ישראל במלחמה | סיקור שוטף

גלנט: "הפעולה הצבאית בעזה לא תסתיים עד להשבת החיילים החטופים"

הרמטכ"ל על המשך הלחימה ברצועה בחודשים הבאים: "שנת 2024 תהיה מאתגרת" • הותר לפרסום: בסיס של חיל האוויר נפגע אתמול במטח למירון - התפקוד לא נפגע • גלנט התחייב למשפחות החיילים החטופים: "הפעולה הצבאית בעזה לא תסתיים עד להשבתם" • דובר צה"ל: "יש פעילות רבה מאוד של צה"ל להשיב את החטופים, רובה חשאית" • עדכונים שוטפים

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שר הביטחון יואב גלנט / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עדכונים שוטפים

21:00 - 198 משאיות סיוע הוכנסו היום לרצועת עזה

198 משאיות של סיוע הומניטרי הועברו היום לרצועת עזה, דרך המעברים רפיח וכרם שלום - והן כוללות מזון, מים, ציוד רפואי וציוד מקלט.

20:45 - דובר צה"ל: "יש פעילות רבה מאוד של צה"ל להשיב את החטופים, רובה חשאית"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הערב בתדרוכו היומי לפגיעה של חיזבאללה בבסיס חיל האוויר באזור מירון: "הנזק במקום יתוקן. היחידה ממשיכה לתפקד גם עכשיו. אנחנו מתחקרים את האירוע כדי ללמוד ולהשתפר".

בהתייחס למאמצים להשבת החטופים הדגיש הגרי: "יש פעילות רבה מאוד של צה"ל, רובה חשאית. המטרה - לייצר את הלחץ הצבאי שיחזיר אותם הביתה".

בנוסף, על רקע המתיחות בגבול הצפון, אמר הגרי: "המיקוד שלנו בכוח רדואן של חיזבאללה מביאות להרחקתו מהגבול. לתושבי הצפון הבהיר: "אנחנו נחושים להמשיך ולייצר מציאות ביטחונית אחרת באזור. יש לנו אתגר שם, ואנחנו נכונים לו. אנחנו במוכנות גבוהה מאוד, בהגנה ובהתקפה".

20:40 - רה"מ הנחה: היעד להחזרת תושבי שדרות - 4 בפברואר

ראש הממשלה נתניהו הנחה את משרדי הממשלה להיערך להחזרת תושבי שדרות לבתיהם - עד 4 בפברואר. במשרד הביטחון הבהירו: "אין מניעה ביטחונית לכך".

20:10 - שר הביטחון גלנט למשפחות החיילים החטופים: "הפעולה הצבאית בעזה לא תסתיים עד להשבתם"

שר הביטחון נפגש הערב עם משפחות החיילים החטופים, והתחייב בפניהם כי הפעולה הצבאית לא תסיים עד להחזרתם מהשבי. גלנט השיב לשאלות המשפחות, והדגיש כי המשך הלחימה יגביר את הלחץ על החמאס, ויסייע להשגת מתווה נוסף לשחרור חטופים. "שר הביטחון פירט בפני המשפחות את המאמצים המבצעיים והמודיעיניים הנעשים עבור השבתם, ואת המורכבויות השונות באשר להשגת מתווה לשחרורם", נמסר.

19:55 - הרמטכ"ל: "2024 תהיה מאתגרת, תימשך הלחימה"; על המתיחות בצפון: "חיזבאללה החליט להיכנס למלחמה - הוא שילם בשתי מטרות מאוד חשובות"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר באוגדת יהודה ושומרון, והתייחס להמשך הלחימה ברצועה - שתימשך גם בשנה הקרובה. "שנת 2024 תהיה מאתגרת, אנחנו נהיה במלחמה בעזה. הדבר הזה יחזיק גם את הזירות האחרות, בוודאי ביהודה ושומרון במידה מסוימת של ערנות, של רצון להוציא טרור, וזה יהיה מאוד בידיים שלנו כמה נצליח למנוע, כמה נצליח לסכל. מה התפקיד שלנו? מקסימום נחישות בלחימה, בסיכול, בלחימה בטרור, בלהיכנס לבית, בלהרוג את המחבל, מקסימום נחישות וערכים".

