בג"ץ: מועצה מקומית רשאית לבחור לתקצב רק קבוצת כדורגל אחת

נדחתה עתירת מכבי ניר רמה"ש נגד המועצה שהפסיקה לתקצבה

אין כל פסול בהחלטת מועצה מקומית לקיים ולתקצב קבוצת כדורגל ייצוגית אחת. כך קבע היום (א') בג"ץ, בעתירה שהגישה מכבי ניר רמת השרון כנגד המועצה המקומית רמת השרון.

השופט אליעזר גולדברג, שכתב את פסה"ד בהסכמת השופטים מישאל חשין ודליה דורנר, מציין כי תקציבה של מועצה מקומית מוגבל, ושיקולי התקציב רלוונטיים להחלטה לתמוך בקבוצה ייצוגית אחת ולא יותר.

מכבי ניר רמה"ש עתרה כנגד המועצה המקומית בשל החלטת המועצה שלא לתקצב אותה. הקבוצה תוקצבה במשך כ-10 שנים על-ידי המועצה המקומית. בחודש ספטמבר 88', עבר ניהולה של קבוצת הכדורגל הפועל רמה"ש ממועצת פועלי רמה"ש למועצה המקומית. כתוצאה מכך, פעלו שתי קבוצות כדורגל בתחומי המועצה המקומית.

בספטמבר 96' החליטה המועצה המקומית רמה"ש, באמצעות אגודת ספורט רמה"ש, לתמוך רק בקבוצת כדורגל ייצוגית אחת. המועצה הודיעה למכבי ניר רמה"ש שעליה לפנות את המבנים של המועצה שנמצאו במתחם מגרש הכדורגל של המועצה, והציעה לה להתאחד עם קבוצת הפועל רמה"ש.

בעקבות כך עתרה הקבוצה לבג"ץ.

השופט גולדברג קובע, שאין כל פסול בהחלטת המועצה המקומית ואם מכבי ניר תחליט שלא לקבל את הצעת המועצה המקומית, להתאחד עם הפועל רמה"ש, הרי שיש לאפשר לה, בכפוף להסדרים הולמים שתקבע המועצה המקומית, להשתמש במיתקנים שהם רכוש הציבור.

שאלת הקריטריונים לחלוקת התקציב לפעילות בספורט איננה מתעוררת כלל, שכן יש להתחשב בשיקולי התקציב של המועצה. את מכבי ניר ייצגה עו"ד ערקובי ואת המשיבים עורכי הדין גונן וברדוש. (בג"ץ 6412/96) «עמאת שמואל דקלו «בג"ץ: מועצה מקומית רשאית לבחור לתקצב רק קבוצת כדורגל אחת «נדחתה עתירת מכבי ניר רמה"ש נגד המועצה שהפסיקה לתקצבה