מינוי שנוי במחלוקת בצמרת הצלב האדום: מזכ"ל אונר"א שהתפטר על רקע חשדות לשחיתות, ישמש מנכ"ל הארגון

פייר קרנבול, מזכ"ל אונר"א לשעבר, שנחשד כי ניהל מערכת יחסים שאינה הולמת עם עובדת אונר"א והתפטר, ימונה לתפקיד מנכ"ל הצלב האדום • מהצלב האדום נמסר: "מינויו של קרנבול למנכ"ל הוא בעקבות הניסיון הרב שלו במספר רב של אזורי סכסוך, והוא ייכנס לתפקידו החדש באפריל 2024"

פייר קרנבול, נחשד בכך שניהל מערכת יחסים שאינה הולמת עם עובדת בארגון / צילום: Associated Press, Raad Adayleh
פייר קרנבול, נחשד בכך שניהל מערכת יחסים שאינה הולמת עם עובדת בארגון / צילום: Associated Press, Raad Adayleh

פייר קרנבול, המזכ"ל הקודם של סוכנות הסיוע לפליטים פלסטינים של האו"ם (אונר"א), מונה למנכ"ל הוועד הבינלאומי של הצלב האדום. קרנבול, ששימש מזכ"ל אונר"א בין השנים 2019-2014, התפטר מתפקידו בארגון בעקבות חקירה פנימית שנוהלה באו"ם וכללה חשדות כלפי בכירים ובהם גם קרנבול, להתנהגות שאינה הולמת. קרנבול עצמו נחשד בכך שניהל מערכת יחסים שאינה הולמת עם עובדת בארגון.

בלבנון מעריכים: זה מה שישראל רוצה להשיג מול חיזבאללה
פרשנות | שנת 2024 תעצב את העולם שנים קדימה, האם מלחמה עולמית בפתח ואיך טראמפ קשור לזה?

על-פי פרסומי עבר בכלי תקשורת שונים בהם אל-ג'זירה, הדו"ח שהוכן במסגרת החקירה כלל טענות לניהול ריכוזי של קרנבול תוך ניצול כוחו לקידום מקורבים, בהם עובדת שעמה כאמור קיים קשר "בלתי הולם". כמו כן השתתף קרנבול בנסיעות מרובות לחו"ל ללא צורך, כאשר מצבו הכלכלי של הארגון לא היה מן המשופרים.

בשנת 2021 ציינה דוברת מזכ"ל האו"ם סטפני דוג'יריק כי ממצאי החקירה לא מצאו כי פעילות בכירי אונר"א, ובהם קרנבול הגיעו לרף של תרמית וניצול לא ראוי של משאבים, אך הוא כאמור התפטר עוד קודם לכן.

מהצלב האדום נמסר בתגובה: מינויו של פייר קרנבול למנכ"ל מכהן הוכרז לאחרונה. לקרנבול יש למעלה מ-25 שנות ניסיון בוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC), הן במטה הארגון בג'נבה ובמשלחות בשטח. ה-ICRC הוא ארגון הפועל בסכסוכים בכל רחבי העולם, והניסיון הרב של מר קרנבול במספר רב של אזורי סכסוך, תרם להחלטה שהתקבלה על ידי אספת ה-ICRC. הוא ייכנס לתפקידו החדש באפריל 2024.