הוא גם התייחס לעימות מול חיזבאללה בצפון "שהחליט להיכנס לתוך המלחמה" וחשף: "אנחנו גובים ממנו מחירים הולכים וגוברים כל הזמן. הוא שילם אתמול בשתי מטרות מאוד מאוד חשובות, ואנחנו הולכים ומעלים את המחיר שהוא משלם".

19:35 - הותר לפרסום: במטח אתמול למירון נגרם נזק לבסיס של חיל האוויר - התפקוד לא נפגע

בסיס של חיל האוויר באזור מירון - נפגע אתמול בשעות הבוקר מירי חיזבאללה, כך הותר הערב לפרסום. עם זאת, לא נפגע התפקוד בבסיס. במטח הכבד זוהו 40 שיגורים מלבנון, וכלי טיס של חיל האוויר חיסל בתגובה את חוליית המחבלים שביצעה את הירי. זמן קצר לאחר מכן, חיזבאללה קיבל אחריות בכרוז רשמי: "ביצענו 62 שיגורים בתגובה לחיסול אל-אערורי".

19:15 - תיעוד: פיגוע הדריסה ליד גבעת זאב - והירי במחבלים שממנו נהרגה הפעוטה הפלסטינית

פחות משעתיים לאחר פיגוע הדריסה במחסום בידו שבעוטף ירושלים, מתפרסם תיעוד מרגעי האירוע. כפי שניתן לראות בתיעוד שהגיע מהזירה, הלוחמים נראים בודקים את אחד הרכבים שהגיעו למחסום. לפתע, המחבל מגיע עם רכבו - ומאיץ לעבר הלוחמים שבעמדה. מיד, הם מזהים שמדובר בפיגוע דריסה - ופותחים לעבר המחבל בירי. מאותם היריות, נהרגה הפעוטה הפלסטינית בת ה-3 ששהתה ברכב סמוך

19:05 - מתחילת הלחימה: 2,478 פונו לבית החולים סורוקה, 35 עדיין מאושפזים

בבית החולים סורוקה בבאר שבע מעדכנים כי 35 פצועים מאושפזים במחלקות השונות, בהם 14 במצב קשה. ביממה האחרונה התקבלו 8 נפגעים, 1 במצב בינוני והשאר קל. מתחילת המלחמה: 2,478 פצועים פונו לבית החולים.

18:34 - פצועה קל מפגיעה ישירה בבית בשער הנגב

אישה נפצעה קל מפגיעה ישירה בבית בשער הנגב. במקום פרצה שרפה, ונזק כבד נגרם לרכוש.

18:22 - מבוכה לנסראללה: במקום לוח הטיסות - מסרים נגד חיזבאללה

בלבנון דיווחו כי קבוצת האקרים פרצה למסכים בנמל התעופה הבין-לאומי רפיק אל חרירי בביירות. במקום שיוצגו במסכים זמני הטיסות, הקבוצה שמכנה את עצמה "חיילי האל" פרסמה מסר לחיזבאללה ולנסראללה כמו: "נמל התעופה רפיק חרירי הוא לא נמל התעופה של חיזבאללה ואיראן. חסן נסראללה, אתה לא תמצא תומך אם לבנון תיפול למלחמה".

17:45 - הנשיא הרצוג חשף מסמך סודי עם תוכנית הפעולה למחנות הקיץ של חמאס

במסמך הסודי שחשף הנשיא הרצוג בריאיון ל-NBC, מפורטת הכשרת "שאהידים" לילדים בקייטנת הקיץ של חמאס. "המטרה האמיתית של מחנות הקיץ - להפוך את הצעירים בעזה לטרוריסטים", אמר הרצוג.

17:19 - פיגוע שני באזור ירושלים בתוך שעות: 2 נפצעו קל מדריסה, לוחמי מג"ב נטרלו את המחבל

פיגוע דריסה בוצע במעבר ראס שבעוטף ירושלים. 2 בני אדם נפצעו קל, ובהם בת 20 שסובלת מפציעות קלות בגפיים. לוחמי מג"ב ירו במחבל והרגו אותו, ופגעו בשוגג ברכב של פלסטינים שהייתה בו בת 3. מד"א קבעו את מותה במקום.

