ישראל במלחמה | סיקור שוטף

בישראל הבהירו: "כל הציוד נבדק לפני כניסתו לעזה"

סמ"ר (במיל') עומר בלוה, לוחם מילואים בן 22 מהרצליה, נפל בפעילות מבצעית בצפון • בתגובה, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה במרחב גבול לבנון • יהודית ונטלי רענן, שתי החטופות ששוחררו אמש מידי חמאס, הועברו לשטח ישראל • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לחטופות ששוחררו: "הולכים להוציא את כולם, שאלוהים יברך את שתיכן" • עדכונים שוטפים

ירי מעזה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Mohammed Salem
ירי מעזה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Mohammed Salem

היום ה-15 למלחמת "חרבות ברזל": סמ"ר (במיל') עומר בלוה, לוחם מילואים בן 22 מהרצליה בגדוד 9203 שבחטיבת אלכסנדרוני, נפל בפעילות מבצעית בצפון הארץ כתוצאה מירי נ"ט. הודעה נמסרה הלילה (בין שישי לשבת) למשפחתו. במהלך הלילה, תקפו כלי טיס של צה"ל מטרות צבאיות של חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו, שורת מתחמים צבאיים ששימשו את הארגון לצרכים מבצעיים ותשתיות טרור. בנוסף, כוח צה"ל תקף משגר נ"ט שמוקם במרחב הגבול וכוון לעבר ישראל.

אמש שוחררו משבי חמאס יהודית ונטלי רענן, אם ובת בעלות אזרחות ישראלית ואמריקנית. יהודית (59) ונטלי (18) שבו אתמול לשטח ישראל, דיברו עם בני משפחותיהן ואף שוחחו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. במהלך הלילה פורסם סרטון שבו נראות השתיים נוסעות בטנדר לצד מחבלי חמאס - ומובאות לחבירה עם נציגי הצלב האדום. ברשת בלומברג דווח כי מופעל על ישראל לחץ בעולם לדחות את הפעולה הקרקעית עד למיצוי המו"מ לשחרור החטופים.

אתמול שוגרו 20 רקטות מלבנון לעבר שטח ישראל, כאשר במקביל צה"ל חיסל חוליית מחבלים במרחב שתולה. מוקדם יותר, לוחם צה"ל במילואים נפצע קשה לאחר שמחבל ירה לעבר כוח צה"ל בסמוך למושב מרגליות שבגליל ונמלט מהמקום; כוחות צה"ל איתרו וחיסלו אותו בתום מצוד.

דובר צה"ל הודיע כי עד כה נמסרה הודעה ל-307 משפחות חללי צה"ל ולמשפחות 210 חטופים. מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,400. משרד הבריאות מעדכן כי נכון לעכשיו נמצאים 298 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 52 קשה. לרשימת הנרצחים והנופלים ששמותיהם הותרו לפרסום - לחצו כאן.

77 שנה אחרי שהוקם, קיבוץ בארי נכבש בידי חמאס. איך הוא ישתקם מזה?
"הביאו מודיעין מהפועלים שעבדו בישובים": המומחה שחושף - כך חמאס ניצל את ישראל

עדכונים שוטפים

22:43 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) בתגובה: "כל הציוד נבדק טרם כניסתו לעזה. נדגיש כי בידי ישראל היכולת לוודא שלא הוכנס או הוצא שום דבר אחר מלבד האמור לעיל".

22:25 - הנשיא הרצוג שוחח עם ראש ממשלת איטליה. בשיחה בין השניים ביקשה ראש הממשלה לגנות את מעשי הטרור האכזריים של ארגון הטרור חמאס והבהירה את זכותה של ישראל ואת חובתה להגן על עצמה.

22:00 - דיווחים פלסטיניים על הפצצות כבדות של צה"ל בדרום רצועת עזה.

