"השותפות בין אפריקה-ישראל לקיבוץ גליל ים ורוני יצחקי הוקפאה"

בעקבות צו ביניים של בג"ץ, האוסר העברת שטחי הקיבוץ ממרחב רמת השרון להרצליה

מימוש החוזה בין אפריקה-ישראל לבין הקבלן רוני יצחקי וקיבוץ גליל ים, לפיו תיכנס אפריקה לשותפות ב-%50 בבניית 1,400 דירות על קרקעות גליל ים, הוקפא לפני שבועות אחדים. כך הודיע היום (ב') ל"גלובס" מקור בכיר באפריקה-ישראל.

מימוש החוזה הוקפא בעקבות צו ביניים של בג"ץ, האוסר על שר הפנים להעביר את שטחי גליל ים ממרחב התיכנון של רמת השרון להרצליה.

המקור מסר כי אפריקה-ישראל אמנם חתמה לפני שלשה חדשים על החוזה, אולם עקב צו הביניים, הוקפאה כל הפעילות המעשית בקשר לחוזה, חוץ מהמשך התיכנון, עד לקבלת פסק דין סופי של בית המשפט העליון.

ראש המועצה המקומית רמת השרון, אפרים חירם, אמר היום ל"גלובס", כי העיסקה בין אפריקה-ישראל לבין הקבלן רוני יצחקי וגליל ים תלויה על בלימה בעקבות צו הבג"ץ. חירם אמר כי צו הבינים של בג"ץ יהיה בתוקף עד לסיום הדיון בנושא בבג"ץ, אך אין לדעת מתי יסתימו הדיונים ומה יפסוק בית המשפט העליון.

"אם שטחי גליל ים יישארו בתחום התיכנון של רמת השרון, כפי שאני מקווה, לא נאשר שום בנייה על רוב השטח. שטח זה חייב להישאר כריאות הירוקות של רמת השרון, ואת הבנייה עליו נשאיר לדור הבא", הוסיף חירם.

לא ניתן היה להשיג את תגובת אפריקה-ישראל עד סגירת הגיליון. «מאת אלעזר לוין «"השותפות בין אפריקה-ישראל לקיבוץ גליל ים ורוני יצחקי הוקפאה" «בעקבות צו ביניים של בג"ץ, האוסר העברת שטחי הקיבוץ ממרחב רמת השרון להרצליה