ביה"ד אסר זמנית על כתבת לשעבר ב"הארץ" לעבוד ב"ידיעות אחרונות"

קבע: גלית חמי נהגה בחוסר תום לב ומפירה את ההתחייבות להימנע מתחרות

שופטת בית הדין לעבודה בתל-אביב, אהובה עציון, אסרה זמנית על העיתונאית גלית חמי לעבוד בתחום הכלכלי בעיתון "ידיעות אחרונות", בצורה שיש בה משום תחרות עם "הארץ". חמי היתה כתבת במדור שוק ההון של "הארץ", ועברה לערוך את מדור שוק ההון של "ממון".

הגבלות אלה יעמדו בתוקפן עד חודש אוגוסט, או עד למתן פסק דין בתביעה העיקרית שהגיש "הארץ". לאחר החג יתקיים דיון מוקדם בתביעה. משמעות הצו היא, כי על חמי נאסר זמנית לעבוד ב"ידיעות" בתחומים בהם ביקש העיתון להעסיק אותה.

"הארץ" ביקש למנוע את עבודתה של חמי ב"ידיעות", בטענה שנחשפה במהלך עבודתה לסודות עסקיים, וכי בעבודתה ב"ידיעות" יש משום תחרות. "הארץ" טען, כי חמי חתומה על הסכם הגבלת תחרות.

"ידיעות" טען, באמצעות עוה"ד תמר גולן ושי תקן, כי המדורים ב"הארץ" וב"ידיעות" שונים במהותם, העיתונים שונים במהותם וסגנונם, וכל עיתון מכוון לקהל יעד אחר ושונה. כן נטען, כי "הארץ" נוקט ברדיפה אישית כנגד חמי.

השופטת ציינה, כי התרשמה, כי חמי ידעה היטב על מה היא חותמת וההשלכות הנובעות מכך, והיתה מודעות לקשיים האמורים לצוץ עקב חתימתה על ההסכם וסעיף ההגבלה בו. לדבריה, בית הדין "אינו מוכן לקבל בהבנה או בהשלמה מצב דברים, לפיו יוכל עובד לחתום על התחייבות מפורשת כלפי מעבידו, ולאחר מכן יפר התחייבות זו במודע ומתוך כוונה מוקדמת וברורה, ויבקש כי בית הדין לעבודה יאשרר פעולתו זו ויתן לו גיבוי משפטי למעשיו... משחתמה על התחייבות מפורשת, יש לתת תוקף להתחייבות זו, ובלבד שלא חרגה מגדר החוק והסבירות בנסיבות בהן ניתנה".

עוד אמרה השופטת, כי היא התרשמה, כי חמי נהגה ביודעין בחוסר תום לב כלפי "הארץ" בכך שניהלה מו"מ על תנאי שכרה ב"הארץ", בעת שכבר ידעה שהיא עתידה לעבור ל"ידיעות". השופטת שוכנעה, שלעיתון "הארץ" יש מקורות משלו שאינם נחלת הכלל, וכי חמי הגיעה אליהם באמצעות העיתון.

באשר לתקופת הגבלת הזמן, ציינה השופטת, כי הגבלת של שנה נראית לה סבירה. לדבריה, במקצוע העיתונאות, בו קיימת דינמיות רבה במידע המתפרסם, ומתוך התחשבות בשיקולים של תקנת הציבור, מן הראוי לקצוב תקופת זמן קצרה מזו שנקבעה בחוזה העבודה של חמי ב"הארץ", לעניין הגבלת העיסוק.

"ידיעות אחרונות" הגיש בקשת רשות ערעור לביה"ד הארצי לעבודה ובקשה לעכב את ביצוע ההחלטה.«מאת הדס מגן«ביה"ד אסר זמנית על כתבת לשעבר ב"הארץ" לעבוד ב"ידיעות אחרונות"«קבע: גלית חמי נהגה בחוסר תום לב ומפירה את ההתחייבות להימנע מתחרות«מאת הדס מגן«ביה"ד אסר זמנית על כתבת לשעבר ב"הארץ" לעבוד ב"ידיעות אחרונות"«קבע: גלית חמי נהגה בחוסר תום לב ומפירה את ההתחייבות להימנע מתחרו