מנורה מבטחים מלווה 260 מיליון שקל לבניינים שמשכנים את מפוני קיבוץ רעים

חברת הביטוח העמידה אשראי לשני מגדלים בפרויקט "תאודור" בדרום תל אביב של יובלים ורן בלינקיס • הבניינים בפרויקט כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך • את העסקה הובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי

רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני
רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני

קבוצת הביטוח מנורה מבטחים מעמידה הלוואת ענק בהיקף של 260 מיליון שקל ליזמי בנייני המגורים בפרויקט "תאודור" המשכן את מפוני קיבוץ רעים מדרום הארץ, כך נודעה לגלובס. שני הבניינים בדרום תל אביב (רחוב הרצל) נמצאים בבעלות יובלים-סיטי בוי, שותפות בין קבוצת יובלים של איציק ברוך וחברת סיטי בוי של רן בלינקיס (ממייסדי רשת AM:PM).

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"
ניתוח | S&P תפרסם בסוף השבוע את עדכון לדירוג האשראי של ישראל: מה צפוי בו?

ההלוואה שניתנה על ידי קבוצת הביטוח כוללת שיעבוד של מקבץ הדירות שבו מתגוררים מפוני הקיבוץ. שני הבניינים בפרויקט כוללים בסה"כ 160 דירות (ב-13 ו-14 קומות), כאשר ב-142 מהן שוכנו מפוני קיבוץ רעים שבעוטף עזה, שהיה בלב מתקפת החמאס ב-7 באוקטובר.

הבניינים בפרויקט "תאודור" כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך. שהותם של חברי הקיבוץ תמומן במלואה על ידי המדינה, עד שיוכלו לשוב לבתיהם. מנהלת תקומה שכרה את הבניינים לשנה עם אופציה להארכה לתקופה של עוד שנתיים, כדי לאפשר גמישות מול תרחישים נוספים.

את מנורה מבטחים ייצגה בעסקה עו"ד אורית ישראל מפירמת פישר בכר חן, ואילו חברת החיתום שהובילה את העסקה היא אקטיב חיתום של עומרי לוי.

מיובלים לא התקבלה תגובה.