ד"ר פיל: "על ארה"ב לתמוך בישראל גם בזמנים הקשים, לא רק כשזה קל"

הפסיכולוג האמריקאי ובעל תוכנית הריאליטי המוכרת ד"ר פיל, פרסם סרטון בטוויטר בו קורא לתמיכה ציבורית בישראל, ויוצא נגד התנהלות האוניברסיטאות היוקרתיות בארה"ב, שאפשרו לסטודנטים לחגוג את הטבח שביצע החמאס

ד''ר פיל / צילום: ap, Chris Pizzello
ד''ר פיל / צילום: ap, Chris Pizzello

ד"ר פיל מקגרו, המוכר מתוכנית הריאליטי "ד"ר פיל" פרסם אתמול (א') סרטון ברשת החברתית טוויטר בו הוא תוקף את אוניברסיטאות העלית בארה"ב על כך שאפשרו לסטודנטים לחגוג את תקיפת החמאס בישראל בשביעי באוקטובר, ועל כך שלא פעלו נגד אותם סטודנטים.

"אנשי החמאס שחדרו לישראל הם לא חיילים, הם רוצחים" אמר מקגרו. "מטרתו של ארגון חמאס היא השמדה של כל היהודים בישראל, ולאחר מכן השמדה של כלל העם היהודי. למרבה הצער, חלק מהעולם, כולל בארה"ב, חוגגים את הטבח שהתרחש בישראל ואף מאשימים את אלו שנרצחו, נאנסו ונחטפו".

"חלק מהאוניברסיטאות היוקרתיות באמריקה לא רק שמאפשרות שיח כזה אלא גם מעודדות ארגוני סטודנטים מסויימים שחגגו את הרצח. אומר מקגרו בסרטון. והוא ממשיך ומונה אותן "הרווארד, ייל, ג'ורג'טאון, UCLA, וסטנפורד הן רק כמה מהדוגמאות למוסדות כאלה שצריכות לעורר דאגה אם לא זעם" הוסיף.

בסרטון שפירסם אומר מקגרו כי התנהגות הסטודנטים חושפת "את הריקבון מתחת למעטה היוקרה במוסדות אלה".

"ההנהגה במוסדות אלה כל כך עסוקה בלהראות חומלים, ולעטוף סטודנטים שחושבים שמילים הן אלימות, אבל שאלימות, אמיתית, מזעזעת ולא אנושית , היא צדק חברתי. ההנהגה במוסדות האלה שכחה שתפקידה הוא ללמד את הסטודנטים לחשוב ולבחון את המציאות. במקום להכשיר את מנהיגי העתיד, הם פוגעים במצפן המוסרי של ארצות הברית".

מקגרו, בניגוד לרבים בעולם שהביעו את דעתם על הלחימה בישראל, מודה שאין לו ידע גאופוליטי רחב, ובכל זאת, הוא אומר, לא צריך יותר מהגיון פשוט כדי לזהות שההתקפה של חמאס הייתה "חולנית, דוחה וחסרת תירוץ".

"ברצינות", ממשיך מקגרו בסירטון, "האם כל האנשים האלו איבדו את השפיות? אנחנו יודעים להבדיל בין טוב לרע, ואנחנו חייבים לעמוד מאחורי מה שאנחנו מאמינים ויודעים שנכון".

"איך יכול להיות שההתנהגות הזו של המוסדות עוברת בשקט? אף אחד לא רואה כמה זה גזעני? איך אותה הנהלה במוסדות החינוך לא מנצלת את ההזדמנות לחנך את הסטודנטים?".

מקגרו מסיים את הסירטון באמירה כי "כל מה שאותם ראשי מוסדות צריכים לעשות הוא להכריז שבאוניברסיטה שלהם גזענות, אנטישמיות, רצח והרג תינוקות הם לא דבר מקובל. במקום זה, הם שותקים ומחכים שהסערה תעבור".

"ישראל היא בת ברית של אמריקה. אנחנו לא יכולים להיות חבריה רק בזמנים הטובים, עלינו לתמוך בה גם בזמנים הקשים, גם כשיותר קל לנו לא להיות בני ברית שלה. זאת הזדמנות להראות לישראל ולעולם איזה סוג בת ברית ארצות הברית היא".