דירוג בתי החולים של ניוזוויק: שיבא עולה למקום ה-9

גם איכילוב ובילינסון כלולים בדירוג ונמצאים במגמת עליה לעומת השנה שעברה • בית החולים הטוב בעולם על פי הדירוג הוא מאיו קליניק במינסוטה, ארה"ב

בית חולים שיבא, תל השומר / צילום: תמר מצפי
בית חולים שיבא, תל השומר / צילום: תמר מצפי

בית החולים שיבא עלה למקום ה-9 בדירוג 250 בתי החולים הטובים בעולם המתפרסם בכל שנה על ידי מגזין Newsweek. בשנת 2023 היה שיבא במקום ה-11. ניכר כי השיוך הישראלי של בית החולים לא הפריע לבחירתו של שיבא, או של שני בתי חולים ישראלים נוספים, איכילוב במקום 64, לעומת מקום 69 בשנה שעברה, ובילינסון במקום 158, לעומת 178 בשנה שעברה.

ראיון | יו"ר יוניטרוניקס לאחר האקזיט: "מצטער שלא הכנסתי את קרן פימי לפני 10 שנים" 
מתכוננת להנפקה: אורקם של אמנון שעשוע וזיו אבירם מפצלת חטיבות ומפטרת 50 עובדים 

ניוזוויק מציג בכל שנה גם דירוג פנימי של עשרה בתי החולים המובילים בכל אחת מן המדינות בנפרד. בדירוג זה, הסדר הוא: שיבא, איכילוב, בילינסון, רמב"ם, הדסה עין כרם, סורוקה, שערי צדק, מאיר, בית חולים גליל מערבי - נהריה והדסה הר הצופים. השינוי העיקרי ברשימה זו משנה שעברה הוא שב-2023 במקום העשירי במקום הדסה הר הצופים עמד בית החולים שמיר.

בית החולים הטוב בעולם על פי הדירוג הוא מאיו קליניק במינסוטה, ארה"ב. אחריו, באופן די צפוי: קליבלנד קליניק, טורונטו ג'נרל, ג'ונס הופקינס ומאסס ג'נרל. במקום החמישי, ישמחו לא מעט ישראלים לשמוע, נמצא בית החולים שאריטה בברלין, ואחריו קרולינסקה בשוודיה, פיטייה סלפטרייר בצרפת ואז שיבא שלנו, המקדים מוסדות מוכרים ומפוארים כמו בית החולים של אוניברסיטת סטנפורד במקום ה-16 או בית החולים Brigham & Women's במקום ה-19.

מבית החולים שיבא נמסר כי הטיפול בפצועי מלחמת חרבות ברזל והנתונים חסרי התקדים העומדים על למעלה מ-98% הישרדות לאחר פציעה בשדה הקרב, לצד המומחיות הייחודית והמצוינות של שיבא כמרכז המתמחה בשיקום משולב גוף-נפש, הציבו את שיבא ואת מערכת הבריאות הישראלית שוב בטופ של הרפואה העולמית.

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "מדובר בהבעת אמון יוצאת דופן של הקהילה הבינלאומית במערכת הרפואית בישראל. אני מקדיש את ההישג הזה למערכת הבריאות הישראלית כולה, שחוזקותיה בלטו ביתר שאת בעת המבחן של המלחמה. הישג זה הוא עדות נוספת לחוסנה של מערכת הבריאות, שממשיכה להיות כתמיד עוגן עבור מדינת ישראל".

תהליך הבחירה מתבסס על הישגים בתחומי המחקר, הטיפול הרפואי והחדשנות, על המלצות שהתקבלו בסקר בינלאומי בקרב 80 אלף רופאים, מנהלי בתי חולים ואנשי מקצועות הבריאות, סקרי שביעות רצון שנערכו בקרב מטופלים ומדד המשקלל פרמטרים של איכות ובטיחות הטיפול.

בתי החולים הטובים ביותר בעולם נבחרים מבין 2,400 בתי חולים ביותר מ-30 מדינות, ובהן ארה"ב, גרמניה, יפן, צרפת, איטליה, קולומביה, ברזיל, אוסטרליה ועוד.