בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בנעילה בוול סטריט; דריכות לקראת נתוני התעסוקה בארה"ב

הנאסד"ק ירד בכ-0.1% • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הפתיעו את הצפי המוקדם • אסיה ננעלה בעליות שערים, אירופה ננעלה במגמה מעורבת • האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדן קלות • מחירי הנפט צללו • מחר צפוי להתפרסם דוח התעסוקה בארה"ב לחודש ספטמבר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות: הנאסד"ק ירד ב-0.1%, ה-S&P500 ירד בשיעור דומה והדאו ג'ונס ננעל סביב רמות הבסיס.

מניות אנבידיה, אפל  ואנבידיה  ננעלו במגמה חיובית ומנגד, טסלה , אמזון  ומטא  ננעלו בירידות שערים.

בקרב הישראליות בוול סטריט, בלטו לחיוב קומפיוג'ן , פריגו  וקריאטיב מדיה . מנגד, סולאראדג'  ואבוג'ן  ירדו בחדות.

בשוק החוב האמריקאי, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה קלות ונסחרה סביב רמה של 4.71%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרה במגמה דומה סביב רמה של 5%.

21:49

שינוי מגמה בוול סטריט: המדדים המרכזיים עברו להיסחר בעליות קלות. הנאסד"ק מוסיף כ-0.1% לערכו, הדאו ג'ונס וה-S&P500 נסחרים במגמה דומה.

מניית חברת יצרנית המשקאות האלכוהוליים קונסטליישן ברנדס  נסחרת בירידות שערים לאחר שהחברה דיווחה על ירידה במכירות היין והמשקאות האלכוהוליים בשנה האחרונה. עם זאת, החברה הפתיעה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות לשנת 2024.

מנגד, מניית יצרנית הצ'יפס לאמב ווסטון הולדינגס  המספקת סחורה למקדונלד'ס, נסחרת בעליות חדות לאחר שעקפה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ברבעון האחרון. 

20:25

ירידות בוול סטריט לקראת דוח התעסוקה שיפורסם מחר בארה"ב בשעה 15:30 (שעון ישראל): מדד הנאסד"ק יורד ב-0.6%, ה-S&P500 יורד בשיעור דומה והדאו ג'ונס משיל מערכו 0.4%.

מניית ריביאן אוטומוטיבס  מזנקת בחדות לאחר שיצרנית הרכב החשמלי הודיעה על תוכנית לגייס 1.5 מיליארד דולר והציגה תחזית הכנסות ראשונית לרבעון השלישי של השנה שעומדת בהתאם לתחזיות האנליסטים. 

ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון  מרכזת עניין לאחר שקיבלה מהבנק הקנדי RBC סיקור חיובי לגבי החברה. 

מנגד, מניית האנרגיה אקסון מובייל  נסחרת בירידות חדות לאור הצלילה במחירי הנפט: מחירה של חבית ברנט יורד לרמה של 84 דולרים בעוד מחירה של חבית מסוג נפט אמריקאי יורד לרמה של 82 דולרים.

גם מחירי הזהב יורדים בחדות לרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מרץ. מחיר הזהב עומד כעת על 1831 דולרים לאונקיה.

במקביל, מניית קלורקס נסחרת בירידות לאחר שהחברה הציגה תחזית פיסקלית מאכזבת לרבעון הראשון של השנה.

18:52

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: מדד הדאקס יורד ב-0.2%, הפוטסי הבריטי הוסיף לערכו 0.5%, והקאק הצרפתי ננעל סביב רמות הבסיס.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר ב-0.3%, הליש"ט מתחזק מול המטבע האמריקאי ב-0.4%. מול הין, הדולר נחלש ב-0.5%.

בוול סטריט, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה שלילית.

מניות טסלה , מטא , אמזון , מיקרוסופט  ואלפאבית  נסחרות בירידות שערים.

17:38

הירידות בוול סטריט מתחזקות: מדד הנאסד"ק יורד ב-0.7%, ה-S&P500 משיל מערכו 0.5% מערכו והדאו ג'ונס ירד ב-0.2%.

באירופה, המסחר מתנהל במגמה מעורבת.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים במגמה מעורבת. מחירה של חבית מסוג נפט WTI עולה קלות ועומד על 84.2 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט יורד מעט ועומד על 85.7 דולרים.

מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", מתייחס למגמה בשוק הנפט:

"לאחר ביצועים נמוכים ב-19% ביחס לתחזיות בשוק הרחב במחצית הראשונה של 2023, תחום הנפט והגז חווה קאמבק ברבעון השלישי, עם עלייה של 27% במחירי הנפט הגולמי, בעיקר בגלל חשש מהידוק האספקה, שהזניק את מגזר הנפט והגז למקום הראשון בטבלת הביצועים".

"אנו מאמינים כי האנליסטים יעלו את ההערכות כלפי מחירי הנפט ברבעון הקרוב. בתחום ההשקעות, תמונת המצב במגזרי הנפט הגז לא חוותה שינויים מרחיקי לכת בתקופה האחרונה. חשוב לציין שלמרות החששות לגבי הביקוש לנפט, חברות הנפט והגז מעולם לא היו במצב טוב יותר מאשר עכשיו. ניהול תקציבים נכון והפחתת עלויות הביאו את יצירת תזרים המזומנים ואת הון הנזיל לשיאים חדשים. בניגוד למחזורים קודמים, תזרים מזומנים עודף אינו מושקע מחדש אלא מוחזר למשקיעים בצורה של דיבידנדים ורכישות חוזרות".

"לדוגמה, החברות הגדולות באירופה מציעות תשואת תשלומים דו ספרתית השנה (כדיבידנדים ורכישות חוזרות של מניות), הנתמכות בידי תזרים חזק ויציב. עם זאת, אנחנו לא ממליצים לרדוף אחרי הראלי בנפט בשלב זה, בהתחשב בכך ששוק הנפט שהפך להדוק באופן מלאכותי עשוי להתברר כלא בר קיימא בטווח הארוך , מה שיכול להוביל לתיקון מחירי הנפט כלפי מטה בשנת 2024. הצפי שלנו ל-12 חודשים לנפט גולמי הוא 75 דולר לחבית".

16:30

ירידות קלות בפתיחה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P500 משיל מערכו 0.2% מערכו והדאו ג'ונס נסחר בשיעור דומה.

עיני המשקיעים נשואות אל עבר דוח התעסוקה בארה"ב לחודש ספטמבר, שצפוי להתפרסם מחר בשעה 15:30 שעון ישראל. הצפי המוקדם צופה כי מספר המשרות הפנויות בארה"ב יעמוד על 170K לעומת 187K בחודש הקודם. במידה ואכן הנתון יעמוד בציפיות או יפתיע כלפי מטה, צפויה להיות תגובה חיובית בשווקים שמקווים כי האטה בשוק התעסוקה האמריקאי תוביל את הפד לעצור את מתווה העלאות הריבית.

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב רמה של 4.7%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות סביב רמה של 5%.

15:39

מגמה חיובית באירופה: מדד הדאקס עולה ב-0.2%, הקאק מטפס ב-0.3%, ומדד פוטסי מוסיף לערכו כ-0.6%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות.

מאקרו ארה"ב: התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו ל-207 אלף לעומת צפי של 210 אלף תביעות.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק קלות מול הדולר. מנגד, הליש"ט נחלש מול הדולר. מול הין, המטבע האמריקאי נחלש ב-0.1%. בשוק האג"ח המקומי, הדולר מתחזק קלות מול השקל ונסחר סביב רמה של 3.869 שקלים.

קיראן קאוושיק, אסטרטג מט"ח גלובלי בבנק השוויצרי לומברד אודייר מתייחס להתחזקות הדולר מול מטבעות העולם ובפרט מול השקל בימי האחרונים:

"שער הדולר שובר שיא חדש אל מול השקל. עם זאת, בניגוד למה שהתרחש במחצית הראשונה לשנה, השקל לא נחלש מול מטבעות אחרים דוגמת האירו. זה מלמד על כך שהעלייה הנוכחית בשער הדולר מגיעה מחוזקת הדולר ברחבי העולם יותר מאשר מחולשת השקל".