21:53 - דיווח בניו יורק טיימס: למרות דרישת ישראל, משאיות הסיוע ההומניטרי לא נבדקו, ועל כן לא נבדק אם יש בהן נשק.

21:50 - יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בריאיון לדנה ויס ב"חדשות סוף השבוע": "חלק מהשרים ירדו למחתרת, מישהו פה איבד את זה לגמרי. רוב משרדי הממשלה לא מתפקדים, הם אפילו לא מבינים את תפקידם".

21:39 - הזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי: פעיל בשורותינו נהרג היום בדרום לבנון "בעת מילוי תפקידו". במקביל - בחיזבאללה הודיעו על שני פעילים של הארגון שחוסלו בתקיפות צה"ל בדרום לבנון.

21:27 - נשיא ארה"ב ביידן: "ישראלים ופלסטינים זכאים באופן שווה לחיות בביטחון, בכבוד ובשלום. עד כמה שקשה, אסור לוותר על השלום. אסור לוותר על פתרון שתי המדינות".

21:18 - שר הכלכלה ניר ברקת נגד תוכנית השר בצלאל סמוטריץ': " פגעה באמון המגזר העסקי בממשלה ". ברקת דורש לכנס בדחיפות את הקבינט הכלכלי-חברתי בעקבות מתווה סמוטריץ' שלא אושר בקבינט.

21:16 - השר גדעון סער פנה לשר המשפטים יריב לוין: לחוקק לאלתר חוק ל"מניעת הסתה ברשתות החברתיות".

21:12 - מקורות ביטחוניים בעיראק דיווחו שלפחות שני מל"טים יורטו מעל בסיס עין אל-אסד בעיראק המאכלס את כוחות צבא ארה"ב.

21:08 - בעזה מדווחים: הותקף אזור השוק במחנה הפליטים א-נציראת שבמרכז הרצועה. דווח על הרוגים ופצועים.

20:51 - רה"מ בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני בקריה בתל אביב.

20:25 - דובר צה"ל: 2,000 חרדים הגישו בקשה להתנדב לצה"ל, והצבא בונה תוכניות לקליטתם. 

20:23 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "מתחילת הלחימה זיהה צה"ל כ-550 שיגורים כושלים שנפלו בעזה והרגו אזרחים עזתים. ארגון הטרור חמאס משתמש בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי, ומבצע ירי מתשתיות אזרחיות".

20:20 - נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי צרפת נמצאת בקשר ישיר עם חיזבאללה במטרה למנוע הסלמה בגבול עם ישראל בצפון.

20:17 - שר החוץ של ארה"ב בלינקן שוחח אתמול עם ראש הממשלת המעבר של לבנון נג'יב מיקאתי, והביע את דאגתו מהמשך ההסלמה בגבול עם ישראל.

20:10 - לשכת ארדואן: נשיא טורקיה קיים שיחת טלפון עם מנהיג חמאס הנייה, ובה אמר שטורקיה ממשיכה במאמצים להביא את הסיוע ההומניטרי לעזה.

20:06 - המונים יצאו למרפסות "הדליקו את האור" ושרו את "התקווה" לאות הזדהות עם החטופים ולמען חיזוק בני משפחותיהם.

20:05 - גורמים ישראליים: אין לחץ אמריקני שמעכב את התמרון בעזה. הסיוע ההומניטרי יגיע רק לבסיסי אונר"א, אחרת - יותקף.

20:00 - הרמטכ"ל הרצי הלוי למפקדים בגולני: "ניכנס לעזה ונזכור את הנופלים. עזה היא מורכבת, צפופה, והאויב מכין בה הרבה מאוד דברים. ואנחנו מכינים לו גם".

19:56 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

19:50 - השר ישראל כ"ץ ב"פגוש את העיתונות": "אנחנו בקו החזית של מלחמת העולם, לכן ארה"ב מתייצבת לצידנו".