16:44 - השופט אהרן ברק יכהן כשופט מטעם ישראל בתביעה שהוגשה לבית הדין בהאג

נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר השופט אהרן ברק יכהן כשופט מטעם ישראל בדיון שיתקיים בבית הדין בהאג בנוגע לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל. בשיחה עם N12 אמר: "אהיה השופט מטעם ישראל בתביעה שהוגשה לבית הדין בהאג". למדינות שנתבעות ולאלה שתובעות יש זכות למנות שופט מטעמן, כך שברק ישמש כשופט ה-15 בדיון, ושופט מטעם דרום אפריקה יוכל לשמש כשופט ה-16.

16:01 - אזעקות נשמעו בכמה יישובים בקו העימות, מבנה נפגע ישירות במטולה

התרעות פיקוד העורף הופעלו בשל חשש לירי טילים בכמה יישובים בגליל העליון ובאצבע הגליל ובהם קריית שמונה, משגב עם, שומרה, אבן מנחם ועוד. במטולה - מבנה נפגע ישירות מנ"ט. על רקע הירי, משעות הבוקר חיזבאללה קיבל אחריות שלוש פעמים לפעולות נגד ישראל בגבול לבנון, צה"ל הגיב בירי ארטילרי. 

16:00 - לוחמי כפיר חיסלו עשרות מחבלים והשמידו יותר מ-100 מטרות בח'אן יונס 

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי חטיבת כפיר שמתמרנים בח'אן יונס, השמידו תשתיות טרור, עמדות תצפיות ועמדות נ"ט. בנוסף, השמידו הכוחות כמה פירים בתת-קרקע ומנהרות במרחב. 

במהלך פעילות הכוחות באחד האיתורים בשכונת בני סוהילה, נתקלו הלוחמים בחוליה של חמישה מחבלים, ציינו בצה"ל. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר, ובשילוב כוחות אש חיסלו אותם. לאחר חילופי האש השמידו תשתיות טרור שהיו סמוך שהסתתרה בהם חוליית המחבלים שתצפתה על הכוחות במרחב. 

עוד נמסר מדובר צה"ל כי במהלך הפשיטות הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים בתוף בשקים של אונר"א. בין היתר נמצאו רימונים, מטעני חבלה וטילי RPG . בפעילות נוספת כלי הנדסי השמיד מפקדה מבצעית של חמאס ששימש את הארגון לתכנון המתקפה ב-7 באוקטובר. 

15:59 - אזעקות הופעלו בזרעית  

14:42 - ההסתדרות הודיעה על שביתה כללית של 100 דקות למען השבת החטופים והחטופות

בסימן 100 ימים בשבי בעזה: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עדכן כי ביום ראשון הבא, בשעה 11:00, המשק יעצור למשך 100 דקות - כאות הזדהות עם החטופים והחטופות ובני משפחותיהם. "אני קורא לכל העובדים והמעסיקים במשק להצטרף ליוזמה של ההסתדרות, ולקיים עצרות תמיכה במשפחות", אמר.

14:25 - שר החינוך הלבנוני הורה לסגור את כל מוסדות החינוך הממלכתיים והפרטיים, באזור הגבול עם ישראל

14:00 - דובר צה"ל: כך איראן סייעה לחמאס לייצר נשק מדויק

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, הפועל תחת אוגדה 162, חשף תשתית טרור ורכיבי ייצור ופיתוח טילים מדויקים בדרג' תופאח שבצפון הרצועה, כך נמסר מדובר צה"ל. "הממצאים שאותרו מוכיחים כי איראן הנחתה את חמאס כיצד להפעיל ולבנות רכיבים מדויקים, נשק אסטרטגי וצברו ידע טכנולוגי בתחום", הסבירו

 13:30 - צה"ל תקף מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון

דובר צה"ל עדכן כי הותקפה חוליית מחבלים שזוהתה במרחב מרווחין. כמו כן, במרחבים לבונה, מג'דל זון ובינת ג'בל, שבדרום לבנון, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה. לאחר התקיפה "זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה במבנים". 

