המפלצת החדשה של אפל: בדקנו את אייפון 15 פרו מקס

ענקית הטכנולוגיה לא מציעה בשורה גדולה אלא חידושים קטנים כמו מעטפת טיטניום, כבל אוניברסלי ומצלמה איכותית יותר • ועדיין, המכשיר מתחרה על התואר "הסמארטפון הטוב ביותר כיום" • הפסקת צהריים

אייפון 15 פרו מקס / צילום: מתוך האתר של אפל
אייפון 15 פרו מקס / צילום: מתוך האתר של אפל

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

על "הפסקת הצהריים" של גלובס

בכל יום סביב השעה 13:00 נגיש לכם תכנים שיוכלו להעשיר, לסקרן ולעניין אתכם בזמן הפסקת הצהריים. הכתבות יתמקדו בעיקר בתחומי הנדל"ן, טכנולוגיה וקריירה. מקווים שתהנו

ענקית הטכנולוגיה אפל השיקה בחודש האחרון את דגמי אייפון 15 החדשים שלה, כשהיא מקווה שהצרכנים יתלהבו מהחידושים שבו. ברבעונים האחרונים רושמת החברה מכירות פחות טובות ממה שהמשקיעים מקווים, ואין ספק שהיא תולה הרבה תקוות במכשירים החדשים.

נחשפו מחירי אייפון 15 בישראל: איפה הכי זול לרכוש את הסמארטפון החדש?
בדיקה טכנולוגית | אל תמהרו לעדכן: אפל משיקה את iOS 17 ויש חידושים, אבל כדאי לחכות
גוגל חוגגת 25 שנה: כמה הרוויח מי שהשקיע אלף דולר בהנפקה? 

האסטרטגיה שתפקידה לגרום לצרכנים להוציא יותר כסף מבוססת על הכנסת הפיצ'רים החדשים לדגמי הפרו שעולים יותר כסף - וככל שהדגם "גבוה" יותר, כך יהיו בו יותר חידושים. כדי להבין מה התחדש ומה השתנה, לקחנו את המכשיר ה"חזק" ביותר - אייפון 15 פרו מקס, ובחנו האם יש באמת סיבה לרכוש אותו.

החידוש העיקרי: מעטפת טיטניום

בשנים האחרונות, אפל נוהגת להציג מכשירים חדשים עם שיפורים קטנים מהדור הקודם, ולאו דווקא להביא שינוי מאסיבי שיפתיע את כולם. זה מה שקורה במכשיר הנוכחי, שמגיע עם מסך OLED בגודל 6.7 אינץ'. מרחוק, קשה לזהות מה השתנה, אבל כשמתקרבים מבחינים בחידוש משמעותי: המעבר למעטפת מסוג טיטניום, במקום מעטפת אלומיניום.

אפל הכריזה שמדובר בשינוי שיהפוך את המכשיר לקל, עמיד ובר תיקון בפשטות יותר. אחרי שימוש והתניידות מרובה עם המכשיר, אכן מדובר בשינוי משמעותי במיוחד. אמנם על הנייר מדובר בכ־20 גרם שירדו מה־14 ל־15, אבל ההבדל מורגש.

יתרה מכך, העיצוב של המכשיר, שנראה אותו דבר, קיבל שדרוג חשוב - השוליים והקצוות הפכו מעוגלים יותר, כך שפינות המכשיר לא מחודדות מדי ולא מקשות על האחיזה. ככה צריך להיראות מכשיר פרימיום.

היתרון הבולט: כפתור הפעולה החדש

במקור, כשאפל הכריזה על כפתור הפעולה החדש שלה, אפשר היה להרים גבה ולתהות מדוע מדובר בחידוש משמעותי. בסך הכול, במקום מתג עליון ששולט על מצב הסאונד (מרעש לרטט והפוך), היא מכניסה כפתור שיאפשר פעולות שונות ולשלוט בסאונד.

