שידורי NBC בישראל יופסקו

הפסקת השידורים: מ-1 ביולי * התאחדות הכבלים בוחנת שתי חלופות: דיסקברי צ'אנל ונשיונל ג'יאוגרפיק

ב-1 ביולי יפסיקו שידורי N.B.C בכבלים בארץ. הדבר נובע מהפסקת השידורים של ערוץ N.B.C אירופה, אשר סבל מהפסדים גדולים מאז החל לשדר, ולפי החלטת בעלי הרשת, ג'נרל אלקטריק, יופסקו השידורים. באירופה ישודר במקום הערוץ ערוץ חדש - נשיונל ג'יאוגרפיק צ'אנל, אשר נמצא בבעלות רשת סקאיי (%50 של רופרט מרדוק ושל N.B.C, %‏50 של המגזין נשיונל ג'יאוגרפיק). ערוץ הטבע החדש אינו קיים בארה"ב, והוא משדר באירופה מזה כשנה. לפני 6 חודשים חדר לאוסטרליה.

מחברות הכבלים נמסר כי יש להן חוזה עם N.B.C עד שנת 2000, וכי עם פירסום ההחלטה על ירידת N.B.C משידור מחוץ לארה"ב, הם בודקים את מהלכיה. בשבוע הבא אמורה להגיע לארץ משלחת מ-N.B.C, אשר תציג לפני ראשי תעשיית הכבלים את הערוץ החדש.

מנכ"ל התאחדות הכבלים, גוסטבו טרייבר, אמר ל"גלובס" כי חברות הכבלים רואות בהפסקת השידור של N.B.C הפסקת חוזה. לדבריו עדיין לא הוחלט מה ישודר במקום הערוץ, וכי בשלב זה נעשית בדיקה לגבי סוג הז'אנר שבו יבחרו.

במקביל, החל ערוץ דיסקברי האמריקאי במגעים עם חברות הכבלים ועם חברות ה-D.B.S, ע"מ לחדור לארץ. את הערוץ מייצג עזר זוסמן, שמייצג גם את ה-C.N.N בארץ. מבחינה מסחרית, זוסמן הוא בעלי חברת CST, אשר מעורבת בפעילות תעשיות הכבלים משנת 82' עבור C.N.N. טרנר אינטרנשיונל, יורו ספורט וחברות נוספות. יצויין כי זוסמן מחזיק באופן פרטי %5 ממניות חברת הכבלים תבל-גוונים.

חברת דיסקברי פועלת בארה"ב משנת 85', והיא חברת תקשורת פרטית שבסיסה במרילנד. לחברה מחלקת הפקות סרטים דוקומנטריים מקוריים הגדולה בעולם, והיא מפעילה 3 יחידות עסקיות נפרדות: רשת דיסקברי, שכוללת את ערוץ דיסקברי (74 מיליון מנויים), ערוץ חינוכי, ערוץ בשם כוכב החיות, וערוצים נוספים המשדרים תוכניות בנושאים מיוחדים כמו מדע, נסיעות, עיצוב, תרבות ואחרים. חברה שנייה היא רשת שידורי דיסקברי הבינלאומית, שכוללת 83 ערוצי שידור ב-11 רשתות, המועברים באמצעות 18 לווינים ברחבי העולים ומשודרים ב-20 שפות. עוד בחברת דיסקברי ערוצי וידאו, הוצאה לאור, קימעונות ועוד.

תוכניות של ערוץ דיסקברי כבר שודרו בארץ באמצעות הסכם עם חברת תבל משנת 90', כאשר זו הפיקה את ערוץ 8. לאחר העברת הפקת ערוץ 8 לנגה תקשורת, שידר ערוץ 8 משבצת שידור של דיסקברי בת כ-4 שעות מדי יום. ההסכם של דיסקברי עם ערוץ 8 מסתיים בחודש הקרוב.

עזר זוסמן, נציג דיסקברי צ'אנל בארץ, אמר ל"גלובס" כי הרשת רוצה להרחיב את אחיזתה בארץ, ומוכנה להתאים את עצמה מבחינה שיווקית לקהל הישראלי. לדבריו, תוכניות הערוץ יתורגמו בהדרגה לעברית ויופקו תשדירי פרומו בין התוכניות בדיבוב עברי.

זוסמן אמר עוד כי לפי סקר שעשו נמצא שלדיסקברי יש מודעות גבוהה ודרישה גדולה לשידור.

בתשובה לשאלה האם יתן דיסקברי צ'אנל בלעדיות לחברות הכבלים על פני חברות הדי.בי.אס, אמר זומסן כי "השוק בישראל קטן, ואנחנו רוצים להגיע לכולם. לא ניתן לכבלים בלעדיות. זה לא סגנון העבודה שלנו. דיסקברי החליטה החלטה אסטרטגית, לפתח תוכניות לישראל. דיסקברי היא חברת התוכן היחידה שבנתה רשת דיגיטלית, ועם המעבר לשידור דיגיטלי בארץ, החברה תוכל להכנס עם ערוצים נוספים.

מהתאחדות הכבלים נמסר בתגובה כי כניסתה של דיסקברי צ' נמצאת עדיין בבחינה, והיא עדיין לא קונקרטית. "אם נחליט לקחת ערוץ בתחום ז'נר ערוצי הטבע - נשקול את הצעת הרשת", נמסר.« אביבה קרול « שידורי NBC בישראל יופסקו « הפסקת השידורים: מ-1 ביולי * התאחדות הכבלים בוחנת שתי חלופות: דיסקברי צ'אנל ונשיונל ג'יאוגרפיק