אושרה מכירת השליטה בבורגר ראנץ' לפז: ביהמ"ש דחה בקשת חב' אלון למנוע העיסקה

קובע: לא הוכחה כל הפרה כזו ולא הוכח שפז אינה מתכוונת לקיים את ההסכם בין אלון לבורגר ראנץ'

"מכירת המניות של בעלי המניות בבורגר ראנץ' לפז אינה מהווה כל הפרת חוזה בינה לבין חברת הדלק אלון, כל עוד אין אלון יכולה להוכיח ולוא לכאורה, כי אכן הפרה בורגר ראנץ' את ההסכם עימה". כך קבע היום (א') שופט בית המשפט המחוזי בת"א, אפרים שלו,בהחלטתו לדחות את בקשתה של אלון, לאסור על העברת מניות השליטה בבורגר ראנץ' לידי חברת פז.

אלון ביקשה מבית המשפט לאסור על בעלי מניות השליטה בבורגר ראנץ' - ברי סקופ (מחזיק ב-%39.5 מהמניות), טעם ישראל (%21) והמנכ"ל רון לפיד (מחזיק ב-%39.5 הנותרים) - למכור את מניותיהם בבורגר ראנץ' לפז תמורת 5.445 מיליון דולר. על פי ההסכם, אמורה פז להקים מסעדות של בורגר ראנץ' ב-20-30 תחנות דלק שלה.

אלון חתמה בנובמבר 1995 על הסכם עם בורגר ראנץ', לפתיחתן והפעלתן של מסעדות דרכים בתחנות הדלק של אלון. אלון טענה, כי בהעברת השליטה בבורגר ראנץ' לידי פז, יש משום הפרה של הסכם זה.

בתצהיר תגובה טען לפיד, כי כוונתה של אלון למנוע את העברת השליטה לידי פז, היא פגיעה בזכות הקניינית שיש לבעלי מניות השליטה בבורגר ראנץ' במניותיהם, וכי אלון לא הוכיחה קיומה של הפרה כלשהי של החוזה בינה לבין בורגר ראנץ'.

שלו קבע, כי לא מצא בהסכם שחתמה אלון עם בורגר ראנץ', דבר המזכה את אלון למנוע מבעלי מניותיה של בורגר ראנץ' לעשות במניותיהם כרצונם. לדבריו, בהסכם נקבעה תחנת יציאה, שבה כל אחד מן הצדדים יכול להשתחרר מהתחייבויותיו. בעוד שנתיים יהיו אלון ובורגר ראנץ' זכאים להשתחרר מהתחייבויותיהן בשליחת הודעה מוקדמת בכתב.

לדברי השופט, בשלב זה אין אלון יכולה לייחס לבורגר ראנץ' הפרה כלשהי של ההסכם. גם הפרה צפויה והפרסום בדבר ההתקשרות בין הצדדים, אינה - כגירסת אלון - כשליחת הודעה בטרם זמנה מצד בורגר ראנץ' אל אלון בדבר סיום ההתקשרות ביניהם.

השופט הביע תמיהה על כך, שאלון לא צפתה את האפשרות, שהשליטה בבורגר ראנץ' תעבור לידי מי שאולי אינו נוטה חסד למיזם המשותף בין בורגר ראנץ' לבין אלון, ומשום כך לא דאגה אלון לכלול בהסכם תנאי האוסר על העברת מניות השליטה לגורם כזה. לדברי השופט, אין כל ראייה, כי לאחר שתעבור השליטה בבורגר ראנץ' לידי פז, יש בכוונתה של זו לגרום לכך שבורגר ראנץ' תפר בדרך כלשהי את ההסכם שלה עם אלון.

שלו הוסיף, כי אם וכאשר תיתקל אלון בהפרה של ההסכם מצד בורגר ראנץ', יהיה עליה לפעול על פי ההסכם ביניהן, ולהעביר את חילוקי הדעות להכרעת בוררות. אלון חוייבה בהוצאות בסכום של 10,000 שקל. (ת.א 1320/97). «מאת יצחק דנון וזהבה דוברת «אושרה מכירת השליטה בבורגר ראנץ' לפז: ביהמ"ש דחה בקשת חב' אלון למנוע העיסקה «קובע: לא הוכחה כל הפרה כזו ולא הוכח שפז אינה מתכוונת לקיים את ההסכם בין אלון לבורגר ראנץ'