טראמפ מלהיב את המשקיעים: המניה שזינקה ב־186% עקב נצחונו באיווה

מניית SPAC שאמור להתמזג עם הרשת החברתית של הנשיא לשעבר, המוביל בפריימריז הרפובליקאי משקפת לרשת שווי של כ-8 מיליארד דולר • חברת האם של הספאק הפסידה יותר מ־30 מיליון דולר מאז שהוקמה בשנת 2021

דונלד טראמפ / צילום: ap, Moises Castillo
דונלד טראמפ / צילום: ap, Moises Castillo

חזרתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ למגרש הפוליטי, והאפשרות שיחזור לבית הלבן לכהונה שנייה, מעוררת חלומות ישנים אצל משקיעי מניית ה־SPAC שאמורה למזג לתוכה את הרשת החברתית של טראמפ, Truth Social. ספאק היא חברה ללא פעילות שמגייסת כסף מהמשקיעים בבורסה לצורך מיזוג של חברה קיימת לתוכה בתוך שנתיים.

אייווה רומזת לנו ש-2024 עשויה בהחלט להיות השנה של דונלד טראמפ 
בשורה אחת עם עיראק וקונגו, ארדואן מכניס את ישראל ל"רשימה שחורה". אלו המשמעויות 

מניית הספאק Digital World Acquisition, שהונפקה בוול סטריט באוקטובר 2021, זינקה ביום שני בניו יורק ב־88%, לקראת הבחירות בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית שיתקיימו בניו המפשייר השבוע, ומשקפת לחברה שווי של 1.85 מיליארד דולר. למעשה, מניית הספאק השלימה זינוק של 186% תוך שבוע וחצי ורושמת שיא של 19 חודשים. עם זאת, המחיר הנוכחי נמוך ב־82% מהשיא שבו נסחרה המניה בתחילת מרץ 2022. שווי השוק הנוכחי של הספאק משקף לרשת החברתית של טראמפ שווי לאחר המיזוג הנאמד ב־8 מיליארד דולר.

התמורה במניה התרחשה ברובה אחרי הניצחון הגדול של טראמפ בפריימריז הרפובליקאיים באיווה, שם גרף יותר מ־50% מהקולות ו"השאיר אבק" למתמודדים הבאים: רון דה־סנטיס שקיבל 21% מהקולות בלבד, פרש מהמרוץ ואף העביר את תמיכתו לטראמפ; ושגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי שקיבלה 19% מהקולות בלבד. הזינוק במניה החל מספר ימים קודם לכן, כשגברו ההערכות בדבר הניצחון הגדול הצפוי לטראמפ במדינה.

המהלך להקמת הרשת החברתית החדשה של טראמפ הגיע לאחר שטוויטר של אילון מאסק החליטה לסגור את חשבונו של הנשיא לשעבר, בעקבות הפלישה של תומכיו לגבעת הקפיטול לאחר שהפסיד בבחירות לנשיאות. טוויטר אמנם ויתרה בסופו של דבר והחזירה את חשבונו של טראמפ, אך זה המשיך לפעול בינתיים בשתי הרשתות.

המניה לא משקפת שום ערך מהותי

עם זאת, הרשת החברתית לא רווה נחת עד כה. מדוחות כספיים שפרסמה הספאק לקראת המיזוג עולה כי החברה האם שלה הפסידה יותר מ־30 מיליון דולר מאז שהוקמה בשנת 2021, ועל פי חברת ניתוח הנתונים סימילרווב מספר הכניסות אליה הוא פחות מ־5% מאשר בטוויטר.

ג'וליאן קלימוצ'קו מחברת המחקר Accelerate Financial ציין כי השווי של 8 מיליארד דולר לרשת החברתית של טראמפ הוא "מופרז" והמניה לא משקפת "שום ערך מהותי מלבד ספקולציות". לא מיותר לציין שבינתיים תקופת השלמת המיזוג בין החברות הוארכה בפעם הרביעית, מה שאולי מרמז על קשיים בהשלמת העסקה.