אפשרויות מכירת כי"ל: "טיפטוף" במסחר בבורסה או מכירת חבילות מניות למשקיע

ועדת הכספים התבקשה לאשר השלב השני בהפרטת כי"ל, הכולל מכירת כ-%20 מהמניות

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, ציפי ליבני, העבירה היום (ד') לאישור ועדת הכספים את מסגרת השלב השני של הפרטת כימיקלים לישראל, הכולל מכירה של כ-%20 ממניות ההון שנמצאות בידי המדינה באופן שיקטין את חלקה של המדינה עד לשיעור של %28 בלבד.

דרך ההפרטה שוועדת הכספים תצטרך להכריע לגביה כוללת שתי אופציות: מכירת המניות בחבילה אחת או במספר חבילות למשקיע יחיד או למספר משקיעים; או מכירת המניות ב"טיפטוף" במסגרת המסחר הרגיל בבורסה בתל-אביב. הוועדה תתבקש להסמיך את מנהלת רשות החברות להחליט בדבר דרכי ההפרטה והשילוב ביניהן, ולבצעה בתיאום עם שר האוצר. דרכי ההפרטה נקבעו, למעשה, בהחלטה של ועדת השרים להפרטה שהתקבלה בסוף יוני 1995.

ליבני מציינת בבקשתה, כי לקבוצת אייזנברג, השלטת בכי"ל, יש זכות קדימה לרכישת מניות המדינה, לפי הממוצע של מחיר השוק בבורסה ב-90 ימי המסחר האחרונים שלפני ההנפקה. ליבני מציינת, כי שווי השוק של כי"ל בבורסה בתל-אביב במחצית ינואר היה כ-1.20-1.15 מיליארד דולר. זאת, לאחר שגרעין השליטה לקבוצת אייזנברג נמכר לפי שווי חברה של כ-923 מיליון דולר. ההון העצמי של החברה ליום ה-30.9.96 היה כ-764 מיליון דולר.

ההודעה מוסיפה, כי החלטת ועדת השרים התקבלה, לאחר שבמאי 1995 ביטלה הממשלה את הנפקת %20 ממניות החברה בניו-יורק, עקב העדר הזמנות במחיר שבו נסחרו המניות באותה עת בישראל.

ועדת השרים תדון בהפרטה באחד הימים הקרובים. «מאת צבי לביא «אפשרויות מכירת כי"ל: "טיפטוף" במסחר בבורסה או מכירת חבילות מניות למשקיע «ועדת הכספים התבקשה לאשר השלב השני בהפרטת כי"ל, הכולל מכירת כ-%20 מהמניות