בועז משעולי חוזר לוול-סטריט: פאנדטק תנפיק לפי שווי של 100 מ' ד'

בעלי המניות ובראשם אאורה ישלבו הצעת מכר בהנפקה * רווח ההון הצפוי לאאורה - 6-5 מ' ד' * בין בעלי המניות בפאנדטק גם קרן צמיחה לישראל, אוסקר גרוס, אלרוב טכנולוגיות, אמפל ודוידי גילה

עשר שנים לאחר שמכר את חלקו בחברת הטלקומוניקציה קומברס, חוזר היזם בועז משעולי, ממייסדי אותה חברה, לוול-סטריט.

חברת פאנדטק, שמשעולי משמש בה כיו"ר דירקטוריון ושחברת אאורה הנמצאת בשליטתו היא המשקיע הגדול ביותר במניותיה, הגישה בקשה לרשות ניירות ערך האמריקאית להנפיק את מניותיה ולגייס 23 עד 27 מיליון דולר לפי שווי של 96-80 מיליון דולר לפני הכסף, ושל 123-103 מיליון דולר לאחר ההנפקה.

פאנדטק, שפיתחה תוכנה המאפשרת העברת כספים אלקטרונית בין מוסדות פיננסיים, מבקשת להנפיק כ-%22 ממניותיה. חתמי ההנפקה יהיו רוברטסון סטיבנס (שזו לו הנפקה ישראלית ראשונה בה הוא משמש כחתם מוביל), אופנהיימר (מבעלי המניות בפאנדטק) וליהמן ברדרס.

בהנפקה מתכוונת פאנדטק להציע לציבור 2.25 מיליון מניות במחיר של 12-10 דולר למניה. בכוונת הבעלים לשלב בהנפקה הצעת מכר של 750 אלף מניות, מתוכן מבקשת אאורה למכור 162 אלף מניות. החברה צופה רווח הון של 6-5 מיליון דולר.

יצוין, כי הבוקר (ד') נסחרה אאורה לפי שווי של 11 מיליון דולר בלבד, בשעה שבמחירי ההנפקה מסתכם שווי אחזקותיה בפאנדטק (%24.5) ביותר מכפליים.

אאורה, שלאחר ההנפקה צפויה להחזיק %17.5 ממניות פאנדטק, ציינה היום, כי לאור המצב בשוק הראשוני בארה"ב אין ודאות כי ההנפקה תצא לפועל, וכי גם אם תתבצע, אין ודאות כי יהיה זה במחירים המופיעים בטיוטת התשקיף. בחברה מקווים להשלים את ההנפקה בתוך חודש.

פאנדטק, שהחלה לפעול באפריל 93', השלימה עד היום שלוש הנפקות פרטיות. שנתיים לאחר שנוסדה, גייסה הון ממשקיעים מקומיים (אלרוב טכנולוגיות, אוסקר גרוס, פרימוורה וקרן סטאר) לפי שווי חברה של 11 מיליון דולר אחרי הכסף. באפריל 96' התבצע גיוס נוסף, רובו מקרן צמיחה לישראל המנוהלת על ידי לאומי-אייפקס, והפעם לפי שווי של 15.5 מיליון דולר. לפני שנה בדיוק, השלימה החברה גיוס שלישי, לפי שווי חברה של 32 מיליון דולר אחרי הכסף.

בעלי המניות בפאנדטק ערב ההנפקה, מלבד אאורה, הם קרן צמיחה לישראל (%11), קרן סטאר (%10.8), ג'רוזלם פסיפיק (%8.9), היזמים - ראובן בן מנחם ואריו ליוי (%6.6 כל אחד), פרימוורה (%6.4), אוסקר גרוס (%5.1), אופנהיימר (%4.7), אלרוב טכנולוגיות (%4.1), אמפל (%2.1) ודוידי גילה (כ-%1).

הסיפור מאחורי פאנדטק הוא קודם כול סיפורו של בועז משעולי, היזם שהנפיק ב-86' בניו-יורק את חברת קומברס, ספקית ציוד תקשורת מתוחכם לחברות הטלפונים. כיום נסחרת קומברס לפי שווי של כ-900 מיליון דולר, אלא שמשעולי לא נותר כדי ליהנות מהשבחת החברה, ונטש אותה לאחר שנתיים עקב חילוקי דעות עם שותפיו.

