הצוללת | פודקאסט

הכלכלן הראשי של מיטב: "לא לעשות שינוי חד בתיק"

אלכס זבז'ינסקי סבור שהריבית לא תרד בהחלטה הקרובה של בנק ישראל, אך כן עשויה לרדת בעתיד • זבז'ינסקי: "בתקופות משבר אנשים נוטים להיכנס לפאניקה ולהעביר השקעות למקומות בטוחים לכאורה. צריך להיות בסקטורים עם צמיחה"

הכלכלן הראשי של מיטב דש, אלכס זבז'ינסקי / צילום: רמי זרנגר
הכלכלן הראשי של מיטב דש, אלכס זבז'ינסקי / צילום: רמי זרנגר

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב, אלכס זבז'ינסקי, סבור שהריבית לא תרד בהחלטה הקרובה של בנק ישראל, אך כן עשויה לרדת בעתיד, למשל בעוד רבעון.

ניתוח גלובס| מה יקרה לכלכלה אם חזית הצפון תתלקח?
הבורסה בת"א ושוק המט"ח מתמחרים תפנית אופטימית, עם כוכבית
ניתוח גלובס | מניות הנדל"ן והוויכוח: השוק עומד לזנק, או שיתאושש רק עוד 15 שנה?

"זה תסריט שהוא טוב לשווקים. אולי הם יתחילו להתאושש אפילו במהירות אם המלחמה תסתיים בשיפור המצב הביטחוני בדרום", אמר זבז'ינסקי. "האג'נדה של הממשלה בקידום מהפכה משפטית גם היא ירדה מהפרק, וכל עוד לא נחזור לשם, גם זה יפעל לטובת השווקים.

"אך כל זה תלוי באופן שבו המלחמה תתנהג מבחינה כלכלית; האם היא תתנהל באמינות ובשקיפות. זה חשוב כי היא עומדת לגייס הרבה חובות בשווקים".

אילו קווים מנחים תוכל לתת לגבי ניהול תיק ההשקעות בימים אלה?
"כלל חשוב - שהוא תמיד נכון: לא לעשות שינויים חדים בתיקים. בתקופות משבר אנשים נוטים להיכנס לפאניקה ולהעביר השקעות למקומות בטוחים לכאורה, או לרוץ לדולר. אל תנסו לתזמן את השוק. בהסתכלות על תיק ההשקעות והעולם - ארה"ב נראית כאופציה טובה וגם אסיה, לאו דווקא סין. כלכלות שם מתפקדות יחסית טוב בסביבה לא פשוטה".

יש סקטורים שאתה מסמן כאטרקטיביים?
"צריך להיות בסקטורים עם צמיחה, כמו טכנולוגיה, כי המהפכה הטכנולוגית תמשיך בכל מצב. העולם לא עוצר. הייתי מקטין בשלב זה חשיפה לסקטורים מבוססי צריכה אמריקאית, כי שוק העבודה נחלש, החסכונות יורדים וההלוואות מתייקרות".