19:46 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, בפנייה לתושבי עזה ובעיקר לשכונות א-דרג', נאצר, שיח' רדואן, העיר העתיקה וזיתון - מפציר בהם שוב להתפנות דרומה. "חמאס משתמש בכם כמגן אנושי והציב תשתית טרור וכלי נשק בקרבת מקום מגוריכם. כל מי ששוהה בביתו - חושף את עצמו ואת בני משפחתו לסכנה". 

19:28 - בהצהרה של שר החוץ הקטארי הוא חוזר על חשיבות התיאום עם ארה"ב ושותפים בין-לאומיים אחרים כדי להביא לשחרורם של האסירים ולהפחית את ההסלמה בעזה.

19:23 - השר חילי טרופר ב"פגוש את העיתונות": "חשבתי שחמאס מורתע. יום אחרי המלחמה נברר הכול. יש לנו יכולת ואם נצטרך - נוכל לנהל מלחמה בשתי החזיתות".

19:03 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד בקריאה לממשלה להגדיר את מטרות המערכה: ביטחון מלא ויציב לכל תושבי קו העימות בישראל - בדרום ובצפון. סיום המערכה - רק באמצעות מיגור החמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה והחזרת החטופים לביתם, ניהול עזה בידי מנהיגות פלסטינית אחרת בסיוע העולם הערבי, סיכול התעצמות חיזבאללה בלבנון והרחקתו מהגבול, וגיוס הקהילה הבין-לאומית למאבק בציר הטרור האיראני.

18:54 - על פי דיווחים בעזה - חוסל מפקד נוסף בזרוע הצבאית של חמאס, אבו א-סאהר אל-פרא, בביתו שבדרום הרצועה.

18:30 - דובר צה"ל: צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט במרחב הר דב. חוליית מחבלים זוהתה בזמן שניסתה לשגר טילי נ"ט, וכלי טיס מאויש מרחוק תקף אותה.

18:10 - בעזה מדווחים כי טלאל אל-הנדי, בכיר חמאס ובכיר בזרוע הצבאית של ארגון הטרור, חוסל בתקיפת ביתו במרכז הרצועה.

18:06 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי הנ"ט בגבול לבנון.

18:00 - מפקד חיל האוויר תומר בר בשיחה עם מפקדי הטייסות: "לא הייתי רוצה להתחלף עם שום אויב ולפגוש חטיבה או אוגדה של צבא ההגנה לישראל. עם הנחישות שאני רואה, אני יוצא בתחושה מאוד מחוזקת, ובצירוף של החיל יש פה מכונה שאין לי שום ספק שהיא תעבוד. עד עכשיו פגענו בחמאס באלפי גיחות מהאוויר, אלפי פצצות פגעו בצורה מדויקת. נבוא עם כל העוצמה פנימה ונפגע בחמאס כאילו הוא ב-day one נלחם איתנו. תפקידנו הוא 'לחבק' את החיילים, ולומר: 'האויב שאתה תפגוש פגש אותנו לפני כן'".

17:56 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם החטופות ששוחררו: "הולכים להוציא את כולם, שאלוהים יברך את שתיכן". 

17:40 - דובר צה"ל: מחבלים שיגרו טיל נ"ט לפני זמן קצר לעבר מרחב ברעם, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

17:35 - הסתיים דיון קבינט המלחמה בראשות רה"מ בנימין נתניהו בפיקוד דרום.

17:27 - ראש ממשלת איטליה ג'ורגיה מלוני צפויה להגיע לישראל לביקור הזדהות.

17:20 - שר החוץ של לבנון עבדאללה בו חביב לאל-ג'זירה: "ביקשנו דרך מדינות במערב שישראל תנצור את האש למשך 48 שעות, עדיין אין תשובה".

16:59 - "מדליקים את האור": מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים מבקש מהציבור להדליק את האור במרפסות הערב בשעה 20:00 למשך 5 דקות ולשיר את "התקווה" לאות הזדהות וחיזוק החטופים והנעדרים.

