אלכס גלעדי: הכנסות הספורט מפרסום ומזכויות שידור - 15.5 מיליון דולר

ההכנסות של הספורט הישראלי מפרסום ומזכויות שידור מסתכמות בכ-15.5 מיליון דולר בשנה. כך מעריך חבר הוועד האולימפי הבין לאומי, אלכס גלעדי.

גלעדי סבור, שמדובר בהכנסות זעומות על רקע הספורט העולמי. "רק שינעוי בחוק הערוץ השני עשוי לאפשר דחיפת נושא ההכנסות מזכויות שידור ופרסום". לדעתו, העובדה שהערוץ השני מחוייב להקצות שליש מתוכניותיו להפקות מקומיות מגבילה אותו, ובסופו של דבר פוגעת בספורט.

על-פי תחשיב שערך גלעדי, את עיקר ההכנסות גורף ענף הכדורגל, שהשנה יקבל כשבעה מיליון דולר עבור זכויות שידור משחקי הליגה הלאומית בערוץ השני. בסך הכל, מקבל הספורט הישראלי כ-9.5 מיליון דולר עבור זכויות שידור. ההכנסות מחסויות מסחריות מסתכמות, על-פי הערכותיו של גלעדי, בכ-3.5 מיליון דולר בשנה, ו-2.5 מיליון דולר נוספים נכנסים לספורט ממכירת זכויות שילוט.

גלעדי סבור, ששני הגורמים המשמעותיים ביותר בנושא הפרסום בספורט טרם נכנסו להילוך גבוה בישראל. המדובר בחברות הבירה ויצרניות הרכב: "בישראל לא מפרסמים בירה בחורף, כאשר מתקיימים המשחקים, וחברות הרכב בארץ עדיין לא נכנסו בעוצמה לתחום הספורט".

גלעדי סבור, שיש צורך לאחד את מפעל הפיס והספורטוטו, ולהכפיל את התקציב לספורט מהימורים. הפרסומאי, רוני כהן, סבור שבניגוד לרעש התקשורתי ההולך וגובר של הספורט הישראלי, ענף הפרסום עדיין ניצב הרחק מאחור. "זה אבסורד שכוכבי כדורסל כמו נדב הנפלד ודורון שפר לא חתומים על חוזי פרסום גבוהים וארוכי טווח", אמר. « «אלכס גלעדי: הכנסות הספורט מפרסום ומזכויות שידור - 15.5 מיליון דולר «