ערן יעקב הסיר את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל איגוד חברות הביטוח

מנהל רשות המסים לשעבר הודיע בסוף השבוע לראשי האיגוד כי הוא מוותר על התפקיד • על פי ההערכות יעקב העדיף שלא לדון בשלב זה בסוגיית קיצור הצינון שאמור להסתיים בספטמבר • ועדת האיתור צפויה להתכנס מחר

מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: איל יצהר
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: איל יצהר

ערן יעקב לא יהיה מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, לפחות לא בסבב המינויים הקרוב. לגלובס נודע כי במהלך סוף השבוע הודיע יעקב, מנהל רשות המסים לשעבר, לראשי האיגוד כי הוא מוותר על התפקיד והודה להם על כך שחברות הביטוח פנו אליו והציעו לו להתמנות לתפקיד. לשם כך הוא היה צריך לקצר את תקופת הצינון שעומדת על שנה לאחר עזיבת רשות המסים.

על פי ההערכות יעקב העדיף לוותר על התפקיד כדי שלא לדון בסוגיית קיצור הצינון שלו בשלב זה. לא פעם בעלי תפקידים בשירות הממשלתי שביקשו לקצר את תקופת הצינון זכו לביקורת ציבורית ועד שקיבלו את האישור לקצרה התפקיד אויש, כך שיעקב ביקש לחסוך זאת ולהעביר את החודשים הקרובים, עד לתומה בספטמבר הבא, רחוק מעין הסערה ולהמתין להזדמנויות נוספות בהמשך.

ביקורת כזו הורגשה גם הפעם, בין היתר כשהתנועה לאיכות השלטון שלחה ביום חמישי מכתב בנושא לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ וליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה. בתנועה טענו בין היתר כי גם אם יעקב לא עסק מתוקף תפקידו הקודם ישירות בפעילות אל מול חברות הביטוח, הימנעות מקיצור תקופת הצינון יש בה כדי להגביר את האמון הציבורי במוסדות השלטון.

ועדת האיתור שהקים איגוד חברות הביטוח צפויה להתכנס מחר על מנת לנסות לקדם מציאת מחליף לד"ר גיא רוטקופף שהודיע בחודש שעבר על סיום תפקידו, כשימים ספורים לאחר מכן הוא מונה לתפקיד מנכ"ל הראל השקעות, החברה האם של חברת הביטוח הראל.

יעקב הוא לא המועמד הראשון שהסיר את מועמדותו לתפקיד, כשקדם לו ח"כ לשעבר יצחק כהן.