16:55 - בכיר חיזבאללה נעים קאסם: "אם לא היינו בעימות הזה, שלוש אוגדות שפועלות בלבנון היו מוקצות למערכה בעזה. קיבלנו הרבה קריאות שלא להתערב, אבל כרגע אנחנו בלב המערכה".

16:46 - בית מלון רמאדה אוליביה בנצרת החליט לקלוט תושבים מהצפון בעקבות המצב הביטחוני: "במשך היום ומחר נקבל 350 תושבים שפונו מבתיהם בצפון. אנחנו מקבלים אותם כמו שצריך וכמו שהמלון מארח את האורחים שלו".

16:37 - סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם: "אויבינו חוששים מיכולות ההתנגדות ומבצעים פשעים נגד אזרחים, זה לא יעבור ללא עונש. ככל שהאירועים יתפתחו ויקראו להתערבות שלנו, נעשה זאת".

16:35 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן הודה למצרים וישראל על הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

16:27 - ביה"ח זיו: "מצבם של שני הפצועים מירי הנ"ט באזור מרגליות מוגדר כעת בינוני וקל".

16:24 - מטוסי חיל האוויר פיזרו כרוזים בעיר עזה ובהם נכתב: "אזהרה דחופה! לתושבי עזה - הנוכחות שלך מצפון לוואדי עזה מסכנת את חייך. מי שיבחר שלא להתפנות מצפון רצועת עזה לדרום רצועת עזה עלול להיות מזוהה כשותף לארגון טרור".

16:23 - מד"א: מלבד נפגעת חרדה בחולון, לא ידוע על נפגעים מהירי הרקטי ליישובי המרכז והשפלה.

16:19 - דובר צה"ל: "טנק של צה"ל השמיד עמדת תצפית נוספת של ארגון הטרור חיזבאללה, וצה"ל ממשיך להשמיד מטרות של ארגון הטרור".

16:12 - אזעקות הופעלו ביישובים בגוש דן ובשפלה.

15:38 - דיווח בבלומברג: ישראל וארה"ב דנות ביניהן כבר בעתיד רצועת עזה "ביום שאחרי", לאחר שישראל הבהירה כמה פעמים שאין בכוונתה לשוב לממשל צבאי ברצועה. בין ההצעות: סוג של ממשלת מעבר בתמיכת האו"ם ובתמיכת מדינות ערב. יחד עם זאת מציינים כי הדיונים נמצאים בשלבים התחלתיים.

15:22 - דובר צה"ל מסר כי חוליית מחבלים שיגרה מוקדם יותר רקטה למרחב הר דב שנפלה בשטח פתוח. תצפיות צה"ל זיהו את החוליה וכלי טיס מאויש מרחוק תקף אותה. באירוע מוקדם יותר, מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר מרחב מרגליות, תצפיות צה"ל זיהו את החוליה וכלי טיס מאויש מרחוק תקף גם אותה. זוהו פגיעות בשתי התקיפות. בנוסף, שוגרו מספר טילי נ"ט לפני זמן קצר לעבר מרחב חניתה, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

15:04 - טיל נ"ט נורה לכיוון מושב מרגליות בגליל העליון, כטב"ם של צה"ל ירה על החוליה שביצעה את הירי. שני עובדים זר ששה במקום נפצעו באורח בינוני וקל.

14:40 - צה"ל ממשיך להיערך לשלב הבא של המלחמה, כאשר במהלך הימים האחרונים בוצעו אישורי תוכניות לקראת הרחבת הלחימה. יחידות צה"ל בסדיר ובמילואים פרוסות בשטח, ומבצעות אימונים בהתאם לתוכניות המבצעיות שאושרו. מפקד חטיבה 188 אל"ם אור וולוז'ינסקי אמר לחייליו כי "אנחנו נביא את ההישג הנדרש ברוח לחימה, באומץ לב, על מנת להביא את הביטחון לעם שלנו להרבה מאוד שנים קדימה".

