אודטה פורשת מהטלוויזיה

חוזרת לכתוב ב"ידיעות אחרונות" * בתוכנית הפרסום של אודטה שוורץ בערוץ 2, "המקבץ של אודטה", הופקו שני קמפיינים בלבד

אודטה (דנין) שוורץ חוזרת לכתוב ב"ידיעות אחרונות", לאחר שנכשל נסיונה לעסוק בפרסום בערוץ 2. החל ב-1 בינואר תפרסם דנין מדור במוסף "7 ימים" של העיתון.

דנין החלה בחודש אוגוסט 96' להפיק ולהגיש פרסומות למוצרים שונים בערוץ 2, באמצעות חברה שפתחה לצורך כך עם יעקב קדמי, מבעלי חברת קידום המכירות סופר פוש, ולשעבר מנכ"ל "מעריב".

דנין טענה אז, שאין ניגוד אינטרסים בין עיסוק זה לכתיבתה בעיתון, וכי קיבלה את אישורו של ארנון מוזס להופעתה בטלוויזיה. עורך "ידיעות אחרונות" , אילון שלו, סבר אחרת, ותבע ממנה לבחור בין עבודתה כעיתונאית בעיתון לבין עבודה בפרסום. גם ועד העיתונאים ב"ידיעות" זעם על צעדיה, ותבע ממנה להתפטר.

התוכנית, שכונתה "המיקבץ של אודטה", עלתה לאוויר באוגוסט. בפועל, הופקו שני קמפיינים בלבד, לרטבים של ויטה, קמפיין ששודר 27 פעמים (סך הכל כ-10 דקות), ולאמריקן צ'יפס של תפוד, קמפיין ששודר 37 פעמים (סך הכל כ-14 דקות).

לפניית "גלובס", סירבה דנין להסביר מדוע פרשה מהטלוויזיה. לדברי גורמים בענף, טענה דנין שג. יפית "שמה לה רגליים".

גרינברג אמרה בתגובה: "אי אפשר להפריע. אם היו בונים דבר נכון, שהיה מצליח, הם היו ממשיכים. לחפש אשמים זה תמיד נוח. אי אפשר להעתיק ג. יפית. זהו קונספט, שבנוי על 20 שנה נסיון, על הפקה, תכנון מדיה ודילים מיוחדים עם הזכיינים. לא ראינו בזה תחרות".

ומה עכשיו? דנין אומרת שהיא חוזרת לכתוב את מדורה הקבוע, גם בנושאי צרכנות.

ראש ועד העיתונאים ב"ידיעות אחרונות", יוסף (ג'קסי) ג'קסון אומר, כי התנאי לחזרתה של דנין היה שהיא לא תעסוק בפרסום בטלוויזיה. "היא חוזרת לעבודה כעיתונאית רגילה במדור של כתיבה בנושאים שונים, אבל לא בצרכנות. ההסכם איתה הוא שלא יהיו קטעים צרכניים, שניתן יהיה לשים עליהם אצבע שהיא עוסקת בהם בקידום מכירות", אמר.

עורך "ידיעות אחרונות", אילון שלו, אישר בתגובה כי "דנין מחדשת את המדור שלה לאחר חופשה בת מספר שבועות". לא ניתן היה להשיג את תגובתו של יעקב קדמי. «אביבה קרול «אודטה פורשת מהטלוויזיה «חוזרת לכתוב ב"ידיעות אחרונות" * בתוכנית הפרסום של אודטה שוורץ בערוץ 2, "המקבץ של אודטה", הופקו שני קמפיינים בלבד