אך זה חלק מהגישה של אפל ביחס לחלקים לא פתורים במכשיר, והפיכתם לפיצ'ר נוח. הדוגמה הקודמת הייתה האי הדינמי - המפרץ שבו נמצאת המצלמה הקדמית, והפיכתו לאזור אינטראקטיבי שאפשר דרכו לשלוט ולעקוב אחרי מצבים שונים.

כברירת מחדל, המכשיר יציע לכם שהכפתור ישלוט על הסאונד, אך ניתן לשנות זאת לאפשרויות כמו פתיחת מצלמה, הקלטות קוליות, הדלקת פנס, פיצ'רים של נגישות או קיצורי דרך לאפליקציות אחרות.

אחרי שימוש של כמה ימים, אין ספק שזו בשורה משמעותית: ברגע שתמצאו את קיצור הדרך המתאים עבורכם (לדוגמה, להתקשר לבן או בת הזוג בלחיצת כפתור או לפתוח אפליקציה שמשתמשים בה הרבה) - זה הופך לדבר הנוח ביותר, שמקצר תהליכים ועוזר לכם להיות מהירים יותר. עם זאת, אפל יכולה לקחת את הדברים זה צעד קדימה, ולהציע אפשרויות נוספות.

יישור הקו, והקץ': כבל USB-C

ההכרזה המשמעותית ביותר שאפל עשתה הפעם, בעיני רבים, היא הכנסת שקע טעינה של USB-C במקום מטען הלייטנינג הייחודי שלה.

אפשר היה לחשוב שהיא ממש דואגת לצרכנים שלה, אם לא היינו מכירים את מה שקרה באיחוד האירופי: בשנים האחרונות העבירו באיחוד חקיקה שמחייבת יצרניות גאדג'טים לייצר שקע טעינה אחיד. במילים אחרות, כבר לא ישאלו במשרד למי יש מטען של אנדרואיד או אייפון, אלא למי יש מטען.

אפל כמובן לא הזכירה את הכפייה הרגולטורית שהחילו עליה, ונימקה את המהלך בכך שהוא חיובי ללקוחות שלה - העברת קבצים תתבצע במהירות גבוהה יותר, ותתאפשר חיבוריות טובה למוצרים נלווים של צלמים מקצועיים. העניין המכעיס הוא שאפל הכניסה לאריזה שלה כבל חלש יותר, ומי שמעוניין ביכולות המשופרות יצטרך לרכוש בנפרד כבל תואם.

ביצועים וסוללה: המכשיר מתחמם בקלות

אפל הכניסה למכשיר החדש מעבד Apple A17 Pro, שיוצר בתהליך ייצור של 3 ננומטר - פריצת דרך משמעותית בתחום. אין ספק שהמכשיר מגיב במהירות ובקלות, לא נרשמו לאגים או תקיעויות. עבור מי שגיימינג חשוב לו, ברשת כבר מכריזים על המכשיר הזה כסמארטפון הגיימינג הטוב ביותר שיצא עד כה, בזכות המעבד.

למרות זאת, נרשמה בעיה חמורה: המכשיר מתחמם מהר מדי, ובקלות רבה. אחד האנליסטים היותר המהימנים שמדווחים רבות על אפל, מינג צ'י קו, הסביר כי ככל הנראה הסיבה לכך היא שאפל עשתה פשרות בעיצוב המערכת התרמית, כדי להקטין את משקל המכשירים. אפל ככל הנראה תנסה לתת לזה מענה בעזרת עדכון תוכנה, אבל כרגע זה הורגש אפילו במשימות פשוטות של פתיחת מצלמה או פיצ'רים ויזואליים.

מבחינת הסוללה, אין שינוי מהותי מהשנה שעברה: היא בעלת קיבולת של כ־3,200 מיליאמפר לשעה, שמתורגמים ל־13-14 שעות של שימוש בכל סבב טעינה. אפל מבטיחה שתוך 30 דקות תוכלו למלא מחצית מהסוללה, וזה אכן כך.