מפקד חטיבת הנח"ל אל"ם יאיר צוקרמן, שהחליף בתפקידו את אל"ם יהונתן שטיינברג ז"ל שנהרג ביום שבת ה-7 באוקטובר 2023, אמר לחיילים כי "אנחנו עם הפנים קדימה, אנחנו מסתכלים בעיניים של האויב ואנחנו אומרים לו לא עוד. לא עוד".

14:33 - שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, בוועידה בקהיר: "האירועים הטרגיים בעזה מחייבים אותנו לנקוט פעולה דחופה להפסקת אש, וכדי להגן על האזרחים ולשחרר את האסירים. יש לעצור מיד את ההסלמה הצבאית. אנחנו דורשים פתיחה מיידית של מסדרונות הומניטריים בעזה ומגנים כל ניסיון לעקירת הפלסטינים".

14:24 - מוחמד רעד, יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, אמר היום: "מה שאנחנו עושים בלבנון הוא להגן עליה - זה לא צריך להפחיד את הלבנונים. אנחנו מגנים על הזירה שלנו ומונעים מהאויב לעסוק בכל הזירות, אנחנו אלו שמובילים אותו לאן שנרצה. מבקשים מאיתנו שלא להתערב, אבל הם לא יודעים לגרום לאויב להפסיק את התוקפנות בעזה".

14:15 - פצצת מרגמה אחת שוגרה להר דב. לא היו נפגעים. כוחות צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי.

14:00 - צבע אדום בשדרות וביישוב מערב הנגב.

13:50 - משרד הבריאות בעזה: 4,385 הרוגים ו-13,561 פצועים.

13:31 - אזעקות בגוש דן ובשפלה. דווח על נפילה בשטח פתוח באזור יהוד. לא ידוע על נפגעים או נזק.

13:15 - שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית באוגדה 91, יחד עם מפקד האוגדה תא"ל שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים. הוא קיבל סקירה על פריסת הכוחות על קו הגבול וביישובים הסמוכים, ושמע מהמפקדים על פעולותיהם להגנה על הישובים ולסיכול הטרור במרחב.

שר הביטחון קיים שיח עם החיילים והחיילות בשטח, הביע את הערכתו על פעילותם והדגיש כי עליהם לשמר עירנות ומוכנות לכל פעולה. בהמשך, השר נפגש עם ראשי ערים ומועצות בצפון, ועמד על המענה הניתן לתושבים שפונו מבתיהם. "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה ומשלם על כך מחיר, עלינו להערך בדריכות לכל אפשרות - צפויים בפנינו אתגרים גדולים יותר", הבהיר גלנט.

13:11 - שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית באוגדה 91, יחד עם מפקד האוגדה תא"ל שי קלפר, מפקדי החטיבות וקצינים נוספים בסדיר ובמילואים. הוא קיבל סקירה על פריסת הכוחות על קו הגבול וביישובים הסמוכים, ושמע מהמפקדים על פעולותיהם להגנה על הישובים ולסיכול הטרור במרחב.

13:05 - אבו מאזן גינה שוב את "הרג האזרחים משני הצדדים" - וקרא לשחרור כל החטופים. "אנחנו מחויבים ללגיטימציה הבין-לאומית ולמדיניות של אש"ף, הנציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני". בנוסף, הוא קרא למועצת הביטחון של האו"ם: "להגן על העם הפלסטיני, ששאר העולם יכיר במדינת פלסטין" - ולקיים ועידת שלום בחסות בין-לאומית".

שר הביטחון קיים שיח עם החיילים והחיילות בשטח, הביע את הערכתו על פעילותם והדגיש כי עליהם לשמר עירנות ומוכנות לכל פעולה. בהמשך, השר נפגש עם ראשי ערים ומועצות בצפון, ועמד על המענה הניתן לתושבים שפונו מבתיהם. "חיזבאללה החליט להשתתף בלחימה ומשלם על כך מחיר, עלינו להיערך בדריכות לכל אפשרות - צפויים בפנינו אתגרים גדולים יותר", הבהיר גלנט.

