מונו כונסי נכסים לביתה של נכדת מייסדי שטראוס בסביון; המימוש יעוכב בחצי שנה

ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל, תצטרך לשלם 15 מיליון שקל חוב בתוך חצי שנה - אחרת ביתה בסביון יימכר • החוב נובע משיעבוד ביתה לטובת הלוואת חברה של בעלה המנוח

ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי
ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי

בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה השבוע כונסי נכסים לביתה בסביון של ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל שנפטר באוקטובר האחרון. השופט נפתלי שילה קבע כי עורכי הדין חגי אולמן ממשרד יהודה רוה וארז חבר מעמית פולק מטלון ישמשו ככונסים, וכי המינוי יעוכב למשך חצי שנה על-מנת לאפשר למיכאל-צברי להשיג 15 מיליון שקל לכיסוי החוב. 

עו''ד חגי אולמן / צילום: ישראל הדרי
 עו''ד חגי אולמן / צילום: ישראל הדרי

פסק דין תקדימי של העליון מצמצם את הגדרת הידועים בציבור
יועמ"שית משרד ראש הממשלה: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר עד 2018

בעלה המנוח של מיכאל-צברי שלט בחברת צברים ייזום פיתוח והשקעות, שצברה חוב של כ-144 מיליון שקל, ומונה לה נאמן. בעקבות החוב, הנושים דרשו את מכירת הבית בסביון, מאחר שמיכאל--צברי חתמה על משכנתה וערבות להבטחת החובות. מיכאל-צברי ביקשה לבטל את אחריותה לחובות, ובתביעה שהגישה ניסתה למנוע את מכירת הבית.

כעת, על-פי ההסכמה אליה הגיעה מיכאל-צברי, חוקרת בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, עם שתי חברות נושות, "תינתן למבקשת אפשרות למכור את הבית או להביא את הכספים ממקורות חיצוניים, ובלבד שישולם סכום החוב שהוא 15 מיליון בצירוף ריבית של פריים + 1%".

עוד נקבע כי "היה והמבקשת לא תעמוד בתשלום החוב בתוך שישה חודשים מהיום, יפעלו כונסי הנכסים למכירת הנכס בהוצאה לפועל".

המאבק המשפטי החל במרץ

בעקבות החוב של חברת צברים ייזום פיתוח והשקעות ביקשו חברת יסודות ב' נדל"ן ופיתוח וחברת הביטוח איילון, שהן נושות מובטחות, להורות על מכירת הבית בסביון בו מתגוררת מיכאל-צברי. הן ביקשו למנות כונסי נכסים כדי לממש משכנתה בסכום של 15 מיליון שקל שנחתמה על-ידי מיכאל-צברי להבטחת החובות בפרויקט. מיכאל-צברי ביקשה לקבוע ששטרי המשכנתה חסרי תוקף משפטי, אך התנגדותה בהוצאה לפועל נדחתה.

בחודש מרץ הגישה מיכאל-צברי תביעה באמצעות משרד ברנע ג'פה לנדה נגד הנושות ובקשה לצו מניעה על-מנת להפסיק את ההליך בהוצאה לפועל. בתביעה נכתב "למגינת הלב, התובעת נעתרה לבקשתו של צברי וחתמה על מסמכים שונים". עוד נכתב כי "לאורך כל הדרך לא הוסבר לתובעת מה הן זכויותיה ומה הן חובותיה מתוקף היותה ערבה יחידה, ומה המשמעות של חתימתה על המסמכים האמורים. כך לתובעת לא הוסברו מהות 'העסקה' והתוצאות המשפטיות הנובעות ממנה, ולא הוסברו לה תנאי ההלוואה לה היא ערבה כביכול".

ההחלטה על המינוי התקבלה בהסכמה במסגרת תביעת זו והביאה לסיום ההליך.