13:08 - נתניהו בישיבת הממשלה: "מציע לחיזבאללה ללמוד את מה שחמאס כבר למד בחודשים האחרונים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה, שהתקיימה בקריה בתל אביב, למתיחות הביטחונית בצפון. "אני מציע לחיזבאללה ללמוד את מה שחמאס כבר למד בחודשים האחרונים: אף מחבל אינו חסין", אמר. "אנחנו נחושים להגן על אזרחינו ולהשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם - זה יעד לאומי שמשותף לכולנו ואנחנו פועלים באחריות להשיגו. אם נוכל, נעשה זאת בדרכים מדיניות, ואם לא, נפעל בדרכים אחרות".

נתניהו הוסיף: "יש לי מסר ברור לאויבינו: מה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. זאת המחויבות של הממשלה בראשותי, וזאת הסיבה שלוחמינו מחרפים את נפשם בשטח. המפקדים והלוחמים, בסדיר ובמילואים, בצפון ובדרום, חוזרים ואומרים דבר אחד: 'לא חוזרים - עד שמבצעים', ואני אומר: 'לא עוצרים - עד שמנצחים'".

"אסור לעצור את המלחמה עד שנשלים את כל יעדיה - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל", הדגיש ראש הממשלה. "אני אומר זאת הן לאויבינו והן לידידינו. זאת האחריות שלנו וזאת המחויבות של כולנו". לדבריו, צריך להניח כל שיקול אחר בצד - ולהמשיך יחד עד לניצחון המוחלט. "הניצחון הזה יושג רק כשנשלים את יעדינו וכשנחזיר את הביטחון לתושבי הצפון והדרום כאחד".

12:45 - דיווח: נכדו של מייסד החמאס, שיח' אחמד יאסין - נהרג בתקיפות צה"ל ברצועה

על פי הדיווחים בעזה, עלי אבו עג'וה, פעיל הזרוע הצבאית ונכדו של מייסד חמאס השיח' אחמד יאסין, נהרג בתקיפה ישראלית ברצועה.

12:30 - חברת קוסקו הסינית מפסיקה הזמנות לישראל

בעקבות האיום החות'י ותקיפת הספינות בים סוף, חברת הספנות הסינית קוסקו הפסיקה את ההזמנות לישראל. המשמעות - יבואנים ישראלים רבים שעובדים עם החברה, לא יוכלו להזמין דרכה משלוחים לארץ.

12:05 - גנץ: "השיקול היחיד הוא ביטחון ישראל"

השר בני גנץ אחרי הפרסום על החשש שרה"מ נתניהו רואה בהרחבת הלחימה בצפון "כלי להישרדות פוליטית": "ללחימה בגבול הצפון, והמצב שבו תושבי גבול הצפון לא יכולים לשוב לבתיהם - מצריך פתרון דחוף. העולם צריך לזכור, מי שהחל בהסלמה הוא ארגון הטרור חיזבאללה. ישראל מעוניינת בפתרון מדיני. אם זה לא יקרה, מדינת ישראל וצה"ל יסירו את האיום".

גנץ הוסיף כי כל חברי הקבינט "שותפים" לאותה עמדה: "השיקול היחידי הוא ביטחון ישראל, זוהי חובתה של כל מדינה לאזרחיה". 

11:35 - דיווחים בלבנון על תקיפות צה"ל בדרום המדינה

בכלי התקשורת הלבנונית דיווחו כי צה"ל תקף כמה יעדים באזור א-לבונה, מדרום לא-נאקורה. מתיעודים שונים ניתן לראות מספר מוקדי עשן סמיך כתוצאה מההפגזות.

11:00 - צבע אדום בעוטף

10:30 - מצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בבנימין

צה"ל: רצח האזרח הערבי-ישראלי בצומת המשטרה הבריטית שבבנימין - פיגוע, מצוד מתנהל אחר המחבלים. "לוחמי צה"ל שהוזנקו לנקודה וכוחות נוספים שהוקפצו פתחו במרדף אחר המחבלים וחוסמים צירים במרחב", מסרו בצבא.