13:02 - בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה הלילה, נעצרו ביהודה ושומרון 89 מבוקשים, מתוכם 68 פעילים של חמאס. בנוסף, הכוחות הרסו את ביתו של המחבל פעיל החמאס שרצח את אילן גנלס ז"ל בפיגוע הירי בצומת אלמוג. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה 670 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, למעלה מ-450 משוייכים לארגון הטרור חמאס.

13:00 - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תקף את ישראל בוועידה בקהיר: "העם הפלסטיני מתמודד עם תוקפנות אכזרית - פגיעה באלפי אזרחים ובמתקנים, בעיקר בבתי חולים, בבתי ספר ובמרכזי קליטה לאזרחים. אנחנו מזהירים מפני הניסיונות לעקור את עמנו בעזה, ומפני כל גירוש של פלסטינים מבתיהם או עקירה מירושלים ומהגדה. לא נשלים עם עקירה, נישאר איתנים על אדמתנו".

12:46 - משרד החוץ הבהיר כי "במהלך הלילה אירע בסמוך למתחם שגרירות ישראל בקפריסין אירוע חריג (ירי זיקוקים) - לכל השליחים ועובדי הנציגות שלום". מוקדם יותר דווח בקפריסין, כי במקום אירע פיצוץ במקום וכי ארבעה חשודים נעצרו לאחר מכן.

12:40 - מלך ירדן עבדאללה בוועידה בקהיר: "יש לעצור את האסון ההומניטרי בעזה, שדוחף את כל האזור לתהום. המנהיגים בישראל חייבים להבין שפתרונות צבאיים לא יעבדו - ויביאו ליותר קיצוניות ואלימות. חייהם של הפלסטינים יקרים לא פחות משל הישראליים. עקירת האוכלוסייה בעזה - קו אדום ופשע מלחמה".

12:24 - נשיא מצרים א-סיסי בפתח "ועידת השלום" בקהיר: "הזמנתי את המנהיגים כדי להגיע לסיכום על מפת דרכים לסיום האסון ההומניטרי בעזה ולחדש את הדרך לשלום".

12:20 - יו"ר המועצה המבצעת בחיזבאללה, האשם ספי א-דין: "הלחימה שלנו היום היא למען סוגיה צודקת והגנה על מולדתנו, ומה שקורה היום בעזה לא קשור רק לעזה ולפלסטין. ההתגייסות של המערב לא מקרית, בראשה עומדת ארה"ב".

12:12 - צה"ל ביצע במהלך היום מבצע מעצרים של פעילי חמאס בכפר עארורה שבאזור רמאללה, על פי מקורות פלסטיניים - נעצרו עשרות.

12:03 - אזעקות בעוטף ישראל ובנתיבות.

11:40 - דיווחים בקפריסין: פיצוץ אירע לפנות בוקר בסמוך לשגרירות ישראל בניקוסיה. אדם אחד שהיה חמוש בשני סכינים נעצר, ושלושה חשודים נוספים שהיו באזור נעצרו לחקירה. שוטרים ומומחי נפץ הוזעקו למקום כדי לטפל באירוע. לא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ.

11:28 - חמאס: 13 בני אדם נהרגו בתקיפת מבנה אזרחי בדיר אל באלח.

11:26 - אחרי כניסת הציוד ההומניטרי לרצועה, בעזה מדווחים: צה"ל תקף ברפיח.

11:10 - משפחתן של יהודית ונטלי רענן, שתי החטופות ששוחררו אמש מידי חמאס, מסרו כי "ההקלה שאנחנו מרגישים כרגע היא הרבה מעבר למה שמלים יכולות לתאר. עם זאת, אין לנו את הפריווילגיה לחגוג עכשיו, כמו שלצערנו אין לנו עדיין את הפריווילגיה להתאבל על חברי המשפחה שנרצחו".

