בתי המלון באזור ים המלח מתריעים מפני מחסור צפוי במים בקיץ

חיבור איזור המלונות לאספקת מים ממקורות מתעכב מחוסר תקציב

בתי המלון באיזור ים המלח עלולים להיקלע למחסור במים מתוקים עם פתיחת מלונות חדשים באיזור. גורמים באיזור אף חוששים ממחסור במים למלונות הפעילים כיום, בתקופת שיא הצריכה ביולי-אוגוסט. לטענתם, פתרון בעיית המים אינו מתקדם, בשל קשיים בתקציב למימון החיבור של איזור המלונות לרשת המים של מקורות.

מזכיר המועצה האזורית תמר, יובל שחף, אמר ל"גלובס", כי עד פתיחת מלון הייאט היו באיזור כ-1,600 חדרים, בתוך כשנתיים הוכפל מספר החדרים, אך כמות המים לא הוגדלה בהתאם.

"יש להגדיל את כמות המים לכ-1.5 מיליון מ"ק בשנה. הפתרון שהוצע על-ידי נציבות המים, לחבר את האיזור למערכת המים הארצית, לא מומש עד היום, למרות שעלות הפרוייקט נמוכה ממחצית ההשתתפות של הממשלה במפעל מאושר להקמת מלון בים המלח", אמר שחף.

עד היום קיבלו המלונות בים המלח אספקת מים מתוקים ומותפלים ממפעלי ים המלח, בכמות של כ-800 אלף מ"ק בשנה. עם פתיחת מלון הייאט (600 חדרים) לפני כשנה, ומלון הולידיי-אין קראון פלאזה, שנפתח לפני כשבוע (310 חדרים), גדלה אספקת המים לכ-1 מיליון מ"ק.

אולם פתיחת מלון קיסר, הצפויה בסוף השנה (320 חדרים), ומלון קרסנופולסקי של האחים לוי (300 חדרים) בסוף 98', יעלו את צריכת המים מעל לרמת האספקה, וקיים חשש למצוקת מים באיזור.

"למדינת ישראל אין ברירה, והיא צריכה לדאוג למים למלונות", אומר שחף. "ים המלח הוא אחד האזורים שמתמודדים בכבוד עם המשבר בתיירות, כי תיירות המרפא פחות נפגעה".

מנכ"ל הולידיי-אין ים המלח, גדי פריבר, אמר ל"גלובס", כי אמנם יש למלון אספקת מים סדירה, אולם עלולה להיווצר בעיה עתידית, כשייפתחו בתי מלון נוספים, אם לא יחברו את האיזור למקורות. "מספיק שתקרוס באר אחת, ולא יהיו מים. התפתחות בקצב הבנייה של מלונות לא מגובה בפתרון מקיף לבעיה. המדינה מעודדת השקעות בים המלח ומסייעת במיליוני דולרים, איך ייתכן שלא השקיעו מספיק גם בתשתיות?", אמר.

ממשרד התיירות נמסר, כי המשרד יעשה כל שביכולתו כדי שהמלונות באיזור יוכלו לספק את כמויות המים הנדרשות לתיירים. «מאת אביבה קרול «בתי המלון באזור ים המלח מתריעים מפני מחסור צפוי במים בקיץ «חיבור איזור המלונות לאספקת מים ממקורות מתעכב מחוסר תקציב