הסניף החדש של ספאר נחשף; כך הוא ייראה

בשבוע הבא תפתח קמעונאית המזון הבינלאומית ספאר את הסניף הראשון שלה בארץ • מה יכלול הסניף, כמה מוצרים יהיו בו, ומה לגבי המחירים?

מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בכפר סבא / צילום: שירה ספיר
מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בכפר סבא / צילום: שירה ספיר

קמעונאית המזון הבינלאומית ספאר תפתח בשבוע הבא את פעילותה בישראל, וכעת נחשפים חלק מהמוצרים ומחיריהם, העיצוב והטכנולוגיות שנראה בסניף הראשון, שייפתח בכפר סבא בהשקעה של 10 מיליון שקל.

ניתוח | מהולנד לכפר סבא: ספאר פותחת סניף ראשון בהשקעה של מיליוני שקלים. האם היא תצליח לכבוש את השוק? 
שר הכלכלה ניר ברקת פתח קבוצת וואטסאפ עם למעלה מ-20 מנכ"לי רשתות השיווק הגדולות בישראל 
רשת סאלח דבאח ממשיכה להתרחב: תקים עשרה סניפים במרכזי ערים

הסניף, שמתפרש על פני 2,500 מ"ר, יכלול מחלקות טריות של קצבייה, מעדנייה, דגים, טבע ואורגני, ולצידם גם בית קפה, "מערת בירה", משתלה, עמדת חיתוך פירות וירקות וכן מסלול באולינג שבו יוכלו הלקוחות לשחק בסיום הרכישה ולזכות בהנחות לרכישה הבאה. 

750 מוצרים של המותג הפרטי

מבחינת ההיצע על המדפים, בשלב ראשון יוצעו ללקוחות הישראלים 750 מוצרים של המותג הפרטי - שליש מהם יוצרו עבור הרשת על-ידי יצרנים וחקלאים ישראלים. בחברה ציינו כי בכוונתם להגיע לכ-2,000 מוצרי המותג הפרטי בתוך כ-3 שנים. חלק ממוצרי המותג יוצעו בשלוש רמות - בייסיק, קור ופרימיום.

מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: גיא יחיאלי
 מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: גיא יחיאלי

קיימים מוצרים שיימכרו באריזות גדולות ממותגים ידועים יותר, כמו למשל פסטה במשקל 1 קילו שתעלה 6.90 שקלים ואורז פרסי במשקל 2 קילו שיעלה 9.90 שקלים (פסטה מקבילה במשקל 500 גרם תעלה ברשתות אחרות בין 4.9 שקלים ל-6.7 שקלים, מחיר אריזת אורז ממותג ידוע במשקל 1 קילו עומד ברשתות אחרות על 10.90 שקלים). פסטה אורגנית של המותג הפרטי תעלה 6.90 שקלים. בחברה מציינים כי מחירי המותג הפרטי לא הורדו לכבוד ההשקה, וכי הם יישארו לאורך זמן.

מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: שירה ספיר
 מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: שירה ספיר

בבית הקפה, שיפעל בשעות הפעילות של הסניף, יימכרו נקניקייה ב-5 שקלים, פיצה בכ-20 שקל וטוסטים ב-10 שקלים, לצד קפה ומאפה קטן ב-10 שקלים.

אפשרות אחרת ל"בילוי" בסניף היא מעין "Beer Cave" - חדר מקורר ובו כ-300 בירות, שלא מעט מהן ניתן היה לראות עד כה במסעדות ובברים. במחלקת היין והאלכוהול הכשרה יימכרו למעלה מ-1000 סוגי יין ואלכוהול.

מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: גיא יחיאלי
 מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: גיא יחיאלי

בגזרת הטכנולוגיה מספקים בסניף מספר פתרונות, ביניהם סריקת המוצרים בעגלה באמצעות הסמארטפון או אפליקציית SPAR&GO לנייד, מה שיאפשר סיום הקנייה ללא המתנה בתור לקופות.

חנות אוטומטית 24 שעות ביממה

בשורה מעניינת היא חנות אוטומטית מלאה שנבנתה על-ידי INSHOP, הממוקמת בכניסה לסניף. חנות זו תפעל 24 שעות ביממה, וניתן יהיה לרכוש בה כ-200 מוצרים, לאחר הרשמה שתאפשר למערכת לזהות את הפנים של הלקוח, כך שהוא יוכל לצאת מהחנות ללא תשלום בכרטיס אשראי.

"לאחר שנה וחצי של עבודה אינטנסיבית, שכללה בין היתר ביקורים בסניפי SPAR ברחבי העולם ובחירת המוצרים המתאימים ביותר לצרכן הישראלי במחירים ההוגנים ביותר והשקעה בכל פרט בעיצוב החנות והמחלקות השונות, אנו נרגשים לחנוך את הסופרמרקט הראשון של SPAR בישראל", אמר מנכ"ל ובעלי SPAR ישראל, עמית זאב. "זהו תחילתו של מסע לקראת הקמת 10 חנויות נוספות ברחבי הארץ ובסך-הכול 35 חנויות בתוך כחמש שנים.

מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: גיא יחיאלי
 מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: גיא יחיאלי

"אנו מאמינים שתמיכה בחקלאות מקומית היא חיונית, ודוגלים בהכללה של יצרנים קטנים ובינוניים על מדפי החנויות, לצד מוצרים מהיצרנים הגדולים בעולם. החנות מציגה בגאווה מאות מוצרים מתוצרת מקומית ופריטים שטרם נתקלו בסופרמרקטים אחרים. אנו מתחייבים לתת שוויון הזדמנויות ליזמים ויצרנים קטנים בתחום המזון והצריכה".

זאב פירט בנוסף את האחריות הסביבתית והחברתית שהרשת מקדמת בישראל, כאשר היא שמה לה למטרה לטעת מיליון עצים חדשים בישראל בשיתוף הלקוחות, ותוסיף 10 אגורות על כל בקבוק שימוחזר במכונות המיחזור האוטומטיות. הרשת מעסיקה באופן קבוע עובדים בעלי צרכים מיוחדים, אשר עובדים בחנות כעובדים מן המניין בשיתוף עמותת "שכולו טוב".

מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: גלית חתן
 מדפי מוצרים בסניף החדש של רשת ספאר בישראל / צילום: גלית חתן

SPAR היא קואופרטיב שהוקם ב 1932 בהולנד שמטרתו לאגד קמעונאים עצמאיים בכל העולם, אשר מבצעים רכש משותף מספקים, מפתחים מוצרים של המותג הפרטי וסוחרים אחד עם השני גם במוצרים של המותגים הגדולים ביבוא מקביל.

תחת הלוגו של SPAR פועלות כ-14 אלף חנויות בפורמטים שונים, מחנות נוחות ועד היפרמרקט, ב-48 מדינות. מחזור הרשת השנתי של הרשת עומד על כ-43 מיליארד אירו - פי שלושה מצריכת המזון של מדינת ישראל כולה.