אחרי הנחה של %22 במחיר הצליחה TTI לגייס בוול-סטריט 12.5 מיליון ד'

אי.סי.איי טלקום רכשה %15 מהכמות המוצעת בהנפקה * תים תרשום רווח הון של 26.5 מ' ש'

זה לא היה קל. בדרך היה צריך להעניק למשקיעים הנחה של %22, ולקצץ את היקף ההנפקה ב-2.4 מיליון דולר נוספים, אבל בסופו של דבר חברת TTI הצטרפה למועדון הישראליות בוול-סטריט.

TTI, שנמצאת בבעלותה של תים מחשבים, גייסה אמש 12.5 מיליון דולר ע"י הנפקה של %25 מהבעלות בחברה, לפי מחיר של 6.25 דולר למניה, ובשווי חברה אחרי הכסף - של 50 מיליון דולר.

זאת לעומת מחיר מוצע, בטיוטת תשקיף החברה, של 7 עד 9 דולר שלפיו קיווה שלמה אייזנברג, בעל השליטה בתים, לצרף את הציבור לחברה.

במקביל, מכרה תים בהנפקה 500 אלף מניות, שהזרימו לכיסה 3.125 מיליון דולר ברוטו, והעלו את סך הגיוס הכולל ל-15.625 מיליון דולר.

שני מהלכים אלו דיללו את חלקה בחברה ל-%68.75 ויצרו לה רווח הון של כ-26.5 מיליון שקל, שאותו היא תרשום בתוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של השנה. מה הפלא שמאיר ליפשס, מנכ"ל החברה, לא נשמע יותר מדי מאוכזב. ערד, החברה האם של תים, תרשום בעקבות ההנפקה רווח הון של 9.5 מיליון שקל.

מי שכנראה הצילה ל-TTI את ההנפקה היא אי.סי.איי טלקום. זו השקיעה לאחרונה בחברה 2.4 מיליון דולר בהנפקה פרטית במחיר של 8 דולר למניה. בשל הביקוש הנמוך להנפקה הוחלט לבטל את ההנפקה הפרטית, ולצרף את אי.סי.איי כמשתתפת בהנפקה.

2.4 מיליון הדולרים של אי.סי.איי כיסו לחברה כ-%15.4 מסך ההזמנות שלהן היא נזקקה כדי להשלים ההנפקה. המהלך הותיר את אי.סי.איי עם החזקה של כ-%4.7 ב-TTI ומנע מתים מחשבים רווח הון נוסף של 7 מיליון שקל, שהיה אמור לנבוע מביצוע ההנפקה הפרטית.

הקשיים שבהם נתקלה TTI בהנפקתה נובעים מהעובדה, שדצמבר הוא מועד לא קל להנפקות בוול-סטריט. כולם עסוקים בחשבונות סוף השנה, בחששות מפני מפולת לאחר עליות השערים החדות של השנתיים וחצי האחרונות, ובתכנון חופשת חג המולד.

בנוסף, אסור לשכוח ש-TTI בהחלט לא הונפקה בזול. עפ"י הערכות האנליסטים היא צפויה להרוויח 2 מיליון דולר ב-97', ומכאן שהונפקה במכפיל רווח עתידי של 25. ואם נתייחס לשווי חברה לפני הקיצוץ במחיר ההנפקה, מדובר במכפיל רווח עתידי של 33.

TTI קיוותה לגייס בהנפקה 16 מיליון דולר (לפי מחיר של 8 דולר למניה) שלהם היו אמורים להתוסף 2.4 מיליון דולר מאי.סי.איי טלקום. כלומר היקף הגיוס הסופי של החברה היה נמוך ב-%32 מהתקוות הראשוניות שלה. «מאת עמנואל תימור «אחרי הנחה של %22 במחיר הצליחה TTI לגייס בוול-סטריט 12.5 מיליון ד' «אי.סי.איי טלקום רכשה %15 מהכמות המוצעת בהנפקה * תים תרשום רווח הון של 26.5 מ' ש'