בהודעה שנמסרה מטעם המשפחה הוסיפו כי "עכשיו אנחנו ממשיכים את המאמצים להחזיר עוד שמונה בני משפחה חטופים הביתה, כמו שעוד מעל 200 משפחות עושות 24 שעות ביממה עד שכולם יחזרו הביתה". יהודית ונטלי מבקשות לכבד את הפרטיות שלהן בימים הקרובים.

10:13 - חמאס הודיע כי 20 משאיות סיוע שאמורות להיכנס היום לרצועת עזה יכללו תרופות, ציוד רפואי וכמות מוגבלת של מזון. בצד המצרי של מעבר רפיח מכינים את המשאיות שעמוסות בציוד.

09:10 - המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ החמירו את אזהרות המסע למצרים (כולל סיני), ירדן ומרוקו וחידדו את ההמלצות לציבור. אזהרות המסע למצרים וירדן הועלו לרמה 4 (איום גבוה) - המלצה לא להגיע למדינות אלו, ולשוהים בהן לעזוב את שטחן בהקדם. אזהרת המסע על מרוקו הועלתה לרמה 3 - המלצה להימנע מנסיעות לא חיוניות.

לפי המלצת המל"ל, עד להודעה חדשה מומלץ להימנע משהייה בכלל ארצות המזרח התיכון או מדינות ערב, כאשר הכוונה היא בין היתר לטורקיה, מצרים (כולל סיני), ירדן, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. כמו כן, מומלץ להימנע מהגעה למדינות מוסלמיות עם אזהרות מסע, כגון מלזיה, בנגלדש, אינדונזיה ולמדינות מוסלמיות ללא אזהרת מסע דוגמת האיים המלדיביים.

09:07 - שגרירות ארה"ב בישראל: קיבלנו מידע שמעבר רפיח ייפתח בשעה 10:00.

09:02 - אחרי שש שעות ללא ירי מהרצועה: אזעקה באשדוד.

08:40 - כוחות צה"ל פעלו בבית משפחתו של מספר 2 בחמאס, סאלח אל-אערורי בכפר עארורה שבאזור רמאללה. שם נתלה שלט שבו מתנוסס דגל ישראל ועליו הכיתוב: "כאן היה ביתו של אל-עארורי שהפך למטה של אבו א-נמר מהשב"כ".

08:26 - בניגוד לטענות בעזה, גורמים בישראל מבהירים כי לבתי החולים ברצועה יש חשמל על בסיס גנרטורים. אין מחסור בתרופות ובמים, וקיים מלאי של מזון בעזה שצפוי להספיק לכמה שבועות.

07:58 - דיווח בניו יורק טיימס: ממשל ביידן לוחץ על ישראל שלא לפתוח במלחמה גם נגד חיזבאללה, ומזהיר כי לחימה במקביל גם מול חיזבאללה בלבנון וגם מול חמאס ברצועת עזה עלולה לגרור את ארה"ב ואיראן ישירות לתוך העימות. המסרים הועברו בין השאר בנוכחותם של הנשיא ביידן ושר החוץ בלינקן בקבינט המלחמה המצומצם.

לפי הדיווח, שר הביטחון יואב גלנט אמר לבלינקן בשיחה אישית במהלך אחד ביקוריו כי הוא תמך בפתיחת מלחמת פתע נגד חיזבאללה, מכיוון שהוא מאמין שהם הסכנה האמיתית הגדולה יותר. יחד עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו אותת לבכירים האמריקנים כי כרגע זה לא על הפרק. האמריקנים העבירו בשבועות האחרונים מסרים רבים לחיזבאללה להישאר מחוץ לעימות, כולל דרך איראן עצמה.

