ג'נרל אלקטריק הבריטית ופינמכניקה יקימו מיזם משותף לתעשיות צבאיות

ג'נרל אלקטריק הבריטית (GEC) הגיעה להסכם עקרוני עם התאגיד האיטלקי הגדול פינמכניקה, על איחוד חלקים גדולים מעסקי הבטחון שלהם במיזם משותף, עם אומדן הכנסות שנתי של 1.9 מיליארד דולר.

מטרת האיחוד לקצץ בהוצאות, ולהקנות לאירופה מעמד תחרותי יותר במיגזרים שונים של התעשיות הבטחוניות, בהתאם למגמת הרה-אירגון של התעשיה הבטחונית האירופית נוכח מיזוגי הענק בתעשיה הבטחונית האמריקנית.

ג'נרל אלקטריק הבריטית (ללא קשר לג'נרל אלקטריק האמריקנית) היא תשלובת פרטית מגוונת עם מחזור מכירות של למעלה מ-17 מיליארד דולר לשנה; פינמכניקה היא תאגיד גדול העוסק בין היתר באוויוניקה, ייצור מכ"מים ועוד, ש- %62 מן הבעלות עליו נמצאת בידי חברת האחזקות האיטלקית הממשלתית IRI.

הקמת המיזם המשותף צפויה להיות מושלמת עד סוף השנה, ולפי תנאיה תתרום כל אחת מהחברות למיזם המשותף עסקים בנפח שווה.

חטיבת הייצור הבטחוני של התאגיד הבריטי, GEC-MARCONI, היא בין המתחרים על רכישת עסקי הבטחון של תאגיד סימנס הגרמני, ואם תזכה במיכרז היא תעביר גם מיגזרים מסויימים של עסקים אלה, כמו מכ"ם ומערכות פיקוד ושליטה, למיזם המשותף עם פינמכניקה.

מטרתה של פינמכניקה, לה עסקים גם במיגזרי החשמל והתחבורה, היא לנסות להגדיל באמצעות המיזם המשותף את שוויה לפני הוצאתה להפרטה בעוד חודשים אחדים.

בנוסף למיזם המשותף אמורה GEC-MARCONI לרכוש נתח מיעוט, בין %30 ל-%49.9, בחטיבת האוויוניקה של פינמכניקה, Alenia Difesa, וזו אמורה לקנות נתח דומה בחטיבת ייצור התותחים והרכב המשוריין של התאגיד הבריטי. «מאת אליהו חסין «ג'נרל אלקטריק הבריטית ופינמכניקה יקימו מיזם משותף לתעשיות צבאיות «