בוועידת Web Summit דורשים שהיזם שהכעיס את ההייטק הישראלי יוותר על המניות שלו

פאדי קוסגרייב אומנם התפטר מתפקידו כמנכ״ל ועידת Web Summit, אך הוא ממשיך להיות בעל המניות העיקרי בחברה שמאחוריה • כעת, שני היזמים השותפים דורשים שקוסגרייב ייצא מהתמונה לחלוטין ויוותר על החזקותיו, שעומדות כיום על 81% ממניות החברה

פאדי קוסגרייב, מייסד WebSummit / צילום: ap, Armando Franca
פאדי קוסגרייב, מייסד WebSummit / צילום: ap, Armando Franca

שני המייסדים השותפים של Web Summit (ווב סאמט), ועידת הטכנולוגיה הגדולה באירופה, קוראים לפאדי קוסגרייב, מנכ"ל הוועידה שהתפטר לאחרונה, למכור את החזקותיו בחברת האם שעומדת מאחורי הוועידה, Manders Terrace. דיוויד קלי ודייר היקי, בעלי המניות הנוספים היחידים בחברה, כתבו לדירקטוריון נגד המשך החזקתו של קוסגרייב במרבית המניות של החברה, כך לפי בלומברג. עוד פורסם כי קלי והיקי ביקשו מחברי הדירקטוריון לממש את כל האפשרויות שבידם בכדי להפקיע את מניותיו של קוסגרייב מידיו, כולל מכירה אפשרית של החלק שלו. כיום מחזיק קוסגרייב ב-81% ממניות החברה.

20 אלף שקל למי שבמילואים: ענקית התוכנה מחלקת בונוס לעובדים
הכלים בסמארטפון שיכולים להציל את חייכם

קוסגרייב התפטר מתפקידו כמנכ"ל הוועידה בשבוע שעבר, זאת לאחר שציוצים שלו המגנים את המדיניות הישראלית גרמו לחברות רבות, חלקן מצמרת ההייטק הישראלית, כמו גם קרנות הון סיכון מובילות, לפרוש מהוועידה ולהסיר חסות. בין החברות שהסירו חסותן ניתן למנות את אינטל, את גוגל, את מטא וגם את אמזון. בין הקרנות שיצאו גם הן נגד דבריו של קוסגרייב ובהתאמה נגד הוועידה ניתן למנות את סקויה, פאונדרס פאנד ואקסל. נכון להיום, Web Summit, המתקיימת מדי שנה בליסבון ומתוכננת ל-13 בנובמבר, טרם בוטלה, אם כי רשימת המשתתפים הצטמצמה משמעותית. השערורייה שהחלה בוועידה התרחבה גם לחברת ההון סיכון בראשה עומד קוסגרייב ומזוהה עם הכנס, Web Summit Ventures, כך לפי בלומברג. 

עוד פורסם בבלומברג כי רוב פרוווין, ששימש בעברו כמנכ"ל חברת Kabbage, חברת פינטק המציעה בין היתר פתרונות ניהול תזרים מזומנים לעסקים קטנים, אמר כי הוא מאוכזב מהתבטאויותיו של קוסגרייב והחל בתהליך משיכת כספו מקרן ההון סיכון של האחרון.