המצלמה: תמונות יותר איכותיות

מדי שנה, אפל מכריזה על כך שיכולות המצלמה שלה שופרו משמעותית, והשנה השיפור המרכזי הוא בתוכנה. ראשית, בהשוואה לאייפון 14 פרו מקס, התמונות הרבה יותר טובות. הפרטים יותר ברורים, הצבעים יותר חיים ובאופן כללי התמונות יותר מושכות. המצלמה הראשית של 48 מגה פיקסל מציעה שלוש אפשרויות צילום: 24 מ"מ, 28 מ"מ ו־35 מ"מ, וניתן לבחור ביניהן באמצעות הקשה על כפתור 1x.

המצלמה כוללת זום אופטי פי 5, משמע תמונות איכותיות יותר בקירוב של פי חמישה. הזום הדיגיטלי הוא פי 25, לעומת פי 15 באייפון 14 פרו מקס. בתמונות שמצולמות במצב לילה המכשיר מתקן את מה שצריך, והתמונות יוצאות טוב במיוחד.

אפל הכניסה פיצ'רים חדשים למצב דיוקן: המכשיר יזהה אם יש אפשרות למצב זה, ויאפשר להפעיל את הפיצ'ר בלי ממש לעבור למצב. זו קפיצת מדרגה נחמדה, אך היא לא עובדת בצורה חלקה ולא תמיד מזהה כמו שצריך את האובייקטים במלואם. שיפור מועיל הוא האפשרות להעביר את הפוקוס בתמונה לאובייקט אחר.

המתחרה העיקרי: Samsung Galaxy S23 Ultra

המתחרה מבית סמסונג הושקה בחודש פברואר האחרון, ואפשר להעמיד את השתיים בתור המתחרות אחת של השנייה. המכשיר המדובר שכולל אביזר עט שמסייע למי שרוצה לצייר או לכתוב, מציע מערך צילום מאוד משוכלל, הכולל חיישן ראשי של 200 מגה פיקסל וזום אופטי של פי עשרה. מעבד המכשיר הוא המתקדם ביותר של קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 2 , והסוללה שלו חזקה במיוחד.

המכשיר שוקל יותר מהאייפון החדש, אבל החבילה השלמה משכה לא מעט צרכנים. אחת הנקודות שעומדות לטובת המכשיר הזה: אלו שסולדים מאפל וממערכת ההפעלה שלה, יחפשו את מכשירי הפרימיום של אנדרואיד, וככל הנראה ישקלו את המכשיר החזק ביותר שסמסונג יכולה להציע להם.

השורה התחתונה: אין סיבה להחליף לדור החדש

אין ספק שהאייפון 15 פרו מקס הוא המפלצת של אפל, שמתחרה על התואר "הסמארטפון הטוב ביותר כיום". עם זאת, המכשיר הזה היה צריך להיות מושק על ידי אפל כבר בשנה שעברה, ולא המכשיר הבוסרי שהושק אז. מדובר במוצר נהדר ובוגר יותר עם חידושים קטנים וטובים אך בלי בשורות משמעותיות. אם יש לכם את הדור הקודם, אין שום סיבה אמיתית להחליף לחדש. עדיף לחכות לשינוי מז'ורי, כשיהיה כזה.

מבחינת מחיר, המכשירים החדשים צפויים לעלות בישראל יותר בשל התחזקות הדולר מול השקל. בדגם הפרו מקס עליית המחירים יכולה להגיע גם לכ־700 שקל. חשוב לציין שאפל ביטלה את גרסת ה־128 גיגה, כך שדגם הבסיס בדגמי הפרו מקס יהיה 256 גיגה בייט, משמע שהמכשיר צפוי לעלות כ־6,100 שקל - לעומת 5,600 שקל בשנה שעברה.

***גילוי מלא: חברת iStore, משווקת רשמית של אפל בישראל, סיפקה לנו מכשיר לצורך הבדיקה