הריבית עלתה, הרווחים זינקו ובנק דיסקונט יפנק אלפי עובדים בטיסה לקפריסין

לגלובס נודע כי הבנק יטיס בקרוב לקפריסין את העובדים בעקבות התוצאות החזקות שהושגו ברבעונים האחרונים, הרבה בזכות עליית הריבית שייקרה את ההלוואות • העובדים יישאו בחלק מעלות החופשה • דיסקונט: "כמו מעסיקים גדולים רבים, פועלים עם הוועד לרווחת העובדים"

סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock
סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock

בנק דיסקונט יטיס בקרוב אלפי עובדי בנק לחופשה בחו"ל. לגלובס נודע כי מדובר בטיסה לקפריסין שתוצע לכל עובדי הבנק והם שיחליטו אם ברצונם לצאת לחופשה. זאת, כאשר ישנה השתתפות עצמית מצד העובדים והבנק ישלים את העלות.

כל מה שצריך לדעת על שיטת הסוכנים שמסעירה את שוק הביטוח
גל של פניות להליכים של חדלות פירעון סוחף את המשק

היציאה לחופשה צפויה להתרחש בכמה סבבים במהלך החודשים הקרובים. הבנק מוציא את החופשה לפועל בעקבות התוצאות החזקות שלו ברבעונים האחרונים. הרווח הנקי ברבעון השני של השנה עמד על כ-1.2 מיליארד שקל, זינוק של 75% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022. במחצית הראשונה של השנה הסתכם הרווח הנקי בכ-2.46 מיליארד שקל, עלייה של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עיקר הגידול ברווח לעומת התקופות המקבילות בשנה שעברה מגיע בעקבות עליית הריבית של בנק ישראל שהחלה לפני כמעט שנה וחצי, בדומה לשאר המערכת הבנקאית. ברבעון השני של השנה עמדו הכנסות ריבית נטו של דיסקונט על 2.9 מיליארד שקל, זינוק של 41.5% לעומת הרבעון המקביל. במחצית הראשונה עמדו הכנסות הריבית על 5.67 מיליארד שקל, עלייה של 46.5% לעומת ששת החודשים הראשונים של השנה שעברה.

מדיסקונט נמסר: "דיסקונט, כמו מעסיקים גדולים רבים במשק, פועל בשיתוף פעולה עם הוועד ומוציא לפועל פעילויות רווחה לעובדים".