ברכה רגר, אלמנת ראש עיריית ב"ש, תובעת מהעירייה 400 אלף שקל

החזר הוצאות המשפט שהיו ליצחק רגר, ז"ל, בגין התיק הפלילי

ברכה רגר, אלמנתו של ראש עיריית באר שבע לשעבר, יצחק רגר, פנתה להנהלת עיריית באר שבע, בבקשה לקבל החזר כספי בסכום של כ-400 אלף שקל, בגין ההוצאות המשפטיות שהיו לבעלה, עקב המשפט הפלילי שנוהל נגדו. יצוין כי המשפט הפלילי לא הוכרע, והתיק הפלילי נגד רגר נסגר, לאחר שנפטר ממחלת הסרטן.

נגד יצחק רגר הוגש על ידי פרקליטות מחוז הדרום תיק פלילי לבית המשפט השלום באשקלון, ובו הוא הואשם בשישה סעיפי אישום, ביניהם: מירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים, ומירמה והפרת אמונים בתאגיד.

במהלך המשפט, חלה רגר בסרטן, ונבצר ממנו להמשיך לנהל את משפטו. יועציו המשפטיים פנו לבית המשפט לעכב את המשך המשפט עד להחלמתו; והבקשה אושרה. בחודש יוני 97' נפטר רגר, ובעקבות זאת הוחלט להפסיק את המשפט, והתיק הפלילי נגדו נסגר.

אלמנתו פנתה בימים האחרונים לעירייה בבקשה לקבל החזר הוצאות המשפט, בסכום כולל של כ-400 אלף שקל. בבקשתה, טענה ברכה רגר, כי האישומים והמשפט נבעו ועסקו בעבירות שהיו קשורות לפעילותו של יצחק רגר כראש העירייה.

ראש העירייה, דוד בונפלד, החליט להקים ועדה מיוחדת, אשר תבחן את הבקשה ותביא את המלצותיה לפני הנהלת העיר, כאשר מאוחר יותר הן יובאו לדיון בפני מועצת העיר. הוועדה כוללת את ראש העירייה, הגזבר, היועץ המשפטי, יו"ר ועדת הביקורת, וחבר מועצה.

בקשתה של רגר מסתמכת על נוהל מימון הוצאות משפט של נבחרים ברשויות המקומיות, הקובע, כי חבר מועצה, ובכלל זה ראש רשות, המובא לדין בשל מעשה או מחדל בגין תפקידו ובעת מילוי תפקידו, ושבמעשיו לא היו זדון או מעשה פלילי, יהיה זכאי לקבל השתתפות הרשות המקומית בהוצאותיו.

בבקשתה טוענת ברכה רגר, כי על פי החוק היא זכאית לקבל החזר ההוצאות המשפטיות, שכן בעלה לא הורשע על ידי בית המשפט, וכל עוד לא הורשע, הוא בבחינת זכאי; וככזה הוא זכאי לקבל בחזרה את הוצאותיו. יצוין, כי מדובר במקרה ייחודי, בשל פטירתו של רגר בטרם הוכרע דינו. «מאת גדי גולן «ברכה רגר, אלמנת ראש עיריית ב"ש, תובעת מהעירייה 400 אלף שקל «החזר הוצאות המשפט שהיו ליצחק רגר, ז"ל, בגין התיק הפלילי