא של אלעד. גורמים בחברת החדשות של ערוץ 13 מצביעים על כך שהוא בחר לעזוב אחרי שנתיים אינטנסיביות מאוד בתפקיד. בתקופת ניהולו, חברת החדשות של הערוץ עברה טלטלות משמעותיות, והתמודדה עם קמפיין רחב היקף נגדה שהתמקד בצורת הסיקור של הערוץ - עליה נטען כי היא מתאפיינת בקו המזוהה עם השמאל, במעין תגובת נגד להתחזקות ערוץ 14 המזוהה עם הימין.

"תפקידה של חברת חדשות במדינה דמוקרטית הינו קריטי", ציין אלעד בהודעת הפרידה, "ואני גאה על כך שבתקופה סוערת וגועשת, גם בימים של התקפות חסרות תקדים נגדנו, הצלחנו לשמר ואף לחזק את הדנ"א של עיתונות חופשית, מקצועית וחסרת פניות.

"חברת החדשות מורכבת מחבורה של אנשים ונשים מצויינים/יות בעלי עמוד שדרה עיתונאי נדיר ויכולות גבוהות. אני מודה להם על השותפות והמאמץ הרב שהושקע לאורך כל התקופה האינטנסיבית הזו".

הרייטינג בירידה 

אבירם היה אמור לכהן בתפקיד חמש שנים, אולם כאמור בחר לעזוב לאחר שנתיים בלבד. קודם לכן כיהן כראש מערכת החדשות של "הארץ" וכעורך הראשי של "וואלה", ועסק בתחום המוצר והמוניטיזציה בענקית הגיימינג פלייטיקה - התפקיד שממנו הגיע לחדשות 13.

בערוץ שוללים את הרעיון כי עזיבת אלעד את התפקיד נובעת משיעורי רייטינג נמוכים. ואולם, הנתונים מצביעים על כך שבחודשים האחרונים המהדורה המרכזית של חדשות 13 נמצאת בירידה, בעוד שערוץ 14 ואף התאגיד, התחזקו ולעיתים אף עקפו אותה.

כך לדוגמה, ביום שלישי השבוע גרפה מהדורת החדשות של קשת 12 רייטינג של 13.5%, בעוד שרשת 13 תפסה את המקום השלישי עם 5.2%, אחרי ערוץ 14. יום קודם לכם, הנתון היה אף נמוך יותר: המהדורה של חדשות 13 הייתה הרביעית מבין המהדורות, עם כמעט 5%.

גם ביום ראשון המיקום היה דומה, וזאת למרות הצלחה יחסית בפריים טיים, עם פרק של תוכנית הדגל "האח הגדול" שרשם עם נתון דו ספרתי של 13%. למעשה, מאז הושקה העונה החדשה של הריאליטי לפני פחות מחודש, הצלחתו ברייטינג אינה מתורגמת ליתר תוכניות הערוץ (עד כה שודרו שניים־שלושה פרקים בשבוע).

חילופי טאלנטים

בשנה האחרונה חווה ערוץ 13 כולו טלטלה מתמשכת. לא מדובר רק בנתוני רייטינג נמוכים, אלא גם בחיפוש זהות מתמשך. שדרת ההנהלה התחלפה, ובין המצטרפים החדשים נמנים מאיר קוטלר, משנה למנכ"ל וראש זרוע התוכן של רשת 13; אופיר רבינוביץ', סמנכ"ל התוכניות וההפקה; אסא רם, סמנכ"ל אופרציה ופיתוח עסקי; ענת גזית, סמנכ"לית שידורים ופרוגרמינג; הילה ברש, סמנכ"לית החטיבה העסקית; וענת ביין־לובוביץ', סמנכ"לית התקשורת ודוברת החברה.

נציין גם כי אלעד הוא לא היחיד שביקש לעזוב את תפקידו. באפריל האחרון הודיע סמנכ"ל התוכן רותם דנון כי הוא מעוניין לסיים את תפקידו, גם כן אחרי פחות משנתיים. ליאור לנדנברג, מנהל מערכת החדשות בוואלה בשנתיים האחרונות, מונה במקומו. דנון נשאר בחדשות 13, ובימים אלה הוא עורך את תוכניתה של גאולה אבן־סער, "שומרי הסף".

בחודשים הללו הערוץ אף איבד שני טאלנטים חזקים המזוהים עם קו ימני, אשר עזבו לערוצים המתחרים: אילה חסון עברה להגיש תוכנית יומית בפריים טיים בתאגיד, ושרון גל עבר למהדורה המרכזית של ערוץ 14. ברצועה היומית שהתפנתה שובצה התוכנית "הצינור" בהובלת גיא לרר, ומהדורת שישי מוגשת באופן זמני על ידי ליאור קינן. לפני כחודש פורסם כי המגישה הקבועה תהיה נטעלי שם טוב, שעברה לערוץ מקשת 12.