"בנק ישראל מפגין דאגה מסוימת מחולשת השקל וציין זאת בהצהרת המדיניות המוניטרית שלו שמטבע חלש מגביר את הסיכון לאינפלציה. עם זאת, נראה פחות סביר שהבנק יתערב במצב הנוכחי. ישנן שתי סיבות לסיכוי הנמוך להתערבות, האחת היא שהתנועה הנוכחית אינה ספציפית לישראל ומרבית המטבעות נחלשים גם הם מול הדולר. השנייה, שהתערבות מסוג זה קורית בדרך כלל כששוק המט"ח חווה הפרעה משמעותית יותר בהתנהלות הסדורה. כך לדוגמא, ב-2022 תקופות של מכירת מט"ח ע"י בנק ישראל קרו כדי לטפל תנודתיות חודשית של לפחות 5%. בסיטואציה הנוכחית מדובר בטווח תנודתיות חודשי של סביב 2%, כך שהעלייה של הדולר היא יחסית סדורה".

12:35

לאחר פתיחה ירוקה, הבורסות באירופה עוברות למגמה מעורבת. מדד הדאקס נחלש ב-0.2%, הקאק מאבד 0.4%, ומדד פוטסי נסחר ללא שינוי משמעותי.

בצרפת, יצרנית הרכבות  Alstom  צונחת ב-37%, בנוסף, מניית הרכב  רנו  מאבדת 1.1%. חברת התרופות  סאנופי  מוסיפה 0.4%, לואי ויטון  מתחזקת ב-0.8%, וקרפור  עולה ב-0.5%.

בגרמניה מניית דויטשה בנק   נחלשת ב-1%, מניית מרצדס  מאבדת 0.7%,  אדידס  יורדת ב-2.8%, ומניית  סימנס  יורדת ב-1%.

11:20

עליות במסחר באירופה. מדד הדאקס ומדד פוטסי עולים ב-0.2% כל אחד, הקאק מתקדם ב-0.1%. סטוקס 600 הכלל אירופי מוסיף 0.3%.

יצרנית הרכבות הצרפתית Alstom  החלה להסחר באיחור, לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים שהשעו אותה מהמסחר בפריז. המנייה צנחה ב-35% עם פתיחת המסחר, והמנייה מתקרב לשפל של כל הזמנים.

בבריטניה, מניית מטרו בנק הושעתה מהמסחר לאחר שאיבדה 29% משוויה בשעות הבוקר.

החוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים במגמה שלילית.

מדד ההנג סנג ננעל בעליה 0.2%.

9:45

מדד הניקיי ננעל בעלייה של 1.7%, הקוספי ננעל בירידה קלה של 0.1%. ומדד ההנג סנג עולה ב-0.3%.

החוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב עברו למגמה שלילית של כ-0.15%. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים בעליות קלות. מחיר חבית נפט מסוג אמריקאי מוסיף 0.6% ועומד על כ-84.7 דולר, בעוד מחיר חבית נפט מסוג ברנט עומד כעת על כ-86.3  דולר. מחיר הזהב עומד על כ-1841 דולר לאונקיה.

8:30

מגמה חיובית בבורסות אסיה. מדד הניקיי מזנק בכ-1.8%, הקוספי מוסיף 0.7% וההנג סנג מוסיף כ-0.3% לערכו. הבורסות בסין סגורות לרגל חג לאומי.

בין המניות הבולטות במסחר באסיה: מניית טויוטה מוסיפה 4.2%, סוזוקי עולה ב-3.4%, מניית הרכב החשמלי BYD מתקדמת ב-0.9%, ומניית עליבאבא עולה 0.5%. בניגוד למגמה החיובית, מניית שיומי נחלשת ב-1%.

המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל ללא שינוי משמעותי.

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל בהתאוששות קלה, ושבר רצף של שלושה ימים אדומים. דאו ג'ונס עלה ב-0.39%, S&P 500 עלה ב-0.81% והנאסד"ק עלה ב-1.35%. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ממשיכות בירידות שערים הבוקר: תשואת איגרת חוב לעשר שנים עומדת על 4.70%, ותשואת האג"ח לשנתיים נסחרת סביב 5.05%.

בשוק הקריפטו, נרשמות עליות קלות. מחיר הביטקוין עולה בכ-1% ונסחר סביב ה-27.67 אלף דולר למטבע. בעוד מחיר האת'ריום רושם עלייה של 0.4%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות. מחיר חבית נפט מסוג אמריקאי עומד על כ-84.7 דולר, בעוד מחיר חבית נפט מסוג ברנט עומד כעת על כ-86.4 דולר. מחיר הזהב עומד על כ-1841 דולר לאונקיה.