אושרה להפקדה תוכנית בינוי על 450 דונם בצומת סביון-קרית אונו

במתחם שטחי משרדים, מסחר ותעשיה בשווי כ-350 מיליון ד'

הוועדה המחוזית לתיכנון ובניה בת"א אישרה אתמול (ב') להפקדה את תוכנית הבינוי הגדולה על מיתחם בן כ-450 דונם בצומת סביון-קרית אונו. בפרוייקט ייבנו כ-250 אלף מ"ר משרדים, היי-טק ושטחי מסחר, בשווי של כ-350 מיליון דולר במחירי מכירה. התוכנית הוכנה ע"י האדריכלים אדם מזור ואלי פירסט.

על פי התוכנית, בשטח צמוד למתחם, של כ-200 דונם, המנוהל כיום על ידי הוועדה המחוזית, ייבנו מבני ציבור, כגון בתי רופאים ומעבדות, שיהיו קשורים לבית החולים תל השומר הסמוך. במקום ייבנה גם מרכז ספורט איזורי ותחנת הסעה המונית.

התוכנית אושרה להפקדה לאחר שבג"ץ דחה את בקשת עיריית אור יהודה, להוציא צו ביניים שיאסור לדון בפרוייקט.

ועדה מטעם משרד הפנים החליטה לפני כשנה וחצי לחלק את המיתחם, בן כ-800 דונם, בין שלושה גורמים: כ-450 דונם לקרית אונו, כ-150 דונם לאור יהודה, כ-200 דונם לניהול הוועדה המחוזית. עיריית אור יהודה הגישה בזמנו בג"ץ נגד מסקנות הוועדה, שעדיין לא נדון.

המיתחם שהוחלט להעבירו לקרית אונו נמצא בבעלות בעלים פרטיים, שחתמו לפני שנים על חוזים למכירת הקרקע לחברת אפריקה-ישראל. עם אישור התוכנית בוועדה המחוזית ומתן תוקף, תהיה אפריקה-ישראל הגורם הקבלני העיקרי שיבנה במקום.

עיריית קרית אונו מעריכה, כי מימוש התוכנית יתן דחיפה גדולה להתפתחות העיר. העיריה צופה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים מהיטלי השבחה, שישפרו את מצב הנזילות שלה. «מאת אלעזר לוין «אושרה להפקדה תוכנית בינוי על 450 דונם בצומת סביון-קרית אונו «במתחם שטחי משרדים, מסחר ותעשיה בשווי כ-350 מיליון ד'