07:30 - דיווח ב-CNN: ספינת המלחמה האמריקנית USS CARNEY יירטה אתמול מטח של ארבעה טילי שיוט ו-15 מל"טים ששוגר על ידי החות'ים בתימן לעבר שטח ישראל. היירוט בוצע במשך פרק זמן של תשע שעות. אתמול דווח כי הספינה יירטה רק שניים-שלושה טילים.

06:41 - הותר לפרסום: סמ"ר (במיל') עומר בלוה, לוחם מילואים בן 22 מהרצליה בגדוד 9203 שבחטיבת אלכסנדרוני, נפל בפעילות מבצעית בצפון הארץ כתוצאה מירי נ"ט. הודעה נמסרה למשפחתו.

04:15 - דובר צה"ל: "צה"ל תקף שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לירי טילי הנ"ט ולשיגורים לשטח ישראל אמש. בין המטרות שנתקפו, שורת מתחמים צבאיים ששימשו את הארגון לצרכים מבצעיים ותשתיות טרור. בנוסף, כוח צה"ל תקף משגר נ"ט שמוקם במרחב הגבול וכוון לעבר ישראל".

03:32 - נשיא ארה"ב ביידן נשאל במסיבת עיתונאים, האם על ישראל לדחות את הכניסה הקרקעית לרצועת עזה כדי שחטופים נוספים ישתחררן, והשיב: "כן". בהמשך הבית הלבן פרסם הבהרה שלפיה ביידן "לא שמע את השאלה". הבית הלבן הבהיר: ביידן לא התכוון שיש לדחות את הכניסה הקרקעית של ישראל לעזה.

02:59 - צבע אדום בעוטף ישראל. אזעקות נשמעו ביישובים אבשלום, יבול, יתד, דקל ושדה אברהם .

02:18 - אורי רענן, אביה של נטלי רענן ששוחררה משבי החמאס: "שוחחתי עם הנשיא ביידן ושוחחתי עם הבת שלי פעמיים. הבת שלי מרגישה טוב. הודתי לכל המאמצים שלו לשחרר את השבויים. הוא אמר שהוא הבטיח את זה והוא מקיים את מה שהוא מבטיח".

02:13 - חמאס פרסם סרטון ובו נראות החטופות, יהודית ונטלי, מועברות ממחבלי חמאס לנציגי הצלב האדום. השתיים צולמו מועברות בין טנדרים באישון ליל, כשפני המחבלים מטושטים.

01:56 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי אחת הסיבות למתקפה של חמאס היא לשבש נורמליזציה פוטנציאלית של היחסים בין ישראל וסעודיה.

01:00 - קרובת המשפחה של החטופות לאחר שחרורן: "אנחנו מחכים לחיבוק החם של בנות המשפחה שלנו. בלי עצירה של הקלה ונשימה ממשיכים במאבק להפיץ את סיפור המשפחה כדוגמה לסיפור של שאר החטופים. יש לנו 203 חטופים בשבי מתוכם 8 בני משפחה שלנו. 5 משפחות מפורקות. נעשה הכול כדי להפיץ את הסיפור שלהם ולעורר הד בין-לאומי".

00:48 - הנשיא ביידן שוחח עם שתי החטופות ששוחררו לאחר ששוחח בטלפון גם עם משפחתן. בשיחה, הוא הבטיח להן שיקבלו את התמיכה המלאה של ממשלת ארצות הברית בתהליך השיקום וההחלמה לאחר מה שעברו.

00:39 - המרכז הרפואי לגליל בנהריה סגר את שעריו בפני רשת ה-BBC הבריטית שהייתה אמורה להגיע לצילומים וזאת, לטענת בית החולים, בשל הסיקור המוטה שלו במלחמה. מבית החולים נמסר: "משהים בזמן הזה עד הודעה חדשה את הכנסת ה-BBC לסיקור בין כתליו".

00:02 - נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם המשפחות של החטופות יהודית ונטלי.