קסטרו מציגה: לראשונה מנכ"ל שהוא לא אחד מבני המשפחה

קבוצת קסטרו קיבלה זיכיון בלעדי למותג הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה בארה"ב, בהשקעה ראשונית של 22 מיליון שקל • עם השקת הפרויקט הקבוצה מקיימת שורת מינויים: רון רוטר, שכיהן כמנכ"ל קסטרו-הודיס, ימונה למנכ"ל זרוע הפעילות בחו"ל ויכהן כמנכ"ל איב רושה ארה"ב, ובמקומו ימונה יאיר אוחיון

רון רוטר, המנכ''ל הנכנס למיזם איב רושה ארה''ב של קסטרו / צילום: שרבן לופו
רון רוטר, המנכ''ל הנכנס למיזם איב רושה ארה''ב של קסטרו / צילום: שרבן לופו

קבוצת קסטרו-הודיס  מתרחבת לארה"ב: החברה דיווחה על קבלת זיכיון בלעדי למותג הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה בארה"ב. בשלב הראשון יושקעו במיזם סך כולל של כ-25 מיליון שקל, והעסקה כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות של החברה. 

ראיון | יו"ר יוניטרוניקס לאחר האקזיט: "מצטער שלא הכנסתי את קרן פימי לפני 10 שנים"
כך יממנו האחים אמיר את רכישת מניות שופרסל מהמוסדיים
תמורת חצי מיליארד שקל: מירילשווילי מציע לחברה בשליטתו לקנות מידיו קרקעות

רון רוטר, שכיהן כמנכ"ל קסטרו-הודיס, ימונה למנכ"ל זרוע הפעילות בחו"ל ויכהן כמנכ"ל איב רושה ארה"ב. במקום רוטר, ימונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס יאיר אוחיון, אחרי חמש שנים בהן כיהן כסמנכ"ל הכספים CFO של הקבוצה. 

יאיר אוחיון מנכ''ל קבוצת קסטרו-הודיס החדש / צילום: שרבן לופו
 יאיר אוחיון מנכ''ל קבוצת קסטרו-הודיס החדש / צילום: שרבן לופו

זו הפעם הראשונה שלתפקיד המנכ"ל ממונה מי שאינו בן משפחת רוטר. רון רוטר מונה לתפקיד המנכ"ל בשנת 2020 והחליף את הוריו, מייסדי הקבוצה, גבי ואתי רוטר. גבי רוטר מונה אז ליו"ר, והוא מעורב מאוד בניהול הקבוצה גם היום. 

חברת-בת בארה"ב

ההשקעה תשמש את המיזם בארה"ב להקמת אתר און-ליין ייעודי, פתיחת חנויות בארה"ב והקמת מרכז פיתוח טכנולוגי ישראלי, שיתמוך באמצעות בינה מלאכותית AI בהתאמת המותג איב רושה לשוק האמריקאי והתאמה לצורכי הלקוחות לפי מאפיינים ביולוגיים אישיים. בצוות הוועדה המייעצת של מרכז הפיתוח יכהנו היזמים אסף חפץ ורמי לכטר, שישקיעו במיזם וייעצו בתחום הטכנולוגי והתפעול הדיגיטלי. 

לפי ההסכם, תוקם חברת-בת ייעודית בארה"ב בשם RADIXIS, שבין בעלי מניותיה נמנים קסטרו, שתחזיק מניות בכורה בשיעור של 80.2%; אבי גולדפינגר, שותף אסטרטגי שיחזיק מניות בכורה בשיעור של 9.9% ויוביל כמנהל דיגיטל וטכנולוגיה של מרכז הפיתוח; ורון רוטר, שיוקצו לו מניות רגילות בשיעור של 9.9%, כאשר על מניותיו יחול מנגנון Reverse Vesting למשך שלוש שנים.

חלקה הראשוני של קסטרו בהשקעה בחברה-הבת מסתכם בכ-22 מיליון שקל (כ-6 מיליון דולר) עם אפשרות להגדלת ההשקעה לכ-50 מיליון שקל, בכפוף לאישור דירקטוריון החברה. 

אין זו הפעם הראשונה שהחברה מנסה לפרוץ את גבולות ישראל. ב-2003 פתחה חנויות ברומניה, בגרמניה, ברוסיה, בשוויץ, בתאילנד ובמדינות נוספות מתוך מטרה להפוך למותג בינלאומי. שמונה שנים לאחר מכן, בעקבות הפסדים של עשרות מיליוני שקלים, סגרה את הפעילות, אולם כבר אז לא שללו ניסיון נוסף, בפורמט אחר.

איב רושה הוא מותג קוסמטיקה צרפתי שנוסד על-ידי היזם איב רושה בשנת 1959. המותג מבוסס על רכיבים מהטבע, כשכל הצמחים גדלים בשדות הנמצאים בבעלותה של חברת איב רושה. המותג מפעיל כ-2,300 חנויות וכ-3,500 נקודות מכירה אשר מתפרסות ב-90 מדינות בחמש יבשות. מחזור המכירות של החברה מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר, ומספר המועסקים בה מסתכם ב-7,500 עובדים ברחבי העולם.

חברת איב רושה החלה את פעילותה בישראל ביולי 2015 בשיתוף-פעולה בלעדי עם קבוצת קסטרו, וכיום פועלות בארץ 15 חנויות של המותג.

שורת מינויים בקבוצה

בנוסף למינוי אוחיון למנכ"ל, ימונה איתמר בלום לסמנכ"ל הכספים בקבוצה, לאחר ששימש כמשנה לסמנכ"ל הכספים.

יוסי גביזון יכהן בתפקיד מנכ"ל מותגי הקבוצה, ושי אופיר ימונה למנכ"ל המותג קסטרו אחרי 18 שנים בקבוצה ויהיה אחראי על פעילות המותג בארץ. רועי קובליו, מנכ"ל מותגי הקוסמטיקה קיקו מלאני ואיב רושה כיום, ימונה למנהל פעילות קמעונאית וסיטואנית איב רושה ארה"ב.

"קבוצת קסטרו בוחנת כל העת הזדמנויות עסקיות חדשות שיקדמו את היעדים העסקיים שלה", מסר רון רוטר, המנכ"ל הנכנס למיזם איב רושה ארה"ב. "החדרת איב רושה לשוק הענק בארה"ב מבוססת על הניסיון שלנו במודל התפעול המוכח של נקודות מכירה יעילות ופעילות דיגיטל ו-E-com חזקה. הפעילות החדשה בארה"ב מהווה חדירה לשוק משמעותי של 100 מיליארד דולר, ובכוונתנו למצות את הפוטנציאל המסחרי הגלום בשוק יעד מרכזי זה.

"רק לפני כחודשיים הצגנו לדירקטוריון את תוכנית העבודה לשנת 2024, ואני גאה בעבודה שנעשית בכל חלקי הקבוצה, אשר באה לידי ביטוי בצמיחה ורווחיות בדוחות הכספיים האחרונים שלנו שפורסמו, ואין לי ספק שתוכנית העבודה שלנו לשנת 2024 תבטיח את המשך המגמה בכל מותגי הקבוצה".