אדיר, החברה הבת של אלייטק, מוכרת את נכסיה לקווי זהב תמורת 7.5 מיליון שקל

קבוצת פורמולה מתכוונת ליצוק לתוך אלייטק פעילות בתחום התוכנה

חברת אדיר, המספקת שירותי תקשורת בינלאומיים ונמצאת בשליטת חברת אלייטק וחברת דיסקונט השקעות, מנהלת מגעים למכירת פעילותה בעיסקה בהיקף כולל של 4 מיליון דולר. באלייטק לא מציינים את זהות הרוכש האפשרי, אולם ברור כי מדובר באחת משלוש החברות לשיחות טלפון בינלאומיות שפועלות בארץ. ההערכות הן כי הכוונה לחברת קווי זהב.

אדיר פועלת בשוק כרטיסי החיוג הבינלאומיים - שבו היא נמצאת באיום מתמיד בשל החשש להוזלות מחירים מצידה של בזק - ובתחום השיחות היוצאות, שהמחירים בו יירדו משמעותית כאשר קווי זהב וחברת ברק יחלו לספק שיחות טלפון בינלאומיות.

אדיר, שמודעת לסכנות אלו, מצהירה זה מספר רבעונים על האפשרות למכור את נכסיה, ועתה היא נמצאת בעיצומו של מהלך זה.

חברת אלייטק מדווחת, כי אדיר מנהלת מו"מ למכירת רכושה הקבוע בתמורה ל-7.5 מיליון שקל, וכי העיסקה תיצור לאלייטק רווח הון של 800 אלף שקל. כחלק מתנאי העיסקה, אדיר תמשיך לנהל עבור הרוכש את עסקיה לתקופה של עד שנה, ובתמורה היא תקבל כיסוי הוצאות מוסכמות ו-%70 מרווחי הרוכש מפעילותה של אדיר באותה תקופה.

ההערכות הן, כי בסך הכל מדובר בעיסקה בהיקף של 4 מיליון דולר.

ריקונה של אדיר מתוכן הוא צעד נוסף ביציאתה של קבוצת פורמולה, דרך חברת עידן שמחזיקה באלייטק, מתחום שירותי התקשורת. הכנסותיה של אדיר בתשעת החודשים הראשונים של 96' היוו כ-%79 מהכנסותיה של אלייטק, ובהנחה שהעיסקה תושלם, אלייטק תיוותר עם פעילות בודדת, %50 מחברת אלייטק מערכות דיבור.

בקבוצת פורמולה הכריזו כבר לפני מספר שבועות על כוונתם לרוקן את אלייטק מפעילות, ואז ליצוק לה תוכן חדש, בתחום שבו היא כן זוכה להצלחה, תוכנה.

דן גולדשטיין, יו"ר פורמולה, אומר ל"גלובס" כי תוכנית זו עדיין תקפה, כאשר בפורמולה שוקלים איזו פעילות חדשה לצרף לאלייטק. אפשרות אחת היא להעביר פעילות תוכנה מקבוצת פורמולה לתוך אלייטק.

בשלהי חודש ינואר חילקה אלייטק דיבידנד של 4.5 מיליון שקל, שהיווה שליש מיתרות המזומנים של החברה ו-%19.4 מהונה העצמי. גולדשטיין לא שולל את האפשרות לחלק דיבידנד נוסף, לאחר השלמת מכירת עסקיה של אדיר. אולם, הוא מדגיש כי החברה עדיין לא שקלה צעד זה. «עמנואל תימור «אדיר, החברה הבת של אלייטק, מוכרת את נכסיה לקווי זהב תמורת 7.5 מיליון שקל «קבוצת פורמולה מתכוונת ליצוק לתוך אלייטק פעילות בתחום התוכנה