אחד ממנועיו של מטוס נוסעים דו-מנועי של חברת איירואל כבה בשבוע שעבר בטיסה, בה טסו 24 נוסעים מקפריסין לישראל. כך נודע ל"גלובס". התקלה גרמה לטייס לחזור לנחיתה בקפריסין, ומטוס חלופי יצא מישראל על מנת להשיבם. המנוע הוא מדגם DART, מתוצרת רולס-רויס.
המטוס ביצע ב-19 באפריל 5 טיסות בקו ישראל-קפריסין. הוא המריא לטיסתו השישית, שבוצעה עבור חברת ארקיע אינטרנשיונל, משדה התעופה הבינלאומי בלרנקה. הטייס היה יעקב סולן - מבעלי חברת סולן תקשורת, המועסק באיירואל.
4 דקות לאחר ההמראה החל המנוע לאבד כוח מסיבה לא ברורה, והוא דומם באוויר. זמן קצר לאחר מכן הניע הטייס מחדש את המנוע, והמטוס שב לנחיתה בקפריסין.
לאיירואל לא היה טכנאי במטוס או על הקרקע בלרנקה, ולאחר התייעצות טלפונית עם הסגל הטכני בישראל, הוחלט שלא להמריא עם הנוסעים. אלה המתינו על הקרקע מספר שעות, עד שמטוס גאלפסטרים אחר של איירואל הגיע לאוספם. המטוס חזר ארצה ללא נוסעים.
בבדיקת האירוע התברר, כי אירעה תקלה במשאבת הדלק המכנית, שגרמה להפסקת העברת הדלק למנוע. מומחי רולס-רויס קבעו, כי המדובר בתקלה נפוצה. המטוס מקורקע ואינו מבצע טיסות כבר 4 ימים, עד להגעת משאבת דלק חדשה.
מנכ"ל איירואל, מיקי ויינשטיין, מסר ל"גלובס", כי ב-5 השנים שבהן מפעילה אירואל את 3 מטוסי הגאלפסטרים שבבעלותה, אירעו רק שני מקרים של כביית מנועים. "זה מהווה ממוצע מדהים", אמר ויינשטיין.
"חברת רולס-רויס הבהירה, כי אין צורך לקרקע לאחר האירוע את כל המטוסים, והעברנו מיידית הודעה למינהל התעופה האזרחית, כמתחייב. גם לאחר שהמטוס יוחזר לטיסה, הוא יבצע את הטיסות הראשונות ללא נוסעים".«מאת דרור מרום«אחד ממנועיו במטוס של חברת איירואל כבה במהלך טיסה מקפריסין לישראל«מנכ"ל איירואל: תקלה נדירה; אין צורך לקרקע את המטוסי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.