10:15 - בעזה מדווחים: שלושה הרוגים בתקיפת רכב באזור מיראג', בדרום ח'אן יונס

10:00 - דיווח בוושינגטון פוסט: בצה"ל יתקשו להצליח במלחמה נגד חיזבאללה במקביל ללחימה בדרום

גורמים רשמיים בארה"ב מביעים חשש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, רואה בהרחבת המלחמה עם חיזבאללה ככלי להישרדותו בתפקיד - זאת על רקע הביקורת הציבורית הגוברת בישראל על אחריותו לטבח 7 באוקטובר. הערכת המודיעין האמריקני: צה"ל יתקשה להצליח במלחמה נגד חיזבאללה בלבנון בזמן שהוא ממשיך להילחם ברצועת עזה.

08:55 - לוחמי הנח"ל השמידו את עמדת השיגור שממנה בוצע ירי לאשקלון

התמרון הקרקעי ברצועה נמשך: כוחות מחטיבת גולני זיהו וחיסלו מספר מחבלי נוח'בה תוך כדי העמסת אמצעי לחימה לרכב, כוחות מחטיבת הנח"ל איתרו והשמידו אתר שיגור שממנו בוצע ירי למרחב אשקלון מוקדם יותר השבוע.

אתמול ביצעו הלוחמים פשיטות במרחב בית לאהיה ואיתרו עשרות משגרים, כוחות הנדסה השמידו את המתחם. באל בורייג', צוות של חטיבת גולני זיהו 4 מחבלי נוח'בה בזמן שהם מכניסים אמצעי לחימה לרכב - כלי טיס מאויש מרחוק תקף את המחבלים והשמיד את אמצעי הלחימה.

במרכז רצועת עזה בפעילות של צוות הקרב החטיבתי 646 אותר על ידי הלוחמים מפעל מחרטות לנשק. בנוסף, הכוחות חשפו שני פירים בתוך מבנה במרחב ובסמוך לו, לוחמי הנדסה השמידו את הפירים. במהלך פעילות הכוחות במרחב זוהו וחוסלו מספר מחבלים.

08:10 - הותר לפרסום: לוחמת מג"ב סמ"ש שי גרמאי נהרגה מפיצוץ המטען בליל הקרב בג'נין

ליל קרב בג'נין: לוחמת מג"ב, סמ"ש שי גרמאי, נהרגה במהלך פעילות לילית במחנה הפליטים ג'נין לאחר שרכב מבצעי עלה על מטען רב עוצמה שהתפוצץ. 3 לוחמים נוספים נפצעו באירוע, אחד מהם באורח קשה. הפצועים פונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה. כטב"ם תקף חוליית מחבלים, 6 חוסלו.

07:45 - הפיגוע בבנימין: בן 30 נורה למוות סמוך לצומת המשטרה הבריטית

נקבע מותו של הפצוע בפיגוע הירי בבנימין. חובש רפואת חירום במד"א בנימין רוזנבאום סיפר: "הגענו במהירות למקום, ראינו גבר כבן 30 יושב ברכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מפצעי ירי בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

06:15 - ארבעה לוחמי מג"ב נפצעו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים ג'נין; כלי טיס חיסל חוליית מחבלים שהשליכה מטענים וסיכנה את הכוחות

לוחמי מג"ב וצה"ל ביצעו במהלך הלילה במחנה הפליטים ג'נין פעילות מבצעית לסיכול טרור. במהלך הפעילות, רכב מבצעי של מג"ב נפגע ממטען שהוטמן בציר ובעקבות כך נפצעו ארבעה לוחמי מג"ב - בהם 2 קשה, 1 בינוני ו-1 קל; הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם שבחיפה. בהמשך, מסוק קרב של צה"ל סייע מהאוויר באש לחילוץ וירה לעבר מרחבים חשודים. בנוסף, כלי טיס תקף מהאוויר חוליה שהשליכה מטענים וסיכנה את הלוחמים - כמה מחבלים חוסלו.

04:00 - אונר"א: כמעט 90% מאוכלוסיית עזה "נעקרו בכוח וחסרים הכל"

מסוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים נמסר כי רוב גדול מ-2.4 מיליון תושבי הרצועה נאלצו לעזוב את בתיהם ומתמודדים עם מחסור חמור במזון, מים, ציוד רפואי ודלק. לפי הסוכנות, 131 מתקנים שלה ניזוקו כתוצאה מתקיפות צה"ל ברחבי עזה.

