נמל אשדוד | בלעדי

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד • ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock
נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל נמל אשדוד התכנסה היום (ב') והחליטה להמליץ על מינויו של ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות. הבנק הודיע בסוף חודש פברואר כי לוי הודיע על סיום כהונתו לאחר תשע שנות עבודה בבנק.

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי-ישראלית, ואלה ההשלכות
עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו 

ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל ביום רביעי הקרוב, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות ואת חתימותיהם של שרת התחבורה מירי רגב והשר הממונה על הרשות דוד אמסלם.

הליך הבחירה של מנכ"ל נמל אשדוד נתקל בקשיים רבים ונמרח על פני כמעט שנתיים. בחודש יוני 2022 התפטר המנכ"ל הקודם שיקו זאנה (שמכהן היום כמנכ"ל רכבת ישראל) והאשים אז את הדירקטוריון שניסה להדיח אותו: "תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים לא ענייניים, צרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל אשר הביאו בחודשים האחרונים לעזיבה של מרבית הסמנכ"לים", כתב במכתב ההתפטרות שלו.

בין לבין, כהונתה של יו"ר הדירקטוריון לשעבר אורנה הוזמן-בכור הסתיימה, ובמקומה מונה שאול שניידר. ביולי 2023 הסתיים המכרז למנכ"ל הנמל מבלי שנבחר אף אחד מבין המועמדים, זאת כשלשלב הסופי הגיעו ארבעה מועמדים, ושניים מהם פרשו באופן מפתיע, שניים נוספים קיבלו ציונים נמוכים בהליך האיתור, והדירקטוריון החליט לבטל את ההליך המכרזי ולצאת בהליך חדש.

בימים אלו מסתיים סוף-סוף הליך המינוי של מנכ"ל נמל אשדוד כשבמשך כל התקופה הוא התנהל באמצעות אלי בר-יוסף המנכ"ל בפועל של הנמל.

הנמל הממשלתי האחרון

בפני נמל אשדוד אתגרים לא פשוטים. דו"ח מבקר המדינה מחודש יוני האחרון הצביע על כך שנמל אשדוד מדורג במקום ה-13 מתוך 14 נמלים ברי-השוואה בעולם. בנמל כפרו בהשוואה זו והביאו לדוגמה מדדים אחרים.

המבקר מצא כי במטענים מסוימים צוות הפריקה בנמל אשדוד, שהגיע לכמות תפוקה בה יקבל את מרב הפרמיה, מפסיק את עבודת הפריקה וממתין עד לגמר המשמרת, שכן המשך העבודה לא יניב לו הכנסה נוספת וכי התפוקה לשעת עבודה בנמל ירדה בשנים האחרונות.

בנוסף, הנמל מתמודד עם מלחמת חרבות ברזל וההשלכות של מתקפות החות'ים על אוניות וכן עם התחרות הגוברת מול נמלי הים האחרים בישראל, ובפרט מול הנמלים החדשים שמופעלים על ידי חברות פרטיות - נמל הדרום הסמוך ונמל המפרץ הממוקם בסמיכות לנמל חיפה. נמל אשדוד הוא הנמל הממשלתי האחרון והמהלך להפרטתו נתקל בהתנגדות שרת התחבורה מירי רגב והשר הממונה על רשות החברות דוד אמסלם.