בג"ץ הורה למשטרה לבדוק קלטות בהן מוקלט המזכ"ל לשעבר של לשכת עו"ד

הורה לבדוק טענות ביחס לחקירה שהעלתה העותרת, שהגישה נגד בן-יעקב תלונה על הטרדה מינית

בג"ץ, בהרכב השופטים הנשיא אהרון ברק, יצחק זמיר ואליהו מצא, הורה היום (ד') למשטרת ישראל להעביר לבדיקת מומחה שש קלטות בהן הקלטה של המזכ"ל לשעבר של לשכת עו"ד, שמעון בן-יעקב. בג"ץ הורה למפכ"ל המשטרה לבדוק טענות ביחס לקלטות שהעלתה אורלי שמעון, ולהודיע על תוצאות הבדיקה בתוך חודשיים.

הדיון התקיים היום בעתירה שהגישה אורלי שמעון, אשר עבדה כמנהלת חשבונות בלשכת עוה"ד. שמעון טענה, כי בעת שהגיעה למשרדו של בן-יעקב, על מנת להחתים אותו על צ'קים של הלשכה, הוא הטריד אותה מינית, הציע לה הצעות, ניסה לנשקה בניגוד לרצונה ונגע בגופה.

לאחר שהתייעצה עם חבר אחר בלשכה, הקליטה שמעון את בן-יעקב במהלך שלוש פגישות ביניהם, והעבירה את הקלטות למשטרה כחיזוק לתלונה שהגישה על הטרדה מינית ותקיפה. לאחר חקירת משטרה, החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן-יאיר, לסגור את התיק בשל ספקות שהעלה ביחס לקלטת אחת שנמסרה.

שמעון עירערה ליועץ המשפטי לממשלה על כך, וטענה לליקויים בחקירת המשטרה, לרבות השמטת קטעים מפלילים מהתמליל שעשתה המשטרה לקלטות. לעירעור צורפה חוות דעת מומחה, לפיה הקלטת השנויה במחלוקת - היא תקינה.

בן-יאיר קיבל את הערר והורה על פתיחה מחודשת של החקירה. נושא החקירה המחודשת הועבר לאותו צוות חקירה שכנגדו העלתה שמעון את טענותיה. בעתירה לבג"ץ שהגישה שמעון, באמצעות עו"ד צבי ריש, ביקשה שמעון להעביר את החקירה לצוות אחר, חסר פניות.

ביוני 96' הוציא השופט גבריאל בך צו על תנאי נגד מפכ"ל המשטרה, לנמק את אי החלפת צוות החקירה. מאז הוצאת הצו לא הגיבה המדינה, ובעקבות כך ביקש ריש הוצאת צו מוחלט, אשר יחייב את המדינה להחליף את הצוות. לפני כשלושה שבועות הודיעה המדינה, כי החקירה הסתיימה והוחלט לסגור את התיק.

בדיון שהתקיים היום, טען ריש, כי למעשה המדינה התחמקה מלנמק מדוע לא הוחלף הצוות. עוד טען ריש למחדלים בהשלמת החקירה המחודשת. «מאת שמואל דקלו «בג"ץ הורה למשטרה לבדוק קלטות בהן מוקלט המזכ"ל לשעבר של לשכת עו"ד «הורה לבדוק טענות ביחס לחקירה שהעלתה העותרת, שהגישה נגד בן-יעקב תלונה על הטרדה מינית