תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

שעון שהוא מוזיאון: ברגה משיקה שעונים חדשים עם מחווה לעולם התעופה

בתום תקופת פיתוח שנמשכה ארבע שנים, מותג שעוני היוקרה השוויצרי מציג סדרה חדשה שמשלבת מסורת והיסטוריה עם חדשנות רלונטית • מה הקשר שלה למטוסים הראשונים בעולם, ומדוע עולם שעוני היוקרה לא מתחרה בשעונים החכמים של ימינו

צילום: אימפרס
צילום: אימפרס

הכתבה בשיתוף אימפרס

המבקרים במוזיאון התעופה בפריז, לא יוכלו להתעלם ממידת השפעתו של השען אברהם לואי ברגה, על התפתחות התחום. ברגה השוויצרי, שחי במאה ה-18, זכה בתקופתו להכרה כשען הטוב ביותר שעבד בעיקר עם מעמד האצולה, אך נוכחותו ניכרת גם עם הופעתם של המטוסים הראשונים, בעיקר בכל הנוגע ללוחות המחוונים בכלי התעופה השונים (בהם גם מטוסי הקונקורד), אך גם לשעונים שאותם ענדו הטייסים הצבאיים.

אמנם מדובר בפיסת נכבדת של היסטוריה, אולם ממורשתה ניתן ליהנות גם היום. כמחווה לקשר ההדוק שלה לעולם התעופה, חברת שעוני היוקרה ברגה (Breguet) המציינת כמעט 250 שנה להיווסדה, ועל שמה רשומים מספר פטנטים ומנגנונים מכניים, משיקה בימים אלה מחדש שני דגמים שכבר זכו להכרה - type 20 ו-Type XX, האחד בעל מוטיב "אזרחי", והשני "צבאי" יותר בעיצובו. על פיתוחם המחודש ועל גרסת 2023 של דגמים אלה, שקדו בחברה במשך ארבע שנים.

יונתן וינר, מנהל מותגי היוקרה בחברת רולטיים, יבואנית של מספר מותגים אקסקלוסיביים בהם גם ברגה, ביקר באחרונה באירוע ההשקה של הדגמים החדשים בפריז, ופגש שם לצד המשווקים גם את קהל המעריצים שכל כך מאפיין את השוק - רוכשי קצה שעבורם מדובר בפריט אמנות הכרחי נוסף לאוסף. כדי להמחיש את הקשר הייחודי, אירועי ההשקה כללו גם ביקור במוזיאון התעופה ההיסטורי.

לפרטים נוספים על שעוני ברגה הקליקו>>

קידמה המשלבת מסורת

המונח "שעון" הפך כולל ורחב, בעיקר בעשור האחרון. בעולם שבו השעונים החכמים והפיצ'רים הממוחשבים שהם מציעים למשתמש מתפתחים מרגע לרגע ומדגם לדגם, שוק שעוני היוקרה המכניים עדיין חי ובועט. וינר מעיד כי גם אם לפני כ-20-30 שנה נמכרו פי שלושה יותר שעונים שוויצרים מהיום, המחזור של השוק הנוכחי גבוה במיוחד, "מדובר בשעונים יקרים הרבה יותר, שמגיעים לקהל מצומצם יותר", הוא מעיד.

  • צילום: אימפרס

    צילום: אימפרס

  • צילום: אימפרס

    צילום: אימפרס

  • צילום: אימפרס

    צילום: אימפרס

לדבריו, מי שעדיין מעוניין בשעון יוקרה שהוא פריט אמנות לכל דבר, מוכן לשלם עבורו הרבה יותר. "שעוני היוקרה לא מתחרים בשעונים החכמים", מסביר וינר, "הם מציעים חוויה אחרת לחלוטין. לפני עידן השעונים החכמים, שהמוביל שבראשם הוא אפל ווץ', השעונים השוויצריים בלטו בעיקר בפונקציונליות שלהם, והציעו שעוני עצר ופיצ'רים ייחודיים למנגנון המכני. היום, עם הפופולריות הצומחת של שעונים חכמים ושעוני ספורט מרובי מדדים, הפונקציונליות עדיין קיימת בשעוני היוקרה, אולם לצידה הם מציעים ערך מוסף - כבוד להיסטוריה, למורשת ולמסורת ארוכת שנים.

לדברי וינר, "השירות לעונד השעון הוא בין היתר ברמת האסתטיקה, ובלי להתבייש - גם בסטטוס ובמה שענידת שעון שכזה משדרת". שעוני Type 20 מציעים מנגנון שיוצר ברמה מסורתית, וזאת באופן בלתי נמנע בשילוב קידמה.

"השעון החדש מצליח לבטא גם חדשנות, לצד שמירה על אותו 'heritage' שאין לו תחליף. זו יצירת אמנות שנבנתה באותה הקפדנות שאפיינה את עולם השעונים של פעם, אבל יחד עם הטוויסט שלוקח אותנו לדבר הבא".

כל שעון הוא תהליך

"כל פריט בסדרה מורכב מכמה וכמה תחנות בשלבי הייצור שלו", מסביר וינר. "אם נביא בחשבון שב-Type 20 ובמקבילו - הדגם הצבאי Type XX, יש 350 רכיבים, חלקם זעירים במיוחד בגודל מיקרו-מילימטרים, ושלאחר כל התחנות שבדרך מרכיב אותן אדם אחד - המשמעות המכנית של היצירה ברורה, וכך גם הערך שלה עבור המשתמש".

אתה יכול לאפיין את הקהל של ברגה? למי פונים שעוני Type 20 ו-Type XX?
"סבירות גבוהה שמדובר בפריט אספנות, ובשעון שמצטרף למספר נוסף של שעונים שוויצריים. חובב שעונים לא רוכש דווקא ברגה כשעון היוקרה הראשון שלו. הוא ככל הנראה מתחיל במותג יקר פחות, ואט אט מעבה את האוסף שברשותו, עד שהוא מעשיר אותו גם בשעון ברגה. ייתכן שהדגם החדש יהיה הברגה הראשון, וייתכן שמדובר בברגה נוסף.

"כמובן שיש פה עניין של סטטוס. שעון ב-300 שקל יציג לנו את אותה השעה כמו שעון בשווי של 80 אלף שקל ושל 300 אלף שקל. לא מדובר רק בשעון. אין לי ספק שלרבים מאלה שמתחזקים אוסף של שעוני יוקרה ושיירכשו את סדרת שעוני התעופה החדשה שלנו, מחזיקים במקביל גם שעון חכם". מחירם של הדגמים החדשים שמשיקה ברגה הוא 82 אלף שקל.

עם המאפיינים המבחינים בין הדגמים, הצבאי והאזרחי, ניתן למנות את הכתר (כפתור כיוון השעון) שהוא בולט מעט יותר בגרסה הצבאית, ומראהו מזכיר יהלום. עיצוב זה מזוהה עם שעוני היד של הטייסים הראשונים שפותחו כך שיהיו נוחים לשימוש גם תוך עטיית כפפות. השעונים החדשים מגיעים בצירוף שתי רצועות שביניהן ניתן להחליף בקלות יחסית. מנגנון הכרונוגרף של השעונים הוא מהמתקדמים בתחום. יהיה זה פריט אמנות, אספנות, תכשיט או סמל סטטוס - שוק שעוני היוקרה ימשיך להתפתח ולשמור על המסורת, לצד עולם השעונים החכמים.

לפרטים נוספים על שעוני ברגה הקליקו>>