ICTS עשויה לרכוש את השליטה בחברת התוכנה ג'ון ברייס

רכשה את המניות שהחזיקה לונג השקעות, השקיעה 2.9 מ' ד' וקיבלה אופציה להגיע ל-%51

חברת ICTS הנמצאת בשליטת עזרא הראל, עשוייה לרכוש בקרוב את השליטה בחברת התוכנה ג'ון ברייס. איי.סי.טי.אס קיבלה את אישור בית המשפט לרכוש את איגרת החוב שקיבלה בשעתו חברת לונג השקעות הנמצאת בהליכי פירוק, ואשר ניתנת להמרה לכ-%12 ממניותיה של ג'ון ברייס. שווי האיגרת עומד על 1.1 מיליון דולר אולם איי.סי.טי.אס עשויה לרכוש אותה תמורת כ-800 אלף דולר.

בנוסף לכך הלוותה איי.סי.טי.אס 2.9 מיליון דולר לג'ון ברייס, וקיבלה ממנה אופציה לרכישת השליטה (%51), כאשר ההלוואה עשויה להוות חלק מהתשלום עבור המניות. השליטה בג'ון ברייס נמצאת בידי בני הזוג מרקוס וג'ודית הולסייד המחזיקים בכ-%88 מהמניות.

איי.סי.טי.אס עוסקת בשירותי אבטחה לשדות תעופה, ואילו ג'ון ברייס הינה בית תוכנה העוסק גם בהדרכות תוכנה לתחומים שונים. לשתי החברות פרוייקט משותף (יחד עם שותף שלישי) בהקמת מערכת תוכנה לשדה תעופה בהולנד, שלה מספר יישומים גם בנושאי האבטחה. ג'ון ברייס עצמה פיתחה מספר תוכנות לתחום התעופה ומכאן אמור לבוא החיבור לעסקיה השוטפים של איי.סי.טי.אס.

ג'ון ברייס הוזכרה בעבר כמועמדת להנפקת מניות בלונדון לפי שווי חברה של כ-30 מיליון דולר. החברה ייצגה בישראל את חברת התוכנה אוראקל, ואף פיתחה עבורה מספר יישומים, אולם במהלך השנה האחרונה הקימה אוראקל קבוצה עצמאית בישראל, והעבירה לתוכה כ-50 עובדים שהועסקו קודם לכן על ידי ג'ון ברייס. על פי הערכות שונות נקלעה החברה לקשיים כספיים, בין היתר בשל הסתבכותה של לונג השקעות, וההנפקה בלונדון ירדה מהפרק.

איי.סי.טי.אס שהונפקה בשנת 96' בבורסה האמריקנית, הפכה מאז לפלטפורמת השקעות בניווטו של בעל השליטה בה, עזרא הראל. בשלהי 96' החלה החברה במאבק לרכישת השליטה בממן, שממנו יצאה לבסוף עם רווח של כ-5 מיליון דולר. בחודש שעבר רכשה איי.סי.טי.אס מחברת יסקל %37 מחברת דמקו יועצים תמורת 3.85 מיליון שקל. «עמי גינזבורג «ICTS עשויה לרכוש את השליטה בחברת התוכנה ג'ון ברייס «רכשה את המניות שהחזיקה לונג השקעות, השקיעה 2.9 מ' ד' וקיבלה אופציה להגיע ל-%51