החזרה של משעולי לוול-סטריט עם פאנדטק עוברת דרך תחילת שנות ה-90, עת הנפיק בתל-אביב את חברת הבועה אאורה, מהבועות הבודדות שידעו לצקת מאז תוכן לפעילותן. כיום, לאחר שידע למכור את מניותיו בחברה במחירי שיא, ולשוב ולרכוש אותן במחירי שפל, משעולי הוא בעל המניות הגדול באאורה - %15.59, כאשר מלבדו מחזיקים במניות החברה גם שותפיו משכבר הימים נפתלי וקס (%5.82) וז'אק אלעד (%2.19).

לאחרונה ביצעה החברה הנפקה פרטית, בה הוקצו אופציות ל-%10 ממניות החברה למשעולי עצמו, למנכ"ל פלא-פון לשעבר אייל לוי ולמיליונר האוסטרלי גרי ליבלר. אאורה דיווחה כי מטרת הקצאת האופציות היא לתמרץ את השלושה להקמת קרן השקעות בתחומי המולטימדיה והאינטרנט.

את רווחי ההון שצברה אאורה עד כה מהנפקותיה הפרטיות של פאנדטק, איזנו בשנים האחרונות הפסדים גדולים שצברה מהשקעתה האחרת, יצרנית הנרות הדקורטיביים מאגמה. חברה זו, שהציגה את עצמה למשקיעים בתל-אביב כבעלת מאפייני היי-טק, נחלה כישלון חרוץ עקב תחרות חריפה, ולאחרונה אף הפסיקה את פעילותה היצרנית בישראל. בשלוש השנים האחרונות מסתכם ההפסד הכולל של אאורה בכ-6 מיליון שקל.

פאנדטק סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 97' עם הכנסות של 17 מיליון שקל (לעומת 12.5 מיליון שקל בשנת 96' כולה) ורווח נקי של 174 אלף שקל. זאת, לאחר שבשנים 94'-96' נצברו בחברה הפסדים בכ-17 מיליון שקל. ברבעון השלישי של 97' הסתכמו הכנסות החברה ב-7.2 מיליון שקל והרווח הנקי ב-1.2 מיליון שקל.

מערכות העברת הכספים של פאנדטק פותחו לטובת חדרי עיסקאות של בנקים וארגונים פיננסיים, לצורך חיבורם לרשתות סליקה כגון הפדרל ריזרב בארה"ב ורשת SWIFT העולמית. בנובמבר אשתקד דיווחה פאנדטק כי המערכת שפיתחה, "פד-פלוס", הוזמנה כבר על ידי יותר מ-120 בנקים בארה"ב.

פאנדטק חתמה אשתקד על הסכם שיתוף פעולה עם המתחרה שלה בשוק האמריקאי, חברת צ'ק-פרי, להעברת לקוחותיה של האחרונה (50 בנקים) לשימוש במערכת פד-פלוס וכן להפצת המערכות של פאנדטק על ידי צ'ק-פרי, מה שהפך את פאנדטק לגורם מוביל וכמעט בלעדי בתחומה בארה"ב.

בנוסף, פועלת פאנדטק כדי לחדור גם לשוק שמחוץ לארה"ב, וזאת לאחר ש-25 מדינות מערביות (קנדה, בריטניה, שבדיה, אוסטרליה, צרפת, נורבגיה, בלגיה ועוד) חתמו, בתמיכת הבנק העולמי, על הסכם עם חברת SWIFT להפעלת רשת שתאפשר סליקה וביצוע תשלומים רציפים בין הבנקים, במקום סליקה שהתבצעה קודם לכן דרך הבנק המרכזי בכל אחת מהארצות.

התחום בו פועלת פאנדטק, ELECTRONIC COMMERCE, נמצא בתהליכי צמיחה מהירים בארה"ב ומחוצה לה. פאנדטק מעריכה שהמשך פיתוח אמצעי תקשורת נתונים ורשת האינטרנט יאיצו את הצמיחה בתחום זה, והיא מתכוונת לנצל גידול זה להמשך פיתוח וצמיחה. לאחרונה קיבלה החברה הזמנה מבנק ישראלי לפיתוח מערכת שירותים בנקאיים דרך האינטרנט. «מאת שי שלו «בועז משעולי חוזר לוול-סטריט: פאנדטק תנפיק לפי שווי של 100 מ' ד' «בעלי המניות ובראשם אאורה ישלבו הצעת מכר בהנפקה * רווח ההון הצפוי לאאורה - 6-5 מ' ד' * בין בעלי המניות בפאנדטק גם קרן צמיחה לישראל, אוסקר גרוס, אלרוב טכנולוגיות, אמפל ודוידי גילה