לשכת עורכי הדין בחרה שוב בעו"ד מוחמד נעאמנה לוועדה לבחירת שופטים

עו"ד מוחמד נעאמנה, שזכה לתמיכת יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר, הוא חבר הוועדה לבחירת שופטים מאז 2020 ויו"ר מחוז הצפון בלשכה • נציגה נוספת בוועדה מטעם הלשכה היא עו"ד אילנה סקר, שהקדנציה שלה מסתיימת בנובמבר השנה

עו''ד מוחמד נעאמנה
עו''ד מוחמד נעאמנה

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בחרה היום (ב') את עו"ד מוחמד נעאמנה לנציג הוועדה לבחירת שופטים, בפעם השנייה. נעאמנה זכה ברוב של 34 קולות, לעומת שלושה קולות לעו"ד יצחק נטוביץ'. 

אלה השופטים שידונו בעתירות בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים
בג"ץ ידון בביטול עילת הסבירות בהרכב מלא של 15 שופטים

עו"ד נעאמנה אמר אחרי שנבחר: "אני מצפה שכולם ישימו לנגד עיניהם את האינטרס החיוני והמיידי למינוי שופטים ראויים ומצוינים שישקפו את פני כל החברה בישראל".

נעאמנה (41) הוא חבר הוועדה לבחירת שופטים מאז 2020 ויו"ר מחוז הצפון בלשכת עורכי הדין. הוא זכה לתמיכת יו"ר הלשכה, עו"ד עמית בכר. נעאמנה התמחה בפרקליטות מחוז חיפה והוא בעל משרד עורכי דין בחיפה המתמחה בליטיגציה. מאז נבחר לוועדה בשנת 2020, נעאמנה עצמו לא מופיע בבתי משפט.

נציגה נוספת בוועדה מטעם לשכת עורכי הדין היא עו"ד אילנה סקר, שהקדנציה שלה מסתיימת בנובמבר השנה. 

עו"ד נדב ויסמן, שהיה מועמד יחיד, נבחר לוועדה לבחירת שופטים צבאיים. עו"ד תמי אולמן לממלאת-מקום יו"ר לשכת עורכי הדין.

בוועדה לבחירת שופטים חברים כיום שר המשפטים יריב לוין, שהוא גם יושב-ראש הוועדה; חברי הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) ויצחק קרויזר (עוצמה יהודית); שופטי בית המשפט העליון, הנשיאה אסתר חיות, סגן הנשיאה יצחק עמית והשופט עוזי פוגלמן; וכן נציגת לשכת עורכי הדין, עו"ד אילנה סקר.

הממשלה טרם מינתה שרה לוועדה.

הממשלה לא כינסה את הוועדה לבחירת שופטים מאז כהונתה, בשל רצונה לשנות את הרכב הוועדה, כך שתוכל לשלוט במינוי השופטים. שתי עתירות הוגשו לאחרונה נגד שר המשפטים לוין בשל אי-כינוס הוועדה, והעתירות קבועות לדיון ב-7 לספטמבר. 

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, מסר לאחר בחירתו של עו"ד נעאמנה לוועדה לבחירת שופטים: "זו גאווה ללשכת עורכי דין שמדגימה מה זו שותפות אמת, מה זו דמוקרטיה אמיתית, התנגדות נחרצת ללאומנות וגזענות. אנחנו שמחים בכל ההיבטים בבחירה. אני משוכנע כי מוחמד ייצג בכבוד את עורכי הדין בוועדה".