אורמיר גייסה 6.2 מ' ד' לפי שווי של 16 מ' ד'

תעוזה מחזיקה ב-%16 ממניותיה * בהשקעה השתתפו קרנות ההון סיכון וורטקס, ג'מיני, מופת ויוזמה

חברת אורמיר השלימה בסוף השבוע גיוס של 6.2 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 16 מיליון דולר (אחרי הכסף). את גיוס ההון הובילה קרן וורטקס המנוהלת על ידי יורם אורון, וההנפקה כללה קונסורציום של כמה מקרנות ההון סיכון.

הקונסורציום כלל את וורטקס עצמה, שהשקיעה 2 מיליון דולר ביחד עם השותפה שלה מסינגפור, TDF; קרן ג'מיני ואדוונט, שהשקיעו יחד כ-2.5 מיליון דולר; מופת, שתרמה 750 אלף דולר, וכן את קרן יוזמה. בנוסף, המירו משקיעים קודמים, הלוואה בסך של 1.3 מיליון דולר.

מכאן, שההון העצמי של החברה גדל בסך הכל ב-7.5 מיליון דולר. כיועץ להנפקה שימשה חברת אוורגרין השקעות, המושקעת אף היא בחברה.

אורמיר עוסקת בציוד לתעשיית המוליכים למחצה. החברה הוקמה לפני ארבע שנים על ידי חברת RDC המשותפת לרפא"ל ולדיסקונט השקעות, חברת פיירצ'יילד האמריקנית, וקרן ההון סיכון תעוזה.

בעקבות גיוס ההון הנוכחי ירד חלקן של תעוזה ו-RDC בחברה, והוא דולל ל-%16 ממניותיה, כל אחת. קבוצה נוספת של משקיעים כוללת את החברות מיראז' וג'י.אל.וי שבשליטת גד זאבי, המחזיקה כעת בכ-%8 מהמניות.

לאחר ההשקעה הנוכחית מחזיקה ג'מיני ב-%15 ממניות אורמיר, וורטקס תחזיק ב-%13, ומופת בכ-%4 מהמניות.

אורמיר השלימה פיתוח מכונה המבצעת הסרה "יבשה" של החומר פוטורזיסט מפרוסות הסיליקון המשמשות לייצור השבבים. חומר זה מצטבר בכל פעם על פרוסות הסיליקון, והסרתו נעשתה עד היום באמצעים "רטובים", כגון חומצות וכימיקלים שונים.

המכונה של אורמיר מבצעת את פעולת ההסרה באמצעות טכנולוגיה של קרן לייזר, ומחירה אמור להגיע לכ-1.5 מיליון דולר. המכונה נכנסה בקיץ האחרון למסגרת ראשונה של ניסויי ביטא בגרמניה, במסגרת קונסורציום של טכנולוגיות חדשות, בראשות חברות סימנס, פיליפס ואלקטל. הניסוי אמור להיערך במשך כשנה, והחברה לא אמורה לבצע מכירות במהלך 98'.

מנכ"ל אורמיר, עוזיאל, מעריך כי השוק למוצריה של אורמיר נאמד בכ-300 מיליון דולר בשנה. הלקוחות העיקריים הם החברות המייצרות ציוד ייצור עבור יצרני הסמיקונדקטורס, כגון חברת KLA האמריקנית. עוד הוסיף עוזיאל, כי החברה תנסה לאתר בקרוב משקיע אסטרטגי אפשרי מבין קבוצת החברות העשויות להיות לקוחותיה בעתיד. «עמי גינזבורג «אורמיר גייסה 6.2 מ' ד' לפי שווי של 16 מ' ד' «תעוזה מחזיקה ב-%16 ממניותיה * בהשקעה השתתפו קרנות ההון סיכון וורטקס, ג'מיני, מופת ויוזמה