02:43 - בשעה זו: תקיפות נרחבות של צה"ל בדרום רצועת עזה 

01:51 - דיווחים ערביים: כוחות צה"ל פועלים במחנה הפליטים ג'נין

הפלסטינים מדווחים על כניסת כוחות גדולים של צבא למחנה הפליטים שבצפון השומרון. עוד דווח כי התפתחו חילופי אש בין לוחמי צה"ל למחבלים במקום, שאף הפעילו מטענים על מנת לפגוע בכוחות.

00:47 - שר החוץ של ארה"ב אנטוני בלינקן נחת בירדן

דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר הודיע על הגעתו של בלינקן למדינה והוסיף: "ירדן היא שותפה חיונית בסיוע מניעת התפשטות הסכסוך באזור, ואנו אסירי תודה על מנהיגותם בהקלת הסיוע לאזרחים בעזה". בלינקן נמצא כעת בסיור דיפלומטי בן שבוע באזור, שבו הוא צפוי לפגוש מנהיגים שונים בניסיונות למנוע את הסלמה נוספת של המלחמה.

23:07 - חיזבאללה לתושבי דרום לבנון: "התרחקו מאזורי התקיפות של צה"ל"

חיזבאללה באזהרה חריגה לתושבי דרום לבנון - בצל התקיפות הממושכות של צה"ל: "התרחקו מאזורי התקיפות של צה"ל, אל תתקרבו אליהם ואל תתאספו בקרבתם. חייכם יקרים מכל והשמירה עליהם היא באחריות כולנו".

22:54 - אלפים השתתפו בהפגנה לשחרור החטופים, אגם גולדשטיין אלמוג שנחטפה ושוחררה סיפרה: "הרבה בנות חוו פגיעות מיניות קשות"

גם השבוע התכנסו אלפים בכיכר החטופים בתל אביב בעצרת למען השבת החטופים. בעצרת קראו המשתתפים למקבלי ההחלטות: "אסור להגיע ליום ה-100, מחזירים את החטופים הביתה עכשיו!" ולוחמים שנפצעו, לצד משפחות של חללי צה"ל שנהרגו בקרבות בעזה, העבירו את המסר: "זו המלחמה של כולנו".

אגם גולדשטיין אלמוג בת ה-17 שהייתה בשבי חמאס ושוחררה, אמרה בסרטון שהוקרן: "הרבה בנות חוו פגיעות מיניות קשות. אני מבקשת לעשות הכול כדי להוציא את החטופים, ממש לפעול ולזוז ולהזיז - זו זכות בסיסית שמגיעה לכולם לחזור הביתה".

21:07 - חיזבאללה לשר החוץ של האיחוד האירופי: "לא ניתן להתדיין לפני הפסקת המלחמה בעזה"

גורם בממשלת לבנון אמר לאל-ג'זירה כי שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, נפגש במהלך ביקורו בלבנון עם משלחת של חיזבאללה בראשות חבר הפרלמנט מוחמד רעד. חיזבאללה הודיע לבורל כי לא ניתן לדון בתיק הלבנוני ובהתפתחויות בדרום לבנון לפני הפסקת המלחמה בעזה. במקביל - חיזבאללה הצהיר על המחבל ה-153 משורותיו שחוסל מתחילת המלחמה.

20:42 - דובר צה"ל סיכם 3 חודשי לחימה: הושלם פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון הרצועה

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר בהצהרתו היומית כי הושלם פירוק המסגרת הצבאית של חמאס בצפון רצועת עזה. הגרי הסביר את הדרך שבה פורקה, והתייחס לחיסול המפקדים בחמאס לאורך המלחמה: "הקשה על המחבלים להילחם - חלקם נכנעו".

עם דולרים ביד אחת ומשקה ביד השנייה: נחשף תיעוד חדש של דף

בהצהרתו, חשף דובר צה"ל תמונה של מוחמד דף ובה הוא נראה משתמש בשתי ידו - אוחז בדולרים באחת, ואוחז בכוס שתייה בשנייה.

התיעוד החדש של מוחמד דף שהציג דובר צה''ל / צילום: דובר צה''ל
 התיעוד החדש של מוחמד